Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:28:10 GMT

جلسه فوری سنای آمریکا درباره تصمیم اخیر ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۳۶۹۴

جلسه فوری سنای آمریکا درباره تصمیم اخیر ترامپ

به گزارش جماران؛ «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه ایالت «کارولینای جنوبی» در سنای آمریکا بامداد شنبه در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، خواستار جلسه فوق العاده سنا برای بررسی این موضوع شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گراهام به عنوان عضو مطرح کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به خبرنگاران گفت: اظهارات «جیمس متیس» وزیر مستعفی دفاع را باید با تشکیل جلسه ای شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراهام تاکید کرد که وی از نمایندگان سنا خواهد خواست تا این جلسه فوق العاده را در مورد سوریه برگزار کنند.

ترامپ روز چهارشنبه (30 آذرماه) دستور بازگشت تمامی نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرد.

برخی رسانه های آمریکایی گزارش دادند، تصمیم برای خروج نیروهای این کشور از سوریه در تماس تلفنی رئیس جمهوری آمریکا و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی اتخاذ و اعلام شده است.

این تماس تلفنی در 14 دسامبر (23 آذر) و یک روز پس از دیدار «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «مولود چاووش اوغلو» همتای ترک وی صورت گرفت که در آن هماهنگی‌های لازم برای گفت وگوی سران دو کشور در موضوع سوریه انجام شده بود.

گراهام در واکنش به کاهش شمار نیروهای نظامی کشورش در افغانستان هم گفت: این کار مانع از انجام ماموریت مهم حفظ یکپارچگی افغانستان و حمایت ایالات متحده از حملات احتمالی دیگر است.

این عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکایی اضافه کرد: هر فردی را به چالش خواهم کشید که به شکست شاخه داعش در افغانستان موسوم به ولایت خراسان اعتقاد داشته باشد.

سناتور جمهوری خواه آمریکایی در پایان گفت: شاخه خراسان داعش هر سال نسبت به سال گذشته خطرناک تر می شود و برای من روشن است که این گروهک برای حمله به آمریکا برنامه ریزی می کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه یک روز پس از اعلام خروج تمامی نیروهای این کشور از سوریه، دستور خروج هفت هزار نظامی آمریکایی از افغانستان را نیز صادر کرد.

این تصمیم ترامپ با انتقادهای گسترده از سوی مقام های نظامی و سیاسی آمریکا روبه رو شد تا جایی که بامداد جمعه، جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده استعفا کرد.

متیس اگرچه مستقیما به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره نکرد اما گفت که اختلاف نظرهای وی با ترامپ دلیل کناره گیری اش است.

رسانه های آمریکایی همچنین اعلام کردند که متیس روز جمعه به کاخ سفید رفته بود تا ترامپ را قانع کند نیروهای آمریکایی را در سوریه و افغانستان نگه دارد، اما وقتی با پاسخ منفی او مواجه شد، استعفا کرد.

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان از شعارهای انتخاباتی ترامپ بوده و وی حضور نظامی واشنگتن در این کشورها را هدر دادن سرمایه های مردم ایالات متحده می داند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب سنا سوریه دونالد ترامپ سنای آمریکا جنگ سوریه جیمز متیس لیندسی گراهام خروج نیروهای آمریکا از سوریه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری

رونالدو نازاریو تیم‌های تحت مالکیت خود را می فروشد

طرفداری | باشگاه کروزیرو اعلام کرد که رونالدو نازاریو، سهم خود از این باشگاه را به قیمت ۱۰۹ میلیون یورو فروخته و دیگر مالک این تیم محسوب نمی‌شود. اسطوره فوتبال برزیل در سال ۲۰۲۱ و زمانی که تیم سابقش کروزیرو در لیگ دسته دوم برزیل حضور داشت، ۹۰ درصد سهام این تیم را خریداری و نزدیک به 78 میلیون دلار از بدهی‌های آن را پرداخت کرد. در نتیجه این اقدام نازاریو، کروزیرو از ورشکستگی نجات یافت و توانست به سطح اول فوتبال برزیل بازگردد.

به گزارش مارکا، نازاریو قصد دارد علاوه بر کروزیرو، سهامش از باشگاه رئال وایادولید را نیز به فروش برساند. رونالدو در سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد سهام وایادولید را خریداری کرد و مالک اصلی این باشگاه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد برخی اختلاف نظر‌ها باعث شده تا اسطوره فوتبال برزیل تصمیم به ترک عرصه باشگاه‌داری بگیرد. گفتنی است رئال وایادولید در حال حاضر در رتبه دوم جدول لالیگا ۲ حضور دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت