Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@14:51:29 GMT

جزییات ۳ کشف عجیب در اهرام جنوب قاهره

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۲۰۸۱

تسنیم نوست: خالد العنانی - وزیر باستان شناسی مصر، در منطقه سقاره در نزدیکی قاهره در باره آثار جدید کشف شده گفت: مقبره تازه‌کشف‌شده در شرایط استثنایی بسیار خوبی قرار دارد. او گفت کیفیت رنگ‌ها خیره‌کننده است و مجسمه‌ها در شرایط خوبی هستند.

 

گفته می‌شود این مقبره به کاهن اعظم دربار نفریر کارع کاکای با نام "واح تی" تعلق داشته و بیش از 4400 سال قدمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"واح تی"، کاهن دربار شاه نفریر کارع، از دودمان پنجم پادشاهان مصر بوده که از 2500  تا 2300 سال قبل از میلاد مسیح بر این منطقه فرمانروایی می‌کردند.

وزیر باستان‌شناسی مصر توضیح داده که در این مقبره مجسمه‌هایی از این کاهن اعظم، همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش وجود دارند و در این مقبره در مجموع 24 مجسمه یافت شده است.

سقاره منطقه‌ای سرشار از آثار باستانی بسیار پراهمیت

بر باستان‌شناسان پوشیده نیست که محوطه باستانی مجموعه اهرام سقاره در جنوب قاهره دارای آثار باستان‌شناختی بسیارپراهمیتی است. فقط در سال جاری میلادی (2018) باستان‌شناسان به چندین کشف پراهمیت در این منطقه دست یافته‌اند.

به گزارش dw- باستان‌شناسان در ماه ژوئیه سال جاری در مجموعه اهرام سقاره، ماسک طلایی یک مومیایی را کشف کردند. در این منطقه در ماه اوت همان سال ظرف سفالینی کشف شد که در آن پنیری با قدمت 3200 سال قرار داشت.

باستان‌شناسان همچنین در ماه نوامبر سال جاری نیز در این منطقه چندین گربه مومیایی کشف کردند. کشف گربه‌های مومیایی‌شده همراه بود با کشف اشیاء جدیدی در همان منطقه با قدمتی بیش از 6 هزار سال.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه