Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  گفت: خرید کنجد کارخانجات استان یزد حدود ۵۰ هزار تن در سال است که تولید ۶۷ هزار تن فرآورده‌های کنجدی و پنج هزار تن روغن کنجد را به همراه دارد.

طاقه باف افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۵ واحد تولیدی سنتی و صنعتی  در زمینه تولید فرآورده‌های کنجدی فعال هستند که از این تعداد ۴۱ واحد صنعتی و مابقی به صورت صنفی، سنتی و یا در قالب  مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت:  با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی در خصوص سهولت در امر صادرات محصولات کشاورزی لازم است کلیه واحد‌های  تولیدی در امر برندسازی و استانداردشازی محصولات خود طبق استاندارد‌های بین المللی اقدامات لازم را انجام دهند.

طاقه باف اظهار کرد: بیش از ۸۵ درصد از واحد‌های تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان متمرکز هستند که ۵۰ درصد محصولات تولیدی را حلوا ارده، ۳۰ درصد روغن ارده و کنجد و ۲۰ درصد باقی مانده  را ارده، کرم ارده، ارده شکلاتی تشکیل می‌دهند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: تنوع بخشی به محصولات کنجدی، بهبود کیفیت و تنوع در انواع بسته بندی آن‌ها از سیاست‌های عمده این مدیریت در صنعت فرآوری محصولات کنجدی است.

طاقه باف گفت: صنعت سنتی و بومی تولید محصولات کنجدی در شهرستان اردکان، استان یزد را به بزرگترین مجتمع کارگاهی محصولات کنجدی تبدیل کرده است تا نشان دهد صنایع بومی فرصت مناسبی برای تولید و اشتغال پایدار فرآهم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱۵۰ نفر به صورت مستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و این آمار در شش ماهی دوم سال که تولید این محصول افزایش می‌یابد، به ۲۷۰۰ نفر نیز می‌رسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: صنعت محصولات کنجدی سبب اشتغالزایی برای ۳۶۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

طاقه باف ادامه داد: محصولات کنجدی استان یزد به کشور‌هایی همچون روسیه، عراق، کشور‌های آسیای میانه و کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ غ

فعالیت 265 واحد تولیدی سنتی و صنعتی محصولات کنجدی در یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ از اجرای آزاد سازی بیش ار ۲۹۵۲ هکتار از اراضی و باغات در سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبر می دهد ولی متاسفانه ساخت و سازها در اراضی و باغات همچنان ادامه دارد.   بسیاری از بنگاه داران  با خرید اراضی و باغات ارزان قیمت آن را تفکیک و تبدیل به شهر ک های غیر مجاز می کنند و با استفاده  از فضای مجازی و تبلیغات مبادرت به فروش قطعات با قیمت پائین تر می کنند    میرزایی گفت: ما هیچ شهرک مصوبه که داخل اراضی کشاورزی باشد را تا کنون مجوز مسکونی ندادیم و آنهایی که ساختند فاقد مجوز های قانونی و بسیاری از متخلفان دارای پرونده در محاکم قضایی  هستند.   وی گفت: در سال جاری ۱۲۵ مورد شناسایی اراضی کشاورزی که تغییر کاربری و ساخت و ساز شده شناسایی و اخطار لازم را دریافت و به زودی اعمال قانون خواهد شد.   رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: اراضی کشاورزی قابلیت ساخت و ساز را ندارد مردم فریب بعضی از املاکی ها را نخورند.    وی گفت: عده ای سود جو با تفکیک غیر قانونی باغات و اراضی کشاورزی مبادرت به ساخت و ساز می کنند که خسارت جدی به بخش تولید وارد کرده است.   وی گفت: در تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها باتوجه به دستورالعمل تعیین مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرائی قانون اصلاح حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها کلیه تغییرکاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ ها بدون رعایت ضوابط و مقرر مربوطه و اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک و یا موافقت سازمان جهاد کشاورزی در قالب طرح‌های تبصره ۴ الحاقی قانون مذکور ممنوع اعلام شده است.   میرزایی افزود: با استناد تبصره دو ماده ده قانون نسبت به قلع و قمع کلیه مستحدثات ساخته شده اقدام و فرد خاطی به دادگاه معرفی می گردد.   وی تاکید کرد: اگر افرادی تمایل به داشتن ویلا یا زمینی در روستا ها را دارند بهتر است ابتدا ملک مورد نظر را از امور اراضی. جهاد کشاورزی استعلام کنند اینکه افراد فروشنده با چرب زبانی اراضی کشاورزی را جسبیده به بافت می دانند و به زودی به بافت روستا الحاق می شود اصلا در حیطه مسئولیت آنان نیست و صرفا"قصدشان فروش اراضی کشاورزی با قیمت های نجومی به افرادی است که آگاهی لازم را ور مورد این قوانین ندارند.    

دیگر خبرها

  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟