Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: تمام افرادی که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند وضع مالی نامناسبی ندارند و با خودروهای خود به این کار اقدام می‌کنند.

علی فتحی با بیان اینکه زباله‌گردی در کل کشور وجود دارد اظهار کرد: ساماندهی زباله‌گردها در داخل شهر کار ساده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای ساماندهی زباله‌ها با یک پیمانکار در راستای جمع‌آوری پسماندها قرارداد منعقد شده که از این افراد می‌خواهد زباله‌های جمع‌آوری شده را به آنها بفروشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با بیان اینکه در شهری که صنعت به خوبی رشد نکرده برخی مجبور می‌شوند به کارهایی چون زباله‌گردی روی آورند تصریح کرد: البته همه افرادی که ضایعات را جمع‌آوری می‌کنند وضع مالی نامناسبی ندارند و با خودروهای خود به این کار اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد با خودرو، برخی با موتور، برخی با سه‌چرخه، عده‌ای با چرخ دستی و نهایتاً برخی از افراد گونی به دست به زباله‌گردی می‌پردازند ادامه داد: عمده افرادی که گونی به دست به زباله‌گردی می‌کنند اعتیاد هم دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه زباله‌گردهای شهر همدان حدود 500 نفر هستند خاطرنشان کرد: برخی از کارتن‌خواب‌هایی که به زباله‌گردی می‌پردازند حتی به گرمخانه هم مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که خودرو دارند زیر نظر پیمانکار پسماند هستند گفت: برخی از ساعت 21 تا 3 بامداد زباله‌گردی کرده و صبح روز بعد به فروش می‌رسانند.

فتحی اظهار کرد: برای پایان دادن به زباله‌گردی باید اقداماتی بنیادی در حوزه اشتغال پایدار صورت گیرد تا افراد به دلیل نبود شغل به این امور کاذب روی نیاورند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها باید در سطح ملی و استانی صورت گیرد افزود: با یک اقدام حساب‌شده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان شغل‌هایی را ایجاد کرد که از زباله‌گرد شدن افرادی جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه برخی از مشکلات با نادیده گرفتن حل نمی‌شود تصریح کرد: مشکلات مردم را نمی‌توانیم نادیده بگیریم بلکه باید به دنبال  راهکارهایی برای ریشه‌کنی همیشگی آن باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت خودرو زباله شورای اسلامی شهر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، توسعه آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت در کلانشهرها مستمر است و این مسئله در حوزه مدیریت شهری به ویژه رفت و روب همچنین جمع آوری و انتقال زباله، کار شهرداری ها را در این بخش سخت کرده است. به گزارش تصویری یکی از شهروندان در منطقه مسکن مهر رازی کرمانشاه سطل‌های مکانیزه مملو از زباله است و چند روزی است که کار جمع اوری و انتقال آن به کندی صورت می‌گیرد و می‌توان گفت مدیریت شهری در این بخش به نوعی غافلگیر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
حدود ۱۰ روز است که زباله های بلوار مسکن مهر رازی ۲ جمع آوری نشده که باعث به وجود آمدن مشکلاتی اعم از بوی بد ، جمع شدن سگ های ولگرد ، آلودگی محیط و ... شده است.

دیگر خبرها

  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی