Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز گذشته مدعی شد قدرت‌های خارجی از جمله چین، ایران و روسیه درصدد تاثیرگذاری بر رای دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا بودند. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان و به نقل از رویترز، «دن کوتس» روز گذشته مدعی شد قدرت‌های خارجی از جمله چین، ایران و روسیه درصدد تاثیرگذاری بر رای دهندگان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ادامه افزوده شواهدی از نفوذ به سیستم رای گیری آمریکا وجود ندارد و جامعه اطلاعاتی آمریکا میزان تاثیر تلاش‌های نفوذ خارجی بر نتایج انتخابات را ارزیابی نکرده است.
به گزارش رویترز، این ادعا‌ها به عنوان یافته‌های گزارش کوتس برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا که در تامین امنیت انتخابات شرکت داشتند، ارسال شد. ترامپ در ماه سپتامبر با صدور دستور اجرایی رسیدگی به موضوع دخالت‌های خارجی را طی حکم اضطرار ملی اعلام و خواستار ثبت گزارشی از سوی نهاد‌های اطلاعاتی این کشور شده بود.
در گزارش کوتز آمده است: "در شرایط کنونی، جامعه اطلاعاتی هیچ گزارشی از نفوذ به زیرساخت‌های انتخاباتی، به نحوی که منجر به جلوگیری از اخذ رای یا تغییر رای‌های اخذ شده یا شمارش آرا شده باشد، در اختیار ندارد. "
در این گزارش که به جزئیات عملیات نفوذ خارجی اشاره‌ای نداشت، اعلام شد جامعه اطلاعاتی آمریکا تاثیر این نفوذ‌ها بر رای دهندگانی که ماه گذشته اعضای سنا و مجلس نمایندگان و نیز فرمانداران و سایر مقامات را انتخاب کرده اند، بررسی نکرده است.
این نخستین بار نیست که واشنگتن سایر کشورها را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند. پیشتر چهار نهاد قضایی و اطلاعاتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای چنین ادعایی را مطرح کرده بودند. در بیانیه مشترک دفتر هماهنگ‌کننده اطلاعات ملی آمریکا، وزارت دادگستری، وزارت امنیت داخلی و آژانس تحقیقات فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) در این ارتباط، به رسانه‌هایی همچون راشاتودی و اسپوتنیک اشاره شده بود.
رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، گزارش خود در مورد توافق احتمالی میان روسیه و شرکت ترامپ برای تاثیر گذاری در انتخابات مذکور را در اواسط ماه فوریه اعلام خواهد کرد.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری چین ایران و آمریکا ایران روسیه نفوذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست

رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین امروز دوشنبه گفت این کشور احتمالا از ماه مه با «وضعیت دشواری» مواجه خواهد شد زیرا روسیه «عملیات جامعی» را علیه کی‌یف استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، اوکراین در میدان نبرد شدیدا با کمبود نیرو و تجهیزات مواجه شده است و این مسئله را خود مقامات این کشور و هم‌چنین مقامات برجسته غربی اذعان می‌کنند. روز شنبه بسته کمکی آمریکا به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار با موافقت مجلس نمایندگان برای اوکراین به تصویب رسید؛ بسته‌ای که پیش از آن توسط مجلس سنا مطرح شده بود و ماه‌ها به دلیل مخالفت‌ جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در وضعیت بن‌بست به سر می‌برد.

«کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون بی‌بی‌سی عنوان کرد: «اوکراین از اواسط ماه مه و ژوئن به بعد وارد دوره سختی می‌شود و با مشکلاتی مواجه خواهد شد زیرا روسیه به دنبال پیشرفت‌هایی در خط مقدم و ایجاد اختلاف در جامعه اوکراین است؛ اما با این حال وضعیت فاجعه‌بار نیست.»

وی افزود: «اوکراین چندین دوره دشوار را پشت سر گذاشته است و از این دوره هم عبور خواهیم کرد. اوکراین نمی‌بازد و نابود نخواهد شد.»

بودانف ادعا کرد که روسیه با استفاده از «ترویج اطلاعات غلط» سعی می‌کند «فضا را در اوکراین متشنج کند.»

رئیس اطلاعات نظامی ارتش اوکراین مواردی را نظیر تلاش روسیه برای تصرف کی‌یف «بی‌اساس» خواند و تاکید کرد که «مطلقا هیچ تهدیدی» مبنی بر تصرف پایتخت اوکراین توسط روسیه وجود ندارد.

پس از تصویب بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف، واکنش‌های متعددی درخصوص آن منتشر شده است و بسیاری معتقدند که این بسته کمکی برای اوکراین چندان تاثیرگذار نخواهد بود زیرا اوکراین با مشکلات عمیقی از جمله کمبود نیرو دست‌وپنجه نرم می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال در این راستا با اشاره وضعیت وخیم میدان نبرد اوکراین و پیشروی نیروهای روسیه می‌نویسد: «کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین بعید است به طرز چشمگیری سرنوشت کی‌یف را تغییر دهد.»

هم‌چنین «اسکات ریتر» بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل که افسر اطلاعاتی سابق آمریکا هم بوده، گفته آخرین تجهیزاتی که برای اوکراین با بودجه کنگره آمریکا خریداری می‌شود، «تا ماه ژوئیه توسط روسیه منهدم خواهند شد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نکته حائز اهمیت در حمله کوادکوپترهایی که به سخره گرفته شدند
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • رئیس اطلاعات ارتش اوکراین: وضعیت دشواری از ماه مه در انتظار ماست
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟