Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش نماینده ،اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس  شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه و اقتصاد افسارگسیخته و عدم نظارت دولت در این بخش گفت: متأسفانه با توجه به شرایط رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی پیش آمده، به جای آنکه دولتمردان و دستگاه‌های نظارتی مبادرت به کنترل بازار کرده و سروسامانی به آن دهند؛ شاهد هرج و مرج در بازار و اقتصاد هستیم به طوری که تولیدکنندگان و  توزیع‌کنندگان هر کاری بخواهند بدون ممانعت انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمبود برخی اقلام و کالاها هیچ ربطی به تحریم‌ها نداشته و فقط به دلیل فرصت‌طلبی و سودجویی است. ضمن اینکه متأسفانه دستگاه‌های نظارتی کشور به وظایف خود عمل نکرده و در این بین می‌توان به سازمان تعزیرات اشاره کرد.

نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: متأسفانه اقدامات تعزیرات فقط تبدیل به شوآف شده است چرا که فقط تصاویر آنها را در انبار کشف شده احتکار کالا می‌بینیم در حالیکه هیچ خبری از توزیع کالاها وجود ندارد در حالیکه اگر مسئولین راه‌حل لازم در خصوص تولید کالا و توزیع آن را ارائه دهند مشکلات به وجود نیامده و امنیت و آرامش بازار ایجاد خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مردم از بازار، تولیدکننده و توزیع‌کننده گلایه داشته و نگران هستند، اظهار داشت: باید برای پاسخگویی مسئولین درباره نبود نظارت در بازار و رفتارهای سلیقه‌ای تولیدکننده و توزیع‌کننده راهی را در مجلس پیدا کرده و مسئولین اعم از وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی را پاسخگوی اقدامات‌شان کرد.

عباسی با بیان اینکه وقتی کالایی در داخل کشورمان تولید می‌شود نباید قیمت‌های متفاوتی داشته باشد، خاطرنشان کرد: افزایش ۳ تا ۴ برابری اجناس و کالاها در شرایط فعلی به هیچ وجه انصاف نیست. این افسارگسیختگی بازار اجناس هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد چرا که حقوق کارمند و کارگر افزایش نیافته و نرخ خرید اقلام کشاورزی هم تفاوتی نکرده است لذا رهاشدگی بازار به هیچ موضوعی توجیه پذیر نیست. 

نماینده مردم رودسر در مجلس با بیان اینکه بازار، تولیدکننده و توزیع‌کننده هر کاری بخواهند در شرایط فعلی بدون نظارت مسئولین آن هم به دلیل رها شدگی اقتصاد انجام می‌دهند در حالیکه یگانه مقصر این قضایا دولت است که باید اقدامی اساسی در این خصوص انجام دهد. ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی هم در بعد نظارتی وظایفی را برعهده داشته و دارد. 

عباسی گفت: نمایندگان مجلس در خصوص وضعیت معیشتی جامعه و عدم نظارت مسئولین بر قیمت‌های اجناس و کالاها هنگام تقدیم بودجه از سوی رئیس جمهور به مجلس قطعاً واکنش نشان خواهند داد، گفت: نباید مردم بیش از این متضرر سوءمدیریت‌ها باشند چرا که آنها هم‌اکنون با افزایش بیکاری، کاهش درآمد و افزایش هزینه‌های مختلف روبه‌رو هستند و نباید اقدامات سلیقه‌ای را هم در بازار ببینند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از تمام ابزارهای قانونی خود برای حفظ آرامش بازار و کنترل تجارت در ایران انجام خواهند داد و مسئولین را در این خصوص پاسخگو خواهند کرد، گفت: پسندیده نیست که در نظام جمهوری اسلامی یک جنس در 2 مغازه با تفاوت بسیار قیمت بالا وجود داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تعزیرات نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور سیاست‌های این معاونت برای تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم را تشریح کرد و گفت: مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در حوزه تشخیص و مدیریت درمان از جمله اقداماتی است که برای حقق شعار سال مورد توجه قرار دارد.

محمد سبحانی مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شعار سال طی چند سال اخیر گویای تمرکز مقام معظم رهبری روی اهمیت مباحث اقتصادی است و این مهم بیانگر اهمیت اقتصاد و معیشت ملت از دیدگاه ایشان است.

وی افزود: شعار سال جاری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم در ادامه نامگذاری سال‌های قبل و برنامه‌های مبتنی بر بهبود وضعیت اقتصاد کشور و تقویت تولید از طریق به‌کارگیری مشارکت مردمی است.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: از آنجا که بخشی از فعالیت‌های سازمان دامپزشکی کشور در حوزه تشخیص و مدیریت درمان است و این مهم حائز اهمیت است، معاونت تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور خود را موظف و مکلف می‌داند تا در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی را پیاده‌سازی کند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیش رو برای تحقق این مهم را تقویت مشارکت مردم برای اجرایی شدن سیاست‌های بهداشتی و افزایش نظارت سازمان دانست و با اشاره به مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها گفت: برنامه مورد نظر ما این است تا فرایند تولید در این بخش پس از شناسایی دقیق موانع موجود و پیش رو مانع‌زدایی شود و در این رابطه از طریق رابطه تنگاتنگ و نشست‌های متعدد با تشکل‌های مرتبط دستورالعمل‌های موجود را در معرض نقد و بررسی قرار داده و پیشنهادات این تشکل‌ها را مورد توجه قرار خواهیم داد.

سبحانی با اشاره به راهکار دیگر برای کمک به تحقق شعار سال به تسهیل‌گری گفت: در این راستا معاونت دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور می‌کوشد تا نه تنها موانع را از پیش روی شرکت‌های تولیدکننده واکسن، دارو و مکمل بردارد، بلکه آمادگی دارد شرایطی را فراهم کند تا این شرکت‌ها به سوی تولید مورد نیاز واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل ایران بروند و در صورت نبود شرایط لازم برای این مهم، مبادرت به کمک در این رابطه کند، اگرچه این نکته را باید همواره مدنظر قرار داد که وقتی صحبت از اهمیت تولید و افزایش آن می‌شود، تنها به معنای هر تولیدی نیست، بلکه مهم تولید با کیفیت و قیمت منطقی و قابل رقابت با استانداردهای جهانی است.

وی یکی از اقدامات در خصوص این تسهیل‌گری را جلوگیری از واردات هرگونه محصول در صورت تولید نمونه داخلی مشابه کارایی محصول وارداتی دانست و افزود: در این راستا علاوه بر مانع زدایی و تسهیل‌گری، استفاده از منابع علمی معتبر در کنار اعمال نظرات متخصصان و دعوت از نخبگان دانشگاهی و تسهیل‌گری خواهد بود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه شفافیت و قانون‌مداری باعث افزایش تولید و مشارکت مردمی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه دستورالعمل‌های موجود به‌روزرسانی شده است و به اطلاع تشکل‌ها و شرکت‌های تولیدی خواهد رسید تا در راستای جهش تولید گام بردارند و از سوی دیگر چنانچه نیاز به هرگونه سرمایه‌گذاری داخلی یا مشترک و استفاده از تسهیلات بانکی باشد، از حمایت صددرصدی سازمان دامپزشکی کشور که رئیس آن به عنوان معاون وزیر عضو شورای راهبردی نظارت وزارت جهاد کشاورزی نیز است، برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه افزایش تولید باید با برنامه و ملاحظه نیاز و کیفیت بالا باشد تا پایدار باشد، چرا که در غیر این صورت بدون ملاحظه افق دور و فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم برای تولید، بازار دچار تنش خواهد شد.

سبحانی با بیان اینکه در راستای استفاده از مشارکت مردم تعداد آزمایشگاه‌های همکار بیشتری طی سه ماه اخیر دعوت به همکاری با سازمان شده‌اند، تصریح کرد: در عین حال این آمادگی برای صدور مجوز همکاری برای سال جاری نیز تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص استفاده از مشارکت مردم در حوزه درمان نیز که به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان نظام دامپزشکی کشور ناظر بر عملکرد آنها طبق کمیسیون ماده ۲ است، به صورت مستمر جلساتی برگزار خواهد شد تا از مشارکت مردمی در این رابطه کمک بیشتری گرفته شود.

کد خبر 745463

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • تغییر نگرش از رویکرد کنترل سیلاب به سمت مدیریت سیلاب
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • مردم رکن قوی و کارآمد نظارتی دیوان محاسبات هستند
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • جذب و توزیع هدفمند اعتبارات، مبنای عمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان باشد
  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان