Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت : در ابتدای امر قرار نبود که کنترل و نظارتی بر سریال های خانگی صورت نگیرد و در مواردی این سریال ها مروج ابتذال و بی بندباری در کشور باشند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد حسینی دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با عدم نظارت صحیح بر سریال های خانگی اظهار داشت : با آغاز دولت یازدهم مسئله نظارت کم رنگ شده است و بحث های اعتقادی ، اخلاقی و منافع ملی که باید در کارهای هنری مورد نظر قرار بگیرد در مواردی خدشه دار شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : این امر می تواند آسیب هایی به همراه داشته باشد و در حوزه کتاب، رمان، قصه، تئاتر ، هنرهای تجسمی و حوزه های مختلف ما این آسیب ها را شاهد هستیم .

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی دولت دهم خاطر نشان کرد : در اوایل حساسیت ها در برخورد با این موارد بیشتر بود و تذکراتی داده می شد ولی اکنون که مصادیق و موارد متعدد شده است خیلی ها  این موارد را رها کرده و واکنش آن چنانی نشان نمی دهند .

حسینی عنوان داشت : در بحث فیلم های خانگی به خاطر این که جمع زیادی از مردم به کارهای نمایشی در قالب فیلم و سریال علاقه دارند مطرح می کردند اگر تولیدات به اندازه کافی نداشته باشیم و محصولات فرهنگی در اختیار مردم قرار نگیرد آن ها به سمت فیلم های غربی و هالیودی که با فرهنگ اصیل ایرانی سازگاری ندارد ، می روند .

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد : ولی بنا نبود که کنترل و نظارتی بر آن ها نباشد و در مواردی مروج ابتذال و بی بندباری در کشور باشند .

وی با اشاره به فیلم ها و سریال های خانگی افزود : در شبکه خانگی که همه افراد خانه فیلم را می بینند باید دقت لازم صورت بگیرد زیرا برخی فکر می کنند همین که بر روی پرده سینما ظاهر نشود پس در خانه ها اشکال ندارد در صورتی که اهمیت آن اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.

استاد دانشگاه یادآور شد : لذا از این جهت باید مراعات کرد و کنترل و نظارت قانونی در این زمینه رعایت شود زیرا آثار منفی خود را به ویژه در اخلاق جوانان و نوجوانان ما خواهد گذاشت .

حسینی اظهار داشت : مسائل اعتقادی ، اخلاقی و ولنگاری فرهنگی که مقام معظم رهبری اشاره کردند نتیجه این گونه تسامح و تساهل خواهد بود .

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی دولت دهم در پایان بیان کرد : اکنون می طلبد که رسانه ها نقد کنند و موارد را مصداقی بیان نمایند تا مسئولین پاسخگو مواردی که خارج از روابط قانونی و شرعی است ، باشند .

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی

شعبان سعید وزیر توسعه صنایع و تجارت تانزانیا در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های بزرگ تولید لوازم خانگی کشور در شهرک صنعتی محمودآباد قم گفت: برای من خیلی جالب بود که مجموعه‌ای با چنین ظرفیت توانسته محصولات متنوعی از انواع لوازم خانگی را به صورت وسیع تولید کند.

او افزود: با توجه به اینکه این مجموعه توانسته به دانش فنی تولید لوازم خانگی با کیفیت و تنوع بالا دست یابد ما بسیار علاقمندیم از تجارب و این توانمندی‌ها در کشورمان استفاده کنیم.

وزیر توسعه صنایع و تجارت تآنزانیا نیاز کشور‌های آفریقایی را به این گونه محصولات بسیار زیاد دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم روابط تجاری و اقتصادی را با تولید کنندگان ایرانی افزایش دهیم.

او افزود: به طور ویژه محصولات این شرکت مورد توجه ما قرار گرفته و ما از مدیران این کارخانه خواسته‌ایم که در تانزانیا حضوری فعال داشته باشند تا محصولات ایرانی بیش از پیش در بازار‌های آفریقایی وارد شود.

قائم مقام این واحد صنعتی هم گفت: به برکت نظام اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم ظرفیت‌های خوبی پیش روی تولید کنند ایرانی قرار گرفته و این آمادگی وجود دارد که سالانه یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را به کشور‌های آفریقایی صادر کنیم.

اسحاقی یادآورشد: تانزانیا می‌تواند پل ارتباطی بین جمهوری اسلامی ایران و آفریقا باشد که در گام نخست صادرات محصول و در گام بعدی انتقال دانش فنی را انجام دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • پخش سریال حشاشین در ایران ممنوع شد
  • فیلیمو هم سریال «حشاشین» را به ساترا حذف کرد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است