Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر کاظمی مدیر کل راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  استان ایلام با داشتن بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای سه  هزار و ۲۰۰ کیلومتر انواع راه شامل ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۰۰ کیلومتر راه اصلی و دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی و همچنین یک واحد فرودگاهی است.

وی عنوان کرد: در حوزه ساخت و نیز توسعه راه ها در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ پروژه در استان در دست اقدام است که شامل ۶۲ پروژه بزرگراهی راه اصلی و فرعی با اعتبار حدود پنج هزار میلیارد ریال و ۳۸ پروژه راه روستایی با مبلغ قرارداد یک هزار میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی پروژه هایی که در دست اقدام است چه در بخش راه روستایی، راههای اصلی، شبکه بزرگراهی و بین شهری پروژه های مهمی هستند، از جمله این پروژه ها که در زمینه شبکه ارتباطی راه های بین شهری در قالب پروژه های ملی در استان تعریف شده، ۱۱ طرح ملی است.

ایلام به شبکه آزادراهی کشور متصل می شود

کاظمی در جواب به این که آیا استان ایلام به آزاد راه های مهم خواهد  پیوست، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مرز بین المللی مهران و تردد سالانه میلیون ها زائر از این مرز به عتبات عالیات در سفر اخیری که وزیر راه و شهرسازی در ایام اربعین به استان ایلام و پایانه مرزی مهران  داشتند این موضوع مطرح شد که استان از سمت شمال و همچنین از سمت جنوب را به شبکه آزادراهی متصل کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به موافقت وزیر راه و شهرسازی، مطالعات مقدماتی آن بلافاصله انجام شد و دو آزاد راه و دو پروژه آزادراهی تحت عنوان تهران- نجف و همچنین تهران- کربلا تعریف شد که آزاد راه تهران- نجف که به اسم آقا امیرالمومنین(ع) مزین شده ادامه آزاد راه خرم اباد- پل زال است که پل زال را به دهلران و مرز چیلات و در نهایت در کشور عراق به نجف اشرف متصل می کند.

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام بیان داشت: این پروژه یکی از پروژه های مهم و استراتژیک برای کشور خواهد شد از آن نظر که استان ایلام و مرکز کشور از طریق بزرگراه های کشور عراق به کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنوب و همچنین به کشور ترکیه و سوریه در شمال متصل خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین آزاد راه تهران- کربلا که ادامه آزاد راه کرمانشاه- حمیل است هم اکنون جزو پروژه های در دست اقدام وزارت راه و شهرسازی است و از حمیل تا خود مرز مهران به طول ۱۷۰ کیلومتر مطالعات مقدماتی آن انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیرو صحبت هایی که با مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته این دو آزادراه که آزاد راه اول از پل زال تا مرز چیلات به طول ۱۴۵ کیلومتر و همچنین از حمیل تا مرز مهران به طول ۱۷۰ کیلومتر عملیاتی خواهد شد و از این طریق استان ایلام نیز به شبکه آزاد راهی کشور خواهد پیوست.

آخرین وضعیت راه آهن ایلام

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اتصال استان به راه آهن سراسری عنوان کرد: مطالعات استان ایلام به راه آهن سراسری کشور در دو بخش انجام شده که بخش اول به طول ۷۲ کیلومتر حد فاصل اسلام آباد غرب تا ایستگاه ایلام است و همچنین از آنجا به طول ۳۴۸ کیلومتر تا اندیمشک است.

یوی افزود: پیرو پیگیری های به عمل آمده مقدمات تفاهمنامه ای با یک شرکت خارجی برای تامین منابع مالی قطعه اول که از اسلام آباد غرب به ایستگاه ایلام به طول ۷۲ کیلومتر است انجام شده و مسئولام استان هم به شدت پیگیر هستند که این تفاهمنامه منجر به انعقاد قرارداد شود و در آینده نزدیک عملیات اجرایی این بخش انجام شود.

کد خبر 4491505

منبع: مهر

کلیدواژه: راه و شهرسازی ایلام راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رحمان بهرامی با اشاره به اینکه محور رامشیر به ماهشهر یکی از محور‌های مهم حمل کالا و بار از بندر ماهشهر به مرکز کشور است، بیان کرد: محور رامشیر به ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهارخطه شدن ۲۰ کیلومتر از آن در قالب ۲ قطعه ۱۰ کیلومتری در دست انجام است.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار تا انتهای سال جاری حداقل ۱۰ کیلومتر از این محور پرتردد به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرامی با بیان اینکه چهارخطه کردن محور رامشیر - ماهشهر یک پروژه ملی است، عنوان کرد: افزایش ایمنی، کاهش حوادث جاده‌ای، کاهش مدت زمان سفر و تسهیل تردد در محور از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای محور رامشیر _ ماهشهر با تلاش و پیگیری‌های انجام‌شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم به مبلغ یک هزار میلیارد ریال منعقد شده که اکنون در حال اجرا است.

بهرامی در ادامه گفت: محور رامشیر _ ماهشهر ۴۰ کیلومتر است که ۷.۵ کیلومتر از این مسیر در سال‌های گذشته چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

دیگر خبرها

  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • الجزایر در آستانه پیوستن به بانک بریکس
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • چهارخطه شدن ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال
  • کندوان یکطرفه شد