Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پاگانی یک شرکت ایتالیایی است که به تولید سوپر‌اسپرت‌های دست‌ساز لوکس و گران‌قیمت شهرت دارد و در سال 1992 توسط هوراکیو پاگانی تأسیس شد. مشهور‌ترین محصولات تولیدی این شرکت، "زوندا" و "هووایرا" نام دارند که هر دو با تولید محدود و در چندین ورژن مختلف به فروش می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت ارزان‌ترین ورژن‌های محصولات پاگانی از حدود 2 میلیون دلار آغاز شده و در نسخه تولید محدود "زوندا HP بارچرتا" به 17.5 میلیون دلار می‌رسد! این خودرو همچنین رکورد‌دار گران‌ترین خودروی جهان نیز است. ویژگی شاخص تمامی خودرو‌های تولیدی پاگانی، قرار‌گیری موتور در بخش پشتی خودرو بوده که نه توسط پاگانی بلکه با همکاری شرکت AMG (زیرمجموعه مرسدس) تولید شده‌اند.

حال شنیده‌ها حاکی از آن است که پاگانی در‌ حال تحقیقات بر‌ روی تولید یک خودروی اسپرت شهری موتورجلو است. در همین راستا طراح روسی، ایگور کرانسنوو یک رندر کامپیوتری از طرح احتمالی پاگانی موتور جلو ساخته است. در این رندر که تمامی اصول زبان طراحی پاگانی رعایت شده، نسخه موتورجلو شامل دماغه کشیده‎تر و درب صندوق کوتاه بوده و حالتی فست‎بک به خودرو داده است. بلند بودن درب‌موتور، قوس سقف و منهی شدن آن به درب کوچک صندوق عقب، نمایی بیشتر شبیه به یک آستون‌مارتین به نمایش می‌گذارد.

بر‌اساس نحوه باز شدن درب‎های مدل هووایرا، دو عدد درب این مدل نیز رو به بالا گشوده می‌شوند که چندان دور از انتظار نیست. پیشرانه احتمالی مورد استفاده در این خودرو یک نمونه 6.0 لیتری 12 سیلندر V شکل ساخت مرسدس AMG بوده که 720 اسب‌بخار نیرو دارد. پیشرانه‌ای که هم‌اکنون در نسخه استاندارد هووایرا استفاده می‎شود.

قطعاً پاگانی موتور جلو ارزان‌ترین خودروی این کمپانی خواهد بود و با قیمتی کمتر از 1 میلیون دلار، فراری پُرتُفینو و آستون‌مارتین DBS مهم‌‎‎ترین رقبای آن هستند. در‌صورت حقیقت داشتن شایعات و تولید خودروی اسپرت موتورجلو توسط پاگانی، به احتمال قوی طراحی آن شباهت زیادی به طرح ایگور کرانسنوو خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین طراحی های درب خودرو در جهان +تصاویر 

انتهای پیام/

ساخت خودروی اسپرت موتور جلو توسط پاگانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم

ادموند بارسقیان یوتیوبر ایرانی ساکن کالیفرنیا که پست‌هایش مربوط به خودرو است، صبح امروز دوشنبه به وقت محلی در حال شوآف رانندگی با مک لارن سنا ۱.۵ میلیون دلاری بود که کنترل خودرو را از دست داد و ماشین گرانقیمت را به آهن پاره تبدیل کرد. ماشین به دیوار نمایشگاه اتومبیل لکسوس برخورد کرد و متوقف شد. ادموند موندی که خود را یک کارآفرین معرفی کرده، در پستهایش سوار بر خودروهای گرانقیمت شده و با آنها ویراژ می‌دهد. به گفته کارشناسان نوع برخورد طوری است که شرکت بیمه خسارت را پرداخت نخواهد کرد و هزینه تعویض و تعمیر نیز سرسام آور خواهد بود./viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این خودروی چینی به جنگ تسلا می‌رود
  • (تصاویر) عجیب‌ترین خودرو‌های رزمی دوران جنگ جهانی دوم
  • بلایی که یک ایرانی بر سر سوپر خودروی میلیون دلاری آورد! | فیلم
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پس از پراید وانت نوبت به بی‌ام‌و وانت رسید!/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)