Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور خادمان آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۶۰ هزار خادم و خادمیار در حرم مطهر رضوی خدمت می کنند. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به نقل از آستان نیوز، علی اکبر عصارنیا در «نشست تخصصی مدیران ستادی آستان قدس رضوی و خادمیاران رضوی» که امروز با حضور مدیران ستادی آستان قدس رضوی در محل فرهنگسرای عترت تهران برگزار شد اظهار داشت: بیش از 400 سال پیش که طرح خدمت در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شد نخستین خادمان دربانان بودند که پس از آن 4 نوع خدمت دیگر با عناوین فراش، حفاظ، خادمان رسمی و کفشداری اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر بیش از 60 هزار خادم و خادمیار در حرم مطهر رضوی و در 8 کشیک خدمت می‎کنند.

عصارنیا تصریح کرد: 95 درصد خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی مشهدی هستند و خادمان تهرانی و اصفهانی در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیر مرکز امور خادمان آستان قدس رضوی افزود: از ابتدای سال 97 طرح خادمیاران رضوی برقرار شده و علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سایت آستان قدس رضوی در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نام کنند که 12 نوع خدمت برای این گروه خادمان تعریف شده است که می‎توانند در هر نقطه‎ای از کشور، به امام رضا(ع) خدمت کنند.

پارکینگ شماره 3 حرم رضوی تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌شودمراسم ترحیم سردار قدرت‌الله منصوری در حرم رضوی برگزار شدویژه ‌برنامه‌های وفات حضرت معصومه(س) در حرم رضوی اعلام شد

عصارنیا گفت: در همین لحظه بیش از 162 هزار نفر در طرح خادمیاران آستان قدس رضوی ثبت نام کردند که 65 هزار نفر در حال حاضر مراحل گزینش خود را طی و در حال خدمت هستند.برای خادمیاران جلسات توجیهی برگزار می‌شود و رابطان باید عرصه خدمتی آنها را مشخص کنند.

تاکنون بیش از 16 هزار نفر از این خادمیاران برای خدمت حرم مشرف شده و خدمت کردند.

انتهای پیام/ح

R41347/P1357/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • بارش شدید باران در راه مشهد
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد