Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@17:47:47 GMT

تهران؛ نقطه آغاز طرح مبارزه با قاچاق پوشاک

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۴۵۵۳

تهران؛ نقطه آغاز طرح مبارزه با قاچاق پوشاک

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اواخر آذر ماه اعلام کرده بود که طرح مبارزه با قاچاق پوشاک اول دی ماه آغاز می شود و حالا با فرارسیدن این روز رییس این ستاد از آغاز این طرح در ۱۰۰ نقطه شناسایی شده تهران خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، 21 آذرماه سال جاری «حمیدرضا دهقانی نیا»، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اعلام کرده بود که «طرح جامع مبارزه با قاچاق پوشاک، اولویت بندی شده و از ابتدای دی کالا‌های محرز قاچاق پوشاک، مورد هدف مبارزه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

به گفته وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبیر به عنوان «مایت از کالای ایرانی «مطالبه اتحادیه و صنف مربوط هم از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز این است که با کالاهای محرز قاچاق مبارزه شود.»

 

وی با بیان اینکه انتظار این است که واحدهای تجاری عرضه کننده کالاهای پوشاک قاچاق، خودشان این کالاها را جمع آوری کنند، ادامه داده بود: «انتظار داریم این عرضه کنندگان خودشان از عرضه این کالاهای قاچاق خودداری کنند.»

 

 دهقانی نیا با اشاره به اینکه در آینده نزدیک میزبان مدیران مجتمع های تجاری هستیم، گفت: «این موضوعات را با آنها در میان می گذاریم و اطلاعیه ای هم در این زمینه به آنها می دهیم. پس از این اقدامات از مدیران مجتمع های تجاری انتظار داریم با کمترین اصطکاک، کالاهای قاچاق را جمع آوری کنند و کنار بگذارند.»

 

حالا با فرارسیدن دی ماه رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبرداده که برخورد با ۱۰۰ نقطه عرضه برند پوشاک قاچاق در تهران آغاز می شود.

 

فارس به نقل از «علی مؤیدی خرم‌آبادی» در حاشیه نشست مدیران کل استانی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تهران اعلام کرده است:‌ «از روز شنبه یکم دی‌ماه طبق قرار قبلی و اعلام شده با برندهای محرز قاچاق در پوشاک برخورد می‌شود و در تهران ۱۰۰ نقطه مهم عرضه پوشاک قاچاق شناسایی شده که با همکاری دستگاه‌های مربوطه تابلوهای این مراکز را پایین می‌کشیم. برای ایجاد بازار عرضه پوشاک ایرانی لازم است با محل‌های عرضه محرز قاچاق پوشاک برخورد شود و با جدیت برخورد می‌کنیم.»

 

وی با تاکید بر اینکه اگر واردات پوشاک به صورت رسمی و با پرداخت حقوق دولتی و به صورت نمایندگی رسمی برندها باشد، مشکلی ندارد، ادامه داد: «عمده برندهای خارجی به صورت قاچاق در پاساژها و مراکز عرضه به ویژه در تهران عرضه می‌شود که باید این مراکز جمع‌آوری شود و اگر تاکنون برخورد نشده، از مردم عذرخواهی می‌کنم.»

 

مؤیدی با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی و با کیفیت، اولویت ستاد مبارزه با قاچاق کالا است، گفت: «برندهای غیرمجاز پوشاک خارجی که به صورت مافیایی ارز کشور را خارج می‌کنند و کالای بنجل قاچاقی را وارد و در مغازه‌های شیک به مردم عرضه می‌کنند، از اول دی‌ماه به صورت جدی با آنها برخورد شده و تابلوهای آنها جمع‌آوری می‌شود.»

 

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق پوشاک از شهریور ۹۵ باید شدت می‌گرفت، گفت: «در سال ۹۶ هم باید برندهای قاچاق جمع می‌شدند، اما برخورد لازم انجام نشده و این بار از اول دی‌ماه ۹۷ به شدت با مراکز عرضه پوشاک برند قاچاق خارجی برخورد صورت می‌گیرد.»

 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از کارهای این ستاد را برخورد با برندهای قاچاق در سطح عرضه در جامعه دانست و گفت: «این برخورد جزو مطالبات مردم و بازاریان و فعالان صنف پوشاک ایرانی است که طی فرایندی این برنامه تهیه شده و قبلاً اطلاع‌رسانی و هشدارهای لازم به فعالان عرضه برند محرز قاچاق داده شده است و در این زمینه کمیته‌ای شکل گرفته و از دی‌ماه ۹۷ با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه برخورد شدید با برندهای غیرمجاز پوشاک در کشور برخورد می‌شود.»

 

یادآور می شود: بزرگی بازار پوشاک ۱۲ میلیارد دلار است که حدود ۵۰ درصد از آن در داخل کشور تولید می‌شود. واردات رسمی پوشاک در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۹ میلیون دلار اعلام شد، اما طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ۲.۷ تا ۳ میلیارد دلار در سال قاچاق پوشاک انجام می‌شود./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان مجلس آداب و رسوم خطبه نماز جمعه شب چله وحدت حوزه و دانشگاه سیدعباس صالحی خطبه های نماز جمعه نماز جمعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قاچاق پوشاک پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا

در این نوبت ۵۰ دستگاه کامیون فورس ۶ تن شامل ۳۰ دستگاه فورس خوابدار و ۲۰ دستگاه بدون کابین خواب تاریخ ۱۸ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شد که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفت.

 بر اساس اطلاعاتی که سازمان بورس منتشر کرده نسبت تقاضا به عرضه فورس 6 تن کابین خوابدار 223 درصد و فورس بدون خواب 120 درصد بوده است.

به زعم کارشناسان شبکه گسترده نمایندگی‌های بهمن دیزل، کیفیت بالای ساخت و رقابتی بودن قیمت پایه نسبت به محصولات مشابه خرید از محصول را پر جاذبه کرده است.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با متخلفان عرضه سموم کشاورزی در محمودآباد
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم