Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@13:11:11 GMT

نزاع از نوع عاشقانه!

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۵۸۲۶

نزاع از نوع عاشقانه!

خبرگزاري آريا -

نزاع از نوع عاشقانه!بسياري عقيده دارند که زندگي زناشوئي اصولا يک نوع نزاع دوستانه است و اختلاف خلقت بين آن دو ايجاب مي کند که با يکديگر گاهگاهي نزاع کنند، و خداوند حکيم طوري اين دو جنس مخالف را با همديگر پيوند داده و بين آن ها الفت ايجاد کرده که پرخاش ها و تندخوئي ها در برخي از اوقات ثمربخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اين رو کمتر خانواده اي است که در طول زندگي زناشوئي خود دچار بحران هاي زودگذر نشود.
غالبا اختلافات جزئي و کلي در اکثر خانواده ها بين زن و شوهر امري است طبيعي که نه تنها به مراحل خطر و بحران شديد و جدائي نمي کشد بلکه دنبال آن يک نوع محبت و سازش پديد مي آيد . اگر نزاع اصلا صورت نگيرد ناراحتي هاي دو طرفه انباشته و متراکم شده و يکباره بسان کوه آتشفشان منفجر مي شود .
عدم موافقت ها هميشه جدايي پيش نمي آورد بلکه پيش از ناسازگاري عدم توانايي هريک از طرفين در غلبه بر مشکلات موجب جدايي مي شود.
اختلافات خانوادگي را چگونه مي توان حل کرد؟
-آشنايي به حقوق يکديگر و عمل کردن به وظايف .
- وقتي را براي گفتگو و گوش دادن به صحبت ها و احيانا انتقادهاي يکديگر قرار دادن و هر يک از زن و شوهر بدانند که وقت انتقاد چه موقعي است. در قانون اسلام آمده است که وقتي احساسات خصومت آميز و عصبانيت زياد بر وجودتان مستولي است و سخت عصباني هستيد اصولا از تصميم گرفتن و از هرگونه انتقاد بپرهيزيد.
مشاوران خانواده مي گويند: روابط زن و شوهر وقتي صميمانه باشد انتقاد سازنده معجزه مي کند.
بهترين موقع انتقاد زن و شوهر از يکديگر هنگامي است که استراحت لازم را کرده باشند و به اصطلاح سرحال باشند. زن و شوهر ها بايد حتي الامکان سعي کنند انتقاد عملي و زباني خود را از يکديگر در ميان اعضاء خانواده به خصوص در حضور افراد فاميل و خويشان مطرح نسازند.
-سازش بايد دو طرفه باشد ، نه اينکه هميشه يکي از دو طرف کوتاه بيايد، اگرچه سفارش شده کوتاه آمدن از طرف زن بخاطر داشتن روحيه لطيف و محبت آميز شروع شود اما مرد هم نبايد هميشه منتظر شود زن کوتاه بيايد.
-اگر خداي ناکرده اختلافات عميق مي شود مطابق پيشنهاد کتاب انسان ساز الهي يعني قرآن کريم و تاکيد روايات ائمه(ع) نمايندگاني از دو طرف جمع شوند و به اين مشکل خاتمه دهند.
- از دخالت دادن و يا حتي مطلع کردن ديگران از اين نزاع ها خودداري شود ، حتي فرزندان هم نبايد متوجه شوند که در روحيه لطيف آن ها موثر خواهد بود. ابتدا بچه ها را به منزل اقوام يا همسايه ببرند ، بعد با هم براي حل اختلاف گفتگو نمايند.
-در گفتگو سعي شود اختلافات و صحبت هاي قبل را به ميان نکشند و همديگر را به اين خاطر ملامت نکنند که تو قبلا چنين و چنان بودي و يا فاميل هايت هم همين طور لجباز بودند.
-اين را هر دو به ياد داشته باشند که اولين راه حل آخرين راه حل نيست و از به زبان آوردن کلمه طلاق در خانه خودداري نمايند ، وقتي کلمه طلاق به ميان آمد بنيان خانواده به لرزه درمي آيد. همان طور که وقتي طلاق عملي شود عرش خدا به لرزه در مي آيد.

رعايت موارد زير مي تواند به پيوند بيشتر شما با همسرتان بينجامد:
1) ارتباط کلامي صميمانه: يکي از مواردي که در تحکيم روابط زن و شوهر بسيار موثر است ارتباط کلامي و نوع محبت و مبادله کلمات و حرف هايي است که در طول شبانه روز بين زن و شوهر مطرح مي شود.
مصاديق ارتباط کلامي صميمانه: «مزاح و شوخي»، «تمجيد و تعريف از يکديگر» و «با کلمات زيبا همديگر را صدا کردن»
2) زماني را براي صحبت کردن براي همسر اختصاص دهيد: همسران پرمشغله اصولا از محبت کردن غافل مي شوند. در نهايت از نظر احساسي فاصله اي ميان آنها ايجاد مي شود و پر کردن اين خلاء کاري دشوار است. بهترين راه حل براي جلوگيري از اين فاصله ، اختصاص روزانه چند دقيقه براي صحبت کردن با هم است.
3) از کنجکاوي بيش از حد بپرهيزيد: اگر احساس کنيد که همسرتان رازي را از شما مخفي مي کند، به دنبال يافتن سرنخ به سراغ اوراق خصوصي او نرويد. باز کردن نامه هاي طرف مقابل يا خواندن دفتر يادداشت وي و به سراغ کيف او رفتن نقص مالکيت و حدود او مي باشد بگذاريد تا او در زماني که احساس مي کند مناسب است حقيقت را به شما بگويد.
4) از اعتماد همديگر سوء استفاده نکنيم: اغلب همسران از اسرار به عنوان حربه اي عليه يکديگر استفاده مي کنند. يک وکيل به همسر خود گفته بود که با همکارانش مشکل دارد مدتي بعد که آن دو با يکديگر بحث کردند، همسرش به او گفت: «مي بيني هيچ کس نمي تواند با تو کنار بيايد»، اين سوء استفاده از اسرار همسر، اعتماد به همديگر را کمتر مي کند.
5) نسبت به هم صداقت داشته باشيد: صداقت زيربناي زندگي است و همه صفات عاليه در آن نهفته است. صداقت نهايت شکوفايي عزت در زندگي يک زن و شوهر است. عدم صداقت و دو رويي، آفت بزرگ خانواده است که زن و شوهر مي توانند از روز اول با عهد و پيمان بر اين که زير بناي زندگي شان صداقت باشد، اين آفت را دور کنند.
6) گذشت در برابر لغزش ها: براي افرادي که مدت ها با يکديگر زندگي مي کنند سرزدن لغزش و اشتباه و خطا امري عادي و متعارف است. بنابراين لازم است با عفو و گذشت از خطاها و اشتباهات يکديگر چشم پوشي نمايند و آن ها را به رخ طرف مقابل نکشند.
منبع:www.tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای زن معتاد در قتل شوهر خواهرش

پرونده کشف جسد مرد میانسال در انباری خانه‌اش پس از 10 روز با پیدا شدن ردپای خواهرزنش و مردی موادفروش، وارد مرحله تازه‌ای از تحقیقات شد.

به گزارش مشرق، دی‌ماه سال گذشته دختر جوانی قدم در اداره آگاهی پایتخت گذاشت و از ناپدید شدن پدرش حشمت خبر داد. دختر جوان زمانی که مقابل افسر پرونده‌ قرار گرفت، گفت: صبح روز گذشته راهی محل کارم شدم، اما وقتی به خانه برگشتم از پدرم خبری نبود. فکر کردم برای کاری از خانه بیرون رفته است، اما وقتی با تلفن همراهش تماس گرفتم با شنیدن صدای زنگ گوشی متوجه شدم تلفنش در خانه است. هر چه منتظر ماندم پدرم برنگشت و من هم به پلیس خبر دادم.

کشف جسد در انباری

با این شکایت تحقیقات پلیسی در رابطه با ناپدید شدن مرد میانسال آغاز شد تا اینکه چند روز بعد وقتی برادر حشمت برای سر زدن به برادرزاده‌اش و پیگیری وضعیت برادر خود راهی خانه آنها شد به محض ورود متوجه بوی تعفن شدیدی شد که از داخل انباری به مشام می‌رسید. وقتی موضوع را به برادرزاده‌اش گفت او منکر اطلاع از علت بوی تعفن شد اما وقتی مرد میانسال به سمت انباری رفت با دیدن قفل بزرگی که روی در بود تعجب کرد، چرا که قبلاً این قفل را ندیده بود. بنابراین قفل در انباری را شکستند و وارد شدند. آنها در کمال ناباوری با جسد حشمت در حالی که پتو پیچ شده و آثار خون روی بدنش دیده می‌شد، مواجه شدند.

ردپای دو مظنون

مرد میانسال موضوع را به پلیس اطلاع داد و تیم بررسی صحنه جرم ساعتی بعد راهی محل شدند. تحقیقات و معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی در صحنه حکایت از آن داشت که زمان مرگ مرد میانسال با زمان ناپدیدشدنش یکی است.

با توجه به اینکه حشمت به قتل رسیده و خودرواش نیز ناپدید شده بود فرضیه سرقت قوت گرفت. در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دریافتند که خواهرزن مقتول به نام شهلا نیز با آنها زندگی می‌کرده اما همزمان با قتل حشمت این زن نیز ناپدید شده است.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی دریافتند، حشمت و خواهرزنش با هم اختلاف داشتند. یکی از همسایه‌ها در این رابطه گفت: شهلا اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و از زمانی که به اینجا آمده بود پای موادفروشان را نیز به خانه حشمت باز کرده بود. همسایه‌ها از این موضوع خیلی گلایه داشتند. می‌ترسیدند بچه‌هایشان بواسطه رفت‌وآمدهای مواد فروشان به خانه شهلا معتاد شوند. همسایه‌ها از حشمت خواستند به او تذکر دهد و همین مسأله باعث اختلاف آنها شده بود.

بدین ترتیب فرضیه دست داشتن زن جوان در این قتل قوت گرفت، از سویی تیم تحقیق دریافت که دختر مقتول در این مدت با خاله‌اش پنهانی در تماس بوده است. به دستور بازپرس موسی رضازاده، دختر جوان بازداشت شد و در تحقیقات گفت: دو سال قبل مادرم فوت کرد و از طرفی خاله‌ام نیز به خاطر اعتیاد از همسرش جدا شده بود. از آنجا که او جایی برای زندگی نداشت، از پدرم خواستم او را به خانه‌مان بیاورد. اوایل مشکلی نداشتیم اما از زمانی که پای موادفروشان به خانه‌مان باز شد و همسایه‌ها شکایت کردند، اختلاف بین آنها نیز شروع شد. پدرم چندین بار تصمیم گرفت شهلا را ترک دهد، اما او حاضر نشد به کمپ ترک اعتیاد برود.

او ادامه داد: درگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه پدرم به صورت ناگهانی ناپدید شد. از خاله‌ام نیز خبری نبود و هر چه با او تماس می‌گرفتم، پاسخم را نمی‌داد. تا اینکه چند روز بعد از ناپدید شدن پدرم، خاله‌ام تماس گرفت و مدعی شد با مردی که موادفروش بوده، پدرم را به قتل رسانده است. او مرا تهدید کرد که نباید راز این جنایت را برملا کنم، من هم ترسیدم و سکوت کردم.

در ادامه بررسی‌ها، یکی از اهالی محل با پلیس تماس گرفت و راز این جنایت را برملا کرد و گفت: چند شب قبل در بزمی شبانه مرد موادفروشی به نام هوشنگ تعریف کرد که با همدستی زنی به نام شهلا مردی به نام حشمت را کشته است. با این اطلاعات به دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران دختر مقتول به اتهام اخفای ادله جرم بازداشت و دستور بازداشت شهلا و هوشنگ نیز صادر شد و تحقیقات برای دستگیری آنها ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • (تصویر) عاشقانه‌های بابک جهانبخش و همسرش
  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • سبقت جهانی ازدواج همراهانه از عاشقانه
  • عاشقانه‌های بابک جهانبخش و همسرش وایرال شد
  • ردپای زن معتاد در قتل شوهر خواهرش
  • «کودکان اُتیسمی» روی مرز باریک مرگ و زندگی
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • ۷ چیزی که فقط افرادی که در خانواده ای با روابط سمی بزرگ شده اند درکشان می کنند
  • فقط افرادی که در خانواده‌ای سمی بزرگ شده‌اند این ۷ مورد را درک می‌کنند