Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@07:34:46 GMT

وضعیت آب و هوا در اولین روز زمستان

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۴۹۸۳

وضعیت آب و هوا در اولین روز زمستان

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شرایط جوی روزهای ابتدایی فصل زمستان را پیش بینی کرد و گفت: امروز در برخی مناطق کشور بارش باران و برف انتظار می‌رود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، شرایط جوی کشور را پیش بینی و اظهار کرد: امروز (شنبه اول دی ماه) در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور و همچنین سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، بارش باران و برف پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: فردا و پس فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲ و ۳ دی ماه) در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. البته بعد از ظهر روز دوشبنه بارش پراکنده در منطقی از شمال غرب کشور دور از انتظار نخواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا خلیج فارس بویژه مناطق مرکزی و شرقی آن و همچنین تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، دریای خزر تا ظهر امروز مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا تهران نیمه ابری، همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر با کاهش ابر همراه خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا ۱۰ و ۴ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود. همچنین پس فردا (دوشنبه) هوای تهران صاف همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر نیمه ابری با حداکثر و حداقل دمای ۱۱ و ۴ درجه سانتی گراد خواهد بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وضعیت جوی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا

به گزارش جام جم آنلاین، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز‌های سوم و چهارم اردیبهشت ماه، گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی این سامانه از عصر فردا دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در شهرستان‌های، فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، شمال تهران، پردیس و امامزاده داوود هشدار داد و گفت: منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان تهران به ویژه نیمه شمالی و غربی پیش‌بینی شده است، از این رو به همه شهروندان به خصوص ساکنان نیمه شمالی و غربی استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در نیمه جنوبی، نواحی غربی و ارتفاعات، از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

وی در ادامه بر عدم پرواز با پاراگلایدر و هواپیما‌های سبک نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به پیش بینی وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع، مانند برج‌ها و دکل‌ها وجود دارد و در این خصوص ضروری است که متولیان نسبت به استحکام و ایمنی این موارد تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

یزدی مهر به احتمال لغزندگی و کاهش دید جاده‌ها و محدودیت دید به ویژه در گردنه‌های کوهستانی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک امکان لغزش سنگ از ارتفاعات و ریزش بهمن از قله‌ها وجود دارد، توصیه اکید مدیریت بحران در این خصوص، احتیاط در تردد خودرو‌ها به ویژه در مسیر‌های کوهستانی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت پاکسازی دهانه پل،‌ها لایروبی کانال‌ها و آب رو‌ها نیز تاکید و اظهارکرد: با صدور هشدار نارنجی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل در آمده این هشدار به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای کسب آمادگی‌های لازم ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • وضعیت هوای ۷۲ ساعته کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • هشدار: پیشبینی بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا در تهران
  • آماده‌ باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید فردا و پس‌فردا
  • وزش باد و بارش باران برای قم پیش بینی می‌شود
  • حاکمیت لانینا بر کشور از تابستان | وضعیت بارش‌ها در پاییز و زمستان چگونه خواهد بود؟
  • هواشناسی ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / موج بارشی جدید در راه ایران
  • پیش‌بینی وزش باد‌های به‌نسبت شدید برای بوشهر