Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@19:03:14 GMT

گل و گیاه از محصولات استراتژیک مازندران است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۱۷۹۵

شهیدی فر،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: ضرورت واردات گل و گیاه را باید اتحادیه‌ها تشخیص دهند چراکه صادرات این محصول در استان درآمدزا و تحول‌آور برای تولیدکنندگان است. آفتاب‌‌نیوز : عزیزاله شهیدی‌فر در دیدار با اعضای اتحادیه تعاونی گل و گیاه با بیان اینکه جهاد کشاورزی تولید گل و گیاه را به عنوان یک محصول استراتژیک، اقتصادی و اشتغال‌زا می‌داند، گفت: گل و گیاه را جزء چند محصول نخست در بخش کشاورزی می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تولید و صادرات گل و گیاه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا باید در توسعه کمی و کیفی این محصول گام‌های مثبتی برداریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در تولید گل و گیاه وجود دارد که باید با برگزاری جلسات کارشناسی در رفع آن تلاش کنیم، گفت: این استان به دلیل شرایط خاصی که دارد باید در تصمیماتی که برای تولید گل و گیاه اتخاذ می‌شود  به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به منافع تولیدکنندگان منجر شود.
این مسؤول با بیان اینکه واردات گل و گیاه باید کنترل شده باشد، افزود: ضرورت واردات گل و گیاه را باید اتحادیه‌ها تشخیص دهند چراکه صادرات این محصول در استان درآمدزا و تحول‌آور برای تولیدکنندگان است.
منبع: خبرانلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گل و گیاه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،محمد میرزایی گفت: عملیات امحاء ۲۷۰ هکتار از اراضی مزارع منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری حدود ۲۰ دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال اجرااست، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به پایان برسد.
میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی برای صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری همه دستگاه است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان