Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:59:06 GMT

نکاتي براي تشخيص ساعت مچي اصل

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۵۲۷۵

نکاتي براي تشخيص ساعت مچي اصل

خبرگزاري آريا -
چگونه ساعت اصل را از تقلبي تشخيص دهيم؟
ما انتظار داريم ساعتي که به دست هايمان است، از کيفيت بالايي برخوردار باشد، اما از آنجا که اين اکسسوري طرفداران زيادي دارد، طبيعي است که انواع فيک آن هم روانه بازار شود. اما شما با چند ترفند ساده مي توانيد به سادگي يک ساعت اصل را از ساعت تقلبي تشخيص دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مي خواهيد راههاي تشخيص آن را بدانيد، در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.
آشنايي با برندها
شرکت هاي معتبر، انگشت شمار هستند و شما مطمئنا با بسياري از آن ها آشنا هستيد. هر يک از اين شرکت ها مشخصه يا علامت خاص خود را دارند که در تمامي محصولات خود استفاده مي کنند و در واقع اين علامت ها وجه تمايز ساعت اورجينال برند مربوطه با تقلبي است. براي مثال در ساعت هاي معروف رولکس نشان و آرم رولکس بر روي بندهاي فلزي و داخل صفحه کاملا واضح و مشهود است. به همين ترتيب ساير شرکت ها مشخصه خاصي دارند که با يک سرچ به هر يک از اين مشخصه هاي مربوط به برندها پي خواهيد برد.

نشان و آرم برند ساعت بر روي بندهاي فلزي و داخل صفحه کاملا واضح است
قيمت
شما بايد براي پرداخت يک ساعت مچي اصل، هزينه زيادي بپردازيد. بنابراين گول تخفيف هاي تحريک کننده فروشندگان را نخوريد. هيچ دليلي، قيمت ساعت مچي باکيفيت و اصل را پايين نخواهد آورد چرا که يک ساعت مچي اصل حتي در کشور توليد شده هم قيمت بالايي خواهد داشت. بنابراين از پرداخت هزينه کم براي ساعت مچي خوشحال نشويد، زيرا احتمالا تقلبي است.
شماره سريال
تمام ساعت مچي ها شماره سريال دارند. بنابراين در وهله اول از شماره سريال ساعت، که معمولا پشت آن حک شده، اطمينان يابيد. در مرحله بعد، با مراجعه به وب سايت برند مربوطه، شماره سريال را وارد کنيد تا تصوير و مشخصات دقيق ساعت شما نمايان شود. اگر ساعت شما در سايت اصلي يافت نشد يا تصوير نشان داده شده متفاوت از ساعت شما بود، اين خود نشانه اي از تقلبي بودن آن ساعت دارد.

از شماره سريال ساعت، که معمولا پشت آن حک شده، اطمينان يابيد
وزن
يک ساعت اصل، از قطعات گرانبها ساخته شده است به همين دليل وزن آن به نسبت زياد است اما ساعت هاي فيک، از آنجا که قطعات ارزان قيمت و بي کيفيت در ساخت آنها به کار رفته، وزن زيادي ندارند. بنابراين اگر دو ساعت يک مدل را به دست بگيريد که وزن يکي از آنها سبک تر از ديگري است، به فيک بودن آن شک نکنيد.
حرکت عقربه ها
يکي ديگر از راههاي تشخيص اصل بودن يک ساعت، دقت به حرکات عقربه هاي آن است. ممکن است يک ساعت تقلبي ظاهري دقيقا شبيه به ساعت اصل داشته باشد اما تفاوت آنها در کارکردشان باشد. براي اين منظور ساعت را در دست بگيريد و نگاهي به عقربه ها و حرکت آنها بيندازيد. حرکت عقربه ها بايد کاملا منظم و بدون لرزش اضافي باشد. در واقع هر گونه نامنظمي در حرکت عقربه ها نشان از تقلبي بودن آن است.

هنگام خريد ساعت را در دست بگيريد و نگاهي به عقربه ها و حرکت آنها بيندازيد
حضوري بخريد
تصاوير حرف هاي زيادي براي گفتن دارند اما ممکن است که بسياري از آنها دروغ باشد. ممکن است که شما ساعتي را در سايت هاي خريد اينترنتي پسنديده باشيد، در اين شرايط چگونه بايد به اصل بودن آن اطمينان حاصل کنيد؟ به عکس هاي آن دقت کنيد، اگر عکس ها وضوح کافي نداشته يا از تمام زواياي ساعت عکس گرفته نشده باشد، بايد به اصل بودن آن شک کنيد. علاوه بر آن، نداشتن جعبه ساعت اصل هم مي توانند نشانه اي از فيک بودن آن باشد. بنابراين، اگر نمي توانيد حضوري ساعت تان را خريداري کنيد، سعي کنيد که در سايت هاي معتبر به دنبال مدل مورد علاقه تان باشيد.
صدا
يکي ديگر از فاکتورهاي تشخيص ساعت اصل از تقلبي، صداي عقربه هاي آن است. به طور معمول، ساعت هاي اصل مکانيسم ساده اي دارند، بدين معني که صدايي که از عقربه هاي آنها مي شنويد، بسيار کمتر از ساعت هاي تقلبي است. بنابراين اگر عقربه هاي ساعتي که به دست گرفته ايد صداي بلندي دارد، بهتر است که آن را نخريد.
منبع : bartarinha.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۵۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • ۲ نفر حین فروش دینار تقلبی در مراغه دستگیر شدند