Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی آورده، ۱۷ آژانس اصلی جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ شواهدی در پشتیبانی از اتهامات مطرح شده درباره روند دخالت در انتخابات ۲۰۱۸ آمریکا از سوی دولت‌های خارجی ندارند.

به گزارش ایسنا، دن کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت: در حال حاضر، جامعه اطلاعاتی ما هیچ گزارش اطلاعاتی درباره دخالت احتمالی کشورهای خارجی در روند انتخاباتی ۲۰۱۸ مبنی بر تغییر شمارش آرا و اختلال در روند برگزاری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش همچنین آمده که روسیه و سایر کشورها شامل چین و ایران فعالیت‌های تاثیرگذار به منظور هدف قرار دادن کمپین‌های انتخاباتی به نفع منافع خودشان انجام داده‌اند اما سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی خود به این نتیجه رسیده‌اند که این فعالیت‌ها بر روند انتخابات ۲۰۱۸ تاثیر نگذاشته‌اند.

چهل روز بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی به دونالد ترامپ ادعا کرده، ایران به همراه چین و روسیه تلاش برای اثرگذاری بر این انتخابات داشته‌اند اما نتوانسته‌اند در سیستم رای گیری نفوذ کنند.

سایت هیل گزارش داد که کوتس در بیانیه خود تاکید کرد به رغم این تلاش‌ها،‌ جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ نشانه‌ای دال بر لطمه به زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا که مانع رای دهی شود یا در شمارش اخلال ایجاد کند، پیدا نکرده است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا به جزئیات تلاش سه کشور اشاره‌ای نکرد.

انتخابات میاندوره‌ای آمریکا برای انتخاب مجلس نمایندگان و یک سوم سنا برگزار شد که براساس آن مجلس نمایندگان به دست دموکرات‌ها افتاد و جمهوریخواهان در سنا در قدرت ماندند.

یکی از نگرانی‌ها در آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است. پیش از این موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به یک موضوع اصلی در آمریکا تبدیل شد.

کنگره آمریکا و بازپرس ویژه جداگانه تحقیقات گسترده‌ای درباره نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ دارند.

پیش از این یک گزارش درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد که این دخالت بسیار گسترده‌تر از آن است که تصور می‌شد.

ترامپ هرگونه ارتباط با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را رد می‌کند و سه ماه پیش دستور تحریم مداخله‌کنندگان در انتخابات آمریکا را امضا کرد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا مسؤول نظارت و ارزیابی تمایلات، ظرفیت‌ها و اقدامات عاملان خارجی است و روند سیاسی عقاید سیاسی آمریکا را تحلیل نمی‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایندگان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

کد خبر 848107 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه روسیه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد