Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-06@22:39:27 GMT

معادن زغال سنگ آلمان تعطیل شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۳۰۷۶

معادن زغال سنگ آلمان تعطیل شدند

صنعت زغال سنگ آلمان قدمتی ۲۰۰ ساله دارد و صنایع این کشور مدیون این حوزه اقتصادی هستند.  اما اکنون زمان پایان این صنعت فرا رسیده است. مراسم وداع با زغال  سنگ با حضور سران آلمان و اتحادیه اروپا  در بوتروپ برگزار می‌شود.

زغال سنگ زمانی در آلمان نشانه موتور اقتصاد کشور به شمار می‌رفت. نقش صنایع زغال سنگ در اقتصاد تعیین‌کننده بود و به آن «طلای سیاه» می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معدنچیان آلمان پیش از سال ۱۹۵۸حدود ۱۲۳ میلیون تن زغال سنگ در این کشور تولید کردند و در آن ‌زمان ۶۱۰ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار بودند. تولید زغال سنگ در ایالت‌های نوردراین وستفالن و زارلند بسیار گسترده بود.

منطقه روهر در ایالت نوردراین وستفالن به مرکز زغال سنگ کشور تبدیل شد و در این منطقه فرهنگ خاص معدمچیان بوجود آمد که مردم آلمان آن را به خوبی می‌شناسند.

 

اما بعدها سقوط قیمت نفت و واردات زغال سنگ ارزان قیمت از خارج صنایع ذغال سنگ  آلمان را به چالش کشید و دچار بحران کرد. در سال ۲۰۱۴ تولید زغال سنگ به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال رسید. سال ۲۰۰۷ آلمان مجبور شد کمک دولتی (سوبسید) به این بخش از اقتصادی بکند و تصمیم گرفت  تا پایان سال ۲۰۱۸  این بخش از صنایع تعطیل شود. روز ۲۱ دسامبر مراسم رسمی وداع  با این صنعت مقرر شده و آخرین معدن زغال سنگ در بوتروپ بسته می‌شود.

 

در مراسم وداع با زغال سنگ فرانک والتر شتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و آرمین لاشت، نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن که خود از یک خانواده معدنچی برخاسته، شرکت کردند.

 

مختصری درباره استخراج زغال سنگ آلمان

 

در آلمان مدارکی وجود دارند که نشان می‌دهند که در قرن ۱۳ میلادی استخراج زغال سنگ آغاز شده است. اما تولید زغال سنگ صنعتی در قرن نوزدهم آغاز شد و پیشرفت‌های صنعتی و اختراع ماشین آلات جدید استخراج زغال سنگ را سهل‌تر کرده و تولید فولاد را هم زغال سنگ‌ باکفیت میسر کرد.

 

در سال ۱۸۵۳ حدود دو میلیون تن زغال سنگ تولید می‌شد اما صد سال بعد این مقدار به ۱۵۰ میلیون تن رسید. در سال ۱۹۸۰ معادن آلمان که زمانی تعداد آن به ۱۴۰ معدن می‌رسید به ۳۹ معدن کاهش پیدا کرد. این مقدار در سال دو هزار میلادی به ۱۲ معدن رسید.

 

تعداد معدنچیان آلمان نیز در سال ۱۹۵۷ بیش از ۶۱۰ هزار نفر بود اما در سال ۱۹۷۰ این مقدار به ۲۵۰ هزار نفر رسید. در سال ۱۹۹۴ این تعداد حتی به صد هزار نفر تقلیل یافت.

 

وداع با زغال سنگ اما به معنای پایان تولید برق با این محصول نخواهد بود چونکه آلمان زغال سنگ داخلی را با زغال سنگ ارزان قیمت دیگر کشورها جایگزین خواهد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد

رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که اطفای آتش‌سوزی همراه با انتشار دود خطرناک در یک واحد متالورژی در بخش دفاعی پایگاه نظامی دیهل متال آلمان Diehl Metal که سیستم IRIS-T را تولید می‌کند، متوقف شده است.

به گفته آدریان ونزل، سخنگوی سازمان آتش نشانی برلین، این سازه به طور کامل سوخته و بخشی از آن سقوط کرده است. وی افزود: تیم‌های آتش نشانی شامل ۱۶۰ آتش نشان در حال اطفای حریق از بیرون بودند، زیرا از داخل نمی‌توانستند آتش را مهار کنند. این در حالی بود که ساعاتی بعد با انتشار گاز‌های سمی و ذوب شدن مواد شیمیایی اطفای حریق متوقف شد و آتش نشانان اجازه دادند سازه در آتش بسوزد.

به گفته سخنگوی آتش نشانی در صورت اطفای حریق احتمال ورود مواد سمی به آب منطقه و سفره‌های زیرزمینی وجود داشت برای همین اطفای آن متوقف شده است.

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، آتش سوزی در تاسیسات دیهل در برلین، که بخشی از یک شرکت تولید کننده سیستم‌های دفاع هوایی برای اوکراین است، بر تولید IRIS-T تاثیری نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغالسنگ هشونی شهرستان کوهبنان
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • جزییات مرگ کارگر معدن زغال سنگ در دستگاه نقاله
  • مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کرمان به دلیل نبود ایمنی کار (+ عکس)
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد