Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزارت صنعت و فناوري ترکيه روز جمعه در گزارشي اعلام کرد که ارزش سرمايه گذاري مستقيم خارجي در 9 ماه اول سال 2018 ميلادي به هشت ميليارد و 100 ميليون دلار رسيده است.

به گزارش خبرگزاري آناتولي ترکيه، اين وزارت خانه سرمايه گذاري انجام شده را در بازه زماني ژانويه تا سپتامبر 2018 (دي ماه 96 تا شهريور 97) اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اين گزارش آمده است که ارزش سرمايه گذاري مستقيم خارجي در ترکيه در مدت مشابه سال 2017 هفت ميليارد و 760 ميليون دلار بود.
وزارت صنعت و فناوري ترکيه همچنين اعلام کرد که آنکارا تنها در ماه سپتامبر (شهريور/ مهرماه) توانست حدود يک ميليارد و 60 ميليون دلار سرمايه مستقيم خارجي را جذب کند.
بيشترين جذب سرمايه مستقيم خارجي ترکيه در ماه آگوست (مرداد/ شهريورماه) بود، به طوري که اين رقم به يک ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد.
براساس گزارش وزارت صنعت و فناوري ترکيه، کشورهاي ايتاليا، اتريش، هلند به ترتيب با 478 ، 418، 338 ميليون دلار به ترتيب سه کشوري بودند که بيشترين سرمايه گذاري را در اين مدت در ترکيه داشته اند.
براساس اين گزارش، کشورهاي آسيايي که به نامشان اشاره نشده است، در اين 9 ماهه حدود 997 ميليون دلار در ترکيه سرمايه گذاري کرده اند و ارزش سرمايه گذاري آمريکا نيز در اين مدت به 249 ميليون دلار رسيد.
آنکارا در 9 ماه نخست سال 2018 ميلادي به کمک سرمايه گذاري خارجي چهار هزار و 918 شرکت تاسيس کرد، همزمان با آن نيز 87 شرکت داخلي از مشارکت شرکاي خارجي خود بهره مند شدند.
ترکيه در سال 2017 ميلادي نيز در مجموع 10 ميليارد و 940 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي مستقيم را جذب کرد که از آن جمله مي توان به سرمايه گذاري هفت ميليارد و 450 ميليون دلار در بخش خريد سهام اشاره کرد.
شبس**9363**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟ 
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد