Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

اسباب بازي هاي فکري جهت افزايش هوش کودکان
همه پدر و مادرها دلشان مي‌خواهد به هوش فرزندشان افتخار کنند. اگر شما هم دلتان مي‌خواهد کودک تان در آينده بتواند در موقعيت‌هاي مختلف زندگي به موفقيت برسد بايد تمام جنبه‌هاي هوش او را کاملاً فعال کند. يکي از بهترين راه‌هاي فعال سازي هوش در دوران کودکي استفاده از اسباب‌بازي‌ها و به‌ويژه اسباب بازي هاي فکري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اينجا چند اسباب بازي رايج را به شما معرفي مي‌کنيم که با کمک آنها تمام ظرفيت‌هاي هوشي فرزندتان پوياتر عمل مي‌کند و در زندگي فردي و اجتماعي آينده‌اش موفق‌تر مي‌شود. پس سعي کنيد به کمک چند اسباب بازي فکري مناسب هوش فرزندتان را تقويت کنيد.
1. پازل، اسباب بازي فکري براي هوش کودک
بطور کلي پازل هاي مقوايي يک نوع معماي تصويري هستند که «هوش تصويري» را به طور مؤثري تقويت مي‌کنند. به آنها جورچين هم مي‌گويند. اين روزها پازل هاي مختلف در ابعاد و اشکال گوناگون و براي تمام گروه‌هاي سني در اسباب بازي فروشي ها ديده مي‌شود. پازل هايي با قطعات زياد براي کودکان بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.
بعضي از جورچين‌ها قطعاتي از جنس فوم دارند که به علت نرمي، بي‌صدا و مقاوم بودن براي کودکان کم سن و سال کاملاً مناسب هستند. ضمن اينکه داخل جعبه بعضي از اين پازل ها تعدادي نخ رنگي هم وجود دارد تا کودکان بتوانند قطعات را با نخ به هم متصل کنند. اين بازي ها براي هماهنگي چشم و دست، تشخيص جاگذاري، طبقه‌بندي و تقويت مهارت دستي هم سرگرمي خوبي به شمار مي‌روند. براي گروه‌هاي سني کودک پازل هاي گوناگوني در کتابفروشي ها وجود دارد. حتي براي کودکان 1 و 2 ساله هم پازل هايي متناسب با سن شان پيدا مي‌شود.
2. خمير رنگي، اسباب بازي مناسب براي همه کودکان
جعبه‌هاي پر از خمير رنگي براي بسياري از کودکان سرگرمي جذابي هستند. البته گروهي از اين خميرها ابزارهايي دارند که به فرزند شما کمک مي‌کند با استفاده از آنها خمير را صاف کند يا اشکالي را بسازد و از سلول‌هاي مغزش بيشتر استفاده کند. به‌هرحال اين اسباب بازي کودک به پروش هوش جسمي- حرکتي و البته تقويت خلاقيت کودکان در سنين پيش از دبستان کمک مي‌کند و او ياد مي‌گيرد که از انگشتانش براي انجام کارهاي ظريف‌تر هم کمک بگيريد.

بازي با حلقه‌ها براي کودکان 2 تا 3 سه ساله سرگرمي خوبي است
3. حلقه هوش، اسباب بازي فکري براي تقويت هوش
اين بازي شامل يک محور عمودي و تعدادي حلقه است که کودک بايد حلقه‌ها را بر اساس اندازه‌شان از بزرگ به کوچک روي هم قرار دهد. چنين وسيله‌اي به کودک شما کمک مي‌کند که خيلي زود با منطق و اصول اوليه رياضي آشنا شود، مفهوم بزرگ و کوچک را ياد بگيرد و در کنار آنها با رنگ‌هاي مختلف هم آشنايي پيدا کند. بازي با حلقه‌ها براي کودکان 2 تا 3 سه ساله سرگرمي خوبي است.
4. تخته جادويي، اسباب بازي فکري همه فن حريف
يکي ازاسباب بازي هاي جالبي که مي‌تواند کودکان را به‌راحتي سرگرم کند، تخته جادويي است. کودکان کوچک‌تر مي‌توانند با قلم مخصوص هر چيزي را که دوست دارد روي آن نقاشي کند و بعد با کشيدن يک دکمه، همه محتويات روي تخته پاک مي‌شود. علاوه بر اين در مورد کودکان بالاي 7 سال، اگر از کودک بخواهيد که حروف يا کلماتي را روي تخته بنويسد، به تقويت هوش زبان شناختي او کمک مي‌کنيد. حتي مي‌توانيد براي آموزش حروف الفبا، يادگيري واژگان جديد، تمرين ديکته و ... از اين وسيله بهره‌مند شويد.
5. تقويت هوش کودک با عروسک‌هاي نمايشي انگشتي
چند نمونه از اين عروسک‌ها را بخريد و بعد همراه با کودک نمايش عروسکي ترتيب دهيد. بهتر است ضمن بازي داستاني را تعريف کنيد و دفعه بعد به کودک فرصت بدهيد تا اين قصه را بازگو کند. هر بار با قصه‌هاي تازه، واژه‌هاي جديدي را به کودک بياموزيد و از او بخواهيد آنها را در بازي هاي بعدي آنها را تکرار کند. با اين بازي مهارت‌هاي گفتاري و همين‌طور هوش زبان شناختي او تقويت مي‌شود. کودکان بالاي 2 سال مي‌توانند با اين اسباب بازي، بازي کنند.
حتي مي‌توانيد خودتان براي ساخت عروسک انگشتي دست به کار شويد و با نمد و وسايل تزئيني کوچک اسباب بازي جالبي براي کودکان تهيه کنيد.
منبع: ninisite.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روز جهانی اتیسم در رشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ داوود قیصر نژاد رییس هیات مدیره انجمن حامیان اتیسم گیلان در این مراسم با اشاره به اینکه ۳۵۰ کودک اتیسیمی تحت پوشش این انجمن هستند گفت: به این کودکان در ۲۰ رشته ورزشی، هنری و آموزشی خدمات ارائه می‌شود.
وی بیشترین چالش خانواده‌های اتیسمی را کمبود امکانات آموزشی برای کودکان اتیسم و نبود مجتمع نگهداری از این کودکان و مشاغل برای بزرگسالان اتیسمی عنوان کرد.
اتیسم یا اختلال خود درماندگی نوعی اختلال روانی – ذهنی است که بعد از ۱۲ ماهگی قابل تشخیص است.
اگرچه عوامل ژنتیکی، ازدواج خانوادگی، سن بالای مادر و مشکلات دوران بارداری در ابتلا به اتیسم موثر است، اما هنوز علت اصلی ابتلا به اتیسم مشخص نیست.
در گیلان بیش از ۷۰۰ کودک و بزرگسال مبتلا به بیماری اتیسم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • دومینوی آسیب‌
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه