Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دستگاه امنیت و اطلاعات سودان سازمان جاسوسی موساد اسرائیل را پشت آشوب‌های اخیر در این کشور دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، صلاح عبدالله قوش، رئیس دستگاه امنیتی و اطلاعات سودان موساد (سازمان امنیت خارجی رژیم صهیونیستی) را پشت سازماندهی شورشیان جنبش آزادی بخش وابسته به عبدالواحد نور برای ایجاد آشوب و هرج و مرج در سودان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۸۰ تن از عناصر این گروه را رصد کرده‌ایم که سربازان موساد بخشی از آنها بودند.

این مقام سودانی اظهار کرد: جنبش عبدالواحد نور، جنبشی مخالف در دارفور است و عناصر این جنبش دست به اقدامات آشوب‌گرانه در جریان تظاهرات ‌زدند.

 قوش همچنین وعده داد که بحران نقدینگی در ماه آوریل آینده پایان خواهد یافت.

فرماندار ولایت نیل الابیض در تمام مناطق این ایالت حالت آماده‌باش و قانون منع آمد و شد از ساعت شش عصر تا شش صبح و در بیانیه‌ای رسمی تعطیلی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی از جمله موسسا تعالی و دولتی را اعلام کرد.

بعد از نماز جمعه بار دیگر تظاهرات‌هایی در خیابان‌های خارطوم و دیگر شهرهای سودان از سرگرفته شد. در خارطوم تظاهرات‌ها به خیابان الستین،‌ الدورشاب،‌ الحاج یوسف تا خیابان اربعین در ام درمان کشیده شد و نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

تظاهرات در شهرهای مختلف سودان که در اعتراض شرایط بد اقتصادی صورت گرفته است، باعث شد که شورای وزیران این کشور در  شهرهای "دنقلا" و "کریمه" حالت فوق‌العاده و ممنوعیت آمد و شد از ساعت ۱۹:۳۰ تا شش صبح اعلام کند.

در همین راستا، خبرگزاری "سونا"ی سودان اعلام کرد که شورای وزیران این کشور همچنین دانشگاه‌های دنقلا و "عبداللطیف الحمد" را تعطیل کرد.

وزارت آموزش و پرورش سودان نیز تصمیم گرفت که از فردا (یکشنبه) تا اطلاع ثانوی مدارس متوسطه و مهد کودک‌ها در خارطوم را تعطیل اعلام کند.

از سوی دیگر، یحیی عبدالله حمد، مدیر کل هیئت روابط عمومی سودان که توسط عمر البشیر رئیس جمهوری سودان از کار برکنار و  تعیین مصطفی عبدالحفیظ به عنوان جانشین وی، اخبار منتشر شده درباره ارتباط برکناری خود به دلیل قطعی برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد.

وی افزود که معافیتش از خدمت پس از یک سال کار اجرایی امری طبیعی و عادی است.

 این مقام سودانی ضمن آرزوی موفقیت برای جانشین خود، تاکید کرد که او یکی از سربازان سودان است.

به دنبال کشته شدن هشت معترض و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر در تظاهرات مردمی طی دو روز اخیر در سودان، فعالیت شبکه‌های اجتماعی در میان پیش‌بینی‌ها درباره وقوع اعتراضات جدید متوقف شد.

این اتفاق چند ساعت پس از تصمیم عمر البشیر برای تعیین سرلشگر بازنشسته مصطفی عبدالحفیظ به عنوان مدیر کل هیئت روابط عمومی به جای مهندس یحیی عبدالله رخ داد. به محض انتشار این تصمیم، فعالان پیش‌بینی کردند که قطع اینترنت با وقوع اعتراضات روز پنجشنبه در تعدادی از شهرهای سودان مرتبط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تظاهرات ضد جنایت و نسل‌ کشی صهیونیست‌ها هر روز بیشتر از گذشته در دانشگاه‌ های آمریکا پر رنگ‌تر می‌شود.

دانشجویان دانشگاه «مینه‌سوتا» آمریکا با وجود بارش باران و شرایط جوی نامساعد کماکان دست از تظاهرات خود برنداشته و خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد
  • وضعیت شهرهای برزیل بعد از سیل شدید + ویدئو | ۷۰ نفر مفقود شده‌اند
  • ثبت آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های کانادا + فیلم
  • مشهد رکورددار هوای ناسالم است/ پاک‌ترین هوا سهم ارومیه شد
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • ببینید | دانشجویان آمریکایی همراه با طوفان!