Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: محوطه باستانی اهرام سقاره جنوب قاهره دارای آثار باستانی مهمی است به تازگی باستان‌شناسان مصری مقبره‌ای به قدمت ۴۴۰۰ سال کشف کردند،کما اینکه چندی قبل نیز ظرف سفالینی با پنیری با قدمت ۳۲۰۰ساله کشف شد، همچنین گربه‌های مومیایی‌شده ۶ هزار ساله کشف شده است.

وزیر باستان شناسی مصر، در منطقه سقاره در نزدیکی قاهره در باره آثار جدید کشف شده گفت: مقبره تازه‌کشف‌شده در شرایط استثنایی بسیار خوبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت کیفیت رنگ‌ها خیره‌کننده است و مجسمه‌ها در شرایط خوبی هستند.

گفته می‌شود این مقبره به کاهن اعظم دربار نفریر کارع کاکای با نام "واح تی" تعلق داشته و بیش از 4400 سال قدمت دارد. "واح تی"، کاهن دربار شاه نفریر کارع، از دودمان پنجم پادشاهان مصر بوده که از 2500 تا 2300 سال قبل از میلاد مسیح بر این منطقه فرمانروایی می‌کردند.

وزیر باستان‌شناسی مصر توضیح داده که در این مقبره مجسمه‌هایی از این کاهن اعظم، همسر و دیگر اعضای خانواده‌اش وجود دارند و در این مقبره در مجموع 24 مجسمه یافت شده است.

سقاره منطقه‌ای سرشار از آثار باستانی بسیار پراهمیت

بر باستان‌شناسان پوشیده نیست که محوطه باستانی مجموعه اهرام سقاره در جنوب قاهره دارای آثار باستان‌شناختی بسیارپراهمیتی است. فقط در سال جاری میلادی (2018) باستان‌شناسان به چندین کشف پراهمیت در این منطقه دست یافته‌اند.

باستان‌شناسان در ماه ژوئیه سال جاری در مجموعه اهرام سقاره، ماسک طلایی یک مومیایی را کشف کردند. در این منطقه در ماه اوت همان سال ظرف سفالینی کشف شد که در آن پنیری با قدمت 3200 سال قرار داشت.

باستان‌شناسان همچنین در ماه نوامبر سال جاری نیز در این منطقه چندین گربه مومیایی کشف کردند. کشف گربه‌های مومیایی‌شده همراه بود با کشف اشیاء جدیدی در همان منطقه با قدمتی بیش از 6 هزار سال.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سارا از وقتی ازدواج کرد مجبور به همخوابی با تمام مردان خانواده شوهرش بود این مرد کثیف فیلم و عکس های تجاوز اش به دختران را به فروش می گذاشت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا چوپان دروغگو در اصفهان یک تابوت را 3 میلیارد تومان فروخت ! کشف جسد جزغاله شده مرد ثروتمند داخل بنز میلیاردی اش مرد قاچاقچی همسرش را در خانه و در مقابل دوربین سلاخی کرد+عکس 4 مرد مخوف بخاطر 500 میلیون تومان پیرمرد سمنانی را شکنجه کردند! پسر 12 ساله خواهر 2 قلوی خود را کشت و مادرش را راهی بیمارستان کرد !+عکس قتل پسرعمو / قاتل فراری در گلستان دستگیر شد قتل فجیع در مراسم عروسی در جویبار/ 3 متهم اصلی دستگیر شدند ! شرط‌بندی حلال آیت‌الله ایرانی ! + عکس برادرکشی در مقابل چشمان مادر + عکس وحشتناک‌ترین دورغ‌ سنجی که تابحال ندیده اید! + تصویر واکنش عجیب به فرار دختر دانش آموز از اقدام شیطانی راننده سرویس واکنش دادستان ایذه به خودکشی پسر 11 ساله +عکس تلخ

منبع: رکنا

کلیدواژه: گربه کشف قاهره عجیب مومیایی عکس فیلم پسر ویدیو ها زن جوان مرد بیمارستان در خیابان خودکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • تصاویری از اجساد سالم؛ راز مومیایی خود به خود مردگان در یک منطقه چیست؟ (۱۶+)
  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • لحظاتی عجیب و ترسناک از تغییر رنگ خورشید در چین (فیلم)
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد