Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان - ايرنا - مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت: انتقال آب خزر علاوه بر رفع معضل تامين آب آشاميدني، جان دوباره به بخش صنعت اين استان مي دهد.

محمد طاهري روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تمام اقدام هايي که براي تامين آب پايدار در چند سال گذشته براي سمنان لحاظ شد به کاهش تنش آبي در استان منجر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که انتقال آب بين حوزه اي تنها راه رفع مشکلات اقتصادي و تشنگي استان سمنان است گفت: انتقال آب خزر به سمنان به صرفه ترين گزينه براي رفع چالش کم آبي اين استان است.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان ادامه داد: از جمله مزيت هاي انتقال آب درياي خزر به نسبت اجراي طرح انتقال از خليج فارس آن است که شوري آب درياي خزر يک سوم آب خليج فارس بوده و هزينه شيرين کردن آن نسبت به انتقال آب از جنوب کشور کمتر است.
طاهري اضافه کرد: طول مسير انتقال از خليج فارس به استان سمنان بيش از 800 کيلومتر است اما استان مازندران فاصله 200 کيلومتري با سمنان دارد.
وي تصريح کرد: براي انتقال آب از خليج فارس به فلات مرکزي کشور، لوله هاي انتقال از استان هاي متعدد عبور مي کند و از اين رو مشکلات اجتماعي قابل توجهي در روند اجرا به مي وجود مي آيد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري استان سمنان گفت: با همدلي و وفاق ملي مي توان طرح انتقال آب خزر به سمنان را براي توسعه و آباداني استان در کمترين زمان ممکن اجرايي کرد.
به گزارش ايرنا، ميزان توليد آب در استان سمنان سالانه يک ميليارد و 250 ميليون متر مکعب است، اکنون ذخاير آب زير زميني در اين استان 150 ميليون متر مکعب کمبود دارد و ميزان توليد و مصرف آب در بخش هاي مختلف به طور نسبي برابر است.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 ليتر برثانيه است در حالي که اين رقم در کشور 204 ليتر برثانيه است.
7339/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۴۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس

(تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ظریف و مسجدجامعی در نشست ژئوپلیتیک خلیج فارس
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • سرخابی‌ها و دیدار نمادین در روز خلیج فارس
  • گرامیداشت روز خلیج فارس (عکس)
  • تصاویری از خلیج نیلگون فارس
  • ببینید | نظر متفاوت داریوش ارجمند درباره خلیج فارس
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • خلیج فارس جای بیگانگان نیست