Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@07:56:21 GMT

کله پزی‌ها تغییر شغل دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۲۸۹۷

کله پزی‌ها تغییر شغل دادند

ساعتت24 - رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان گفت: کاهش قدرت خرید مردم و کمبود کله پاچه باعث شده که فروش ما نسبت به سال گذشته به کمتر از یک‌سوم برسد و طی ۹ ماه اخیر ۲۰ درصد از واحدهای صنفی که در تهران مشغول به کار بودند تغییر شغل دادند.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان گفت: کاهش قدرت خرید مردم و کمبود کله پاچه باعث شده که فروش ما نسبت به سال گذشته به کمتر از یک‌سوم برسد و طی ۹ ماه اخیر ۲۰ درصد از واحدهای صنفی که در تهران مشغول به کار بودند تغییر شغل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رواسی، در خصوص آخرین وضعیت واحدهای صنفی فروش کله‌پاچه گفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر شرایط به گونه‌ای رسیده است که بیشتر واحدهای صنفی ما نهایت فروش روزانه آن‌ها ۵ دست کله‌پاچه است در صورتی که حداقل هزینه یک کله‌پزی در روز ۳۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله‌پاچه و سیراب و شیردان ادامه داد: مهم‌ترین علت افزایش قیمت کله‌پاچه کمبود در بازار است. در ماه‌های اخیر کشتار در سطح ایران کم شده است. اکنون با افزایش قیمت دلار صادرات دام زنده توجیح اقتصادی پیدا کرده به ازای صادرات هر کیلو دام زنده بیش از ۵۰ هزار تومان قیمت دارند در حالی که در بازار داخلی قیمت آن ۳۵ هزار تومان است که در یک گوسفند کامل ۸۰۰ هزار اختلاف قیمت وجود دارد پس طبیعی است که صرفه اقتصادی در صادرات باشد.

وی افزود: در واردات نیز فقط لاشه گوشت می‌آید و دیگر اعضا و جوارح آن همچون کله پاچه، سیراب و شیردان و دل و قلوه وارد نمی‌شود در حالی که همین اعضا ۴۲ صنف با آن‌ها مرتبط هستند که باعث رکود آن‌ها شده است. اکنون صد هزار واحد کله پزی و سیراب شیردان که در سطح کشور فعال هستند با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

وی در خصوص قیمت کله‌پاچه گفت: از زمانی که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با این استدلال که صنف ما کالای رقابتی دارد اجازه قیمت‌گذاری را از اتحادیه گرفت، هر واحد صنفی‌ای بنا به شرایط خود قیمت‌گذاری می‌کنند. این در حالی است که شرایط رقابتی زمانی است که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، اما اکنون که اینطور نیست سبب شده که در نقاطی از تهران هر دست کله پاچه ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شود و در مقابل شکایت مردم در اتحادیه ما عملاً هیچ کاری نتوانیم انجام دهیم.

منبع:ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کله پاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم در شهرستان آمل، از ارزیابی و قیمت گذاری ۲۰۰ فقره پرونده تغییر کاربری اراضی در جلسه کمیسیون تقویم این شهرستان خبر داد.

مهرداد فولاد افزود: جلسات این کمیسیون بر اساس دستورالعمل نحوه تقویم و ارزیابی اراضی زراعی و باغ‌ها موضوع قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها برگزار می‌شود.

فولاد تصریح کرد: این جلسه با حضور نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی برگزار و ۲۰۰ فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و یک فقره پرونده ساخت و ساز مجاز قیمت‌گذاری شد.

وی گفت: تصمیمات این کمیسیون در قیمت‌گذاری اراضی، ملاک عمل کمیسیون در پرداخت عوارض موضوع ماده ۲ و آرای مراجع قضایی در پرداخت جرائم نقدی قانون قرار می‌گیرد.

 

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟