Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدارس ابتدایی نوبت صبح بخش «اشترینان» فردا شنبه یکم دی ماه به علت بارش برف تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، در پی بارش برف در «اشترینان» و بنا به نظر فرماندار بروجرد و رئیس آموزش و پرورش اشترینان، مدارس نوبت صبح ابتدایی بخش اشترینان فردا شنبه یکم دی ماه تعطیل اعلام شد

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟

 ۲۶ مهر ۱۴۰۲ توزیع شیر برای دانش‌آموزان مدارس ابتدایی بطور رسمی آغاز و قرار شد تمامی دانش‌آموزان ابتدایی در سراسر کشور دو نوبت در هفته شیر دریافت کنند، حتی ۷ آبان ۱۴۰۲ نیز اعلام شد که بند الحاقی ماده ۷۱ لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت را به اجرای طرح تغذیه با شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی مکلف کرده است به طوریکه سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش نیز گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز این طرح حتماً در مدارس ابتدایی ادامه خواهد یافت و اگر اعتبارات اجازه دهند آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که این طرح را در مدارس راهنمایی نیز اجرایی کند.

وی ادامه داد: طرح بزرگ توزیع شیر رایگان با دستور رئیس جمهور پس از ۱۰ سال وقفه فعال و تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به ۲۰۰ میلیون پاکت شیر رسید و به صورت میانگین ۲۵ نوبت شیر از ابتدای آبان تا اسفند در مدارس ابتدایی توزیع شده است و ۱۵ نوبت دیگر توزیع شیر را در فصل بهار خواهیم داشت. طرح توزیع شیر با اعتبار مورد نیاز دو هزار میلیارد تومان نه در جداول بودجه‌ای پیش بینی شده بود و نه مجوزش را داشتیم؛ اما با دستور رئیس جمهور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت این طرح نیز با موفقیت زیاد انجام شد.

حال حسین اسداللهی دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: این برنامه در سال تحصیلی جدید منسجم‌تر و قوی‌تر از گذشته برگزار می‌شود و امید می‌رود زنگ مهر و مدرسه با زنگ شیر آغاز شود.

اسداللهی اضافه کرد: از ۲۳ مهر سال گذشته وزارت آموزش‌و پرورش تمام زیرساخت های خود را برای اجرای این طرح فراهم کرد و شرکت‌های لبنی در استان‌های مختلف برای کسب آمادگی فرصت خواستند. در برخی از استان‌ها شاهد بودیم توزیع شیر از دی آغاز شد اما ۷۰ درصد کشور از آذر تحت پوشش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد دانش‌آموزان کشور شیر دریافت می‌کنند گفت: در کشور ۵۰۰ واحد تولید لبنی وجود دارد و استانداردهای شیر مدارس بسیار سختگیرانه از شیر بازار است. از بین ۵۰۰ شرکت، ۸۴ شرکت واجد شرایط شدند که براساس رتبه بندی و تمایل آن ها ۲۰ شرکت وارد طرح شده‌اند. برخی از شرکت‌های لبنی نیز در صف انتظار قرار دارند تا در صورت عدم توانایی شرکتی در تامین شیر، این مسئولیت بر عهده شرکت دیگری نهاده شود.

دبیر کمیته ملی شیر وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه از سالم تر بودن شیر استریل سخن گفت و ادامه داد: عمده چالش در تامین شیر مدارس، تامین پاکت استریل است چرا که با وجود ظرفیت تولید آن در کشور تنها ۲۰۰ میلیون پاکت تولید می‌شود. این در حالی است که برای تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز داریم. به واسطه تامین شیر مدارس، چند واحد لبنی که با ظرفیت کمتری کار می‌کردند به ظرفیت آن ها اضافه شده و تولید پاکت نیز افزایش یافته است. به دلیل کمبود این پاکت‌ها در هفته‌های منتهی به عید به جای توزیع شیر در پاکت ۲۰۰ سی‌سی از پاکت یک لیتری استفاده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • مدارس ابتدایی کیش چهارشنبه غیرحضوری است
  • غیر حضوری بودن مدارس ابتدایی در کیش، ۲۹ فروردین
  • تعطیلی مدارس ۴ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی برای همه مدارس سیستان وبلوچستان،نخواهیم داشت
  • تعطیلی مدارس شهرهای بلوچستان