Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اختتامیه نمایشگاه صورتک و آثار حجم قبال ساحل عاج با حضور هنرمندان و با تجلیل از خسرو سینایی عصر جمعه ۳۰ آذرماه در گالری کاما برگزار شد.

محمد حمزه‌ای (کیوریتور نمایشگاه) ضمن تشکر از حضور هنرمندان، سفارت ساحل عاج در تهران و مدیریت بخش فرهنگی سفارت و گالری کاما گفت: زبان هنر تنها زبان بین المللی است که مرز نمی‌شناسد  و تمامی ملت‌ها و کشورها می‌توانند  بوسیله هنر با هم گفتگو و تعامل داشته باشند،  یکی از بزرگترین آسیب‌های جهان معاصر عدم برقراری گفتگو است، و زبان جهان شمول هنر بهترین وسیله برای گفتگوی انسان معاصر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذات هنر نیکی و صلح و دوستی و مهربانی است، همین پیامی که در این صورتک‌ها و آثار حجم قبایل ساحل عاج می‌بینیم، همین پیامی که در آثار هنرمندان توانمند ایرانی و هنرمندان جهان می‌بینیم، هنری که انسان را به نیکی و راستی و درستی نرساند باید به آن شک کرد.  

تاماکولو واتارا (کاردار سفارت جمهوری ساحل عاج) در ادامه مراسم با تشکر از مسئولان ایران که فرصت برپایی چنین نمایشگاهی را فراهم کردند، گفت: از هیئت دیپلماتیک، کارشناسان هنری، هنرمندان مشهور و مخاطبان بسیاری که علاقه‌ی فزاینده خود را نسبت به هنر آفریقایی نشان داده‌اند، از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی که از این نمایشگاه دیدن کردند و برای تعمیق تبادلات‌مان در حوزه هنر آفریقایی با آن‌ها ملاقات خواهیم کرد و از مؤسسات خبری که این رویداد را در وسعت بالایی پوشش دادند و فرصت انتقال این اطلاعات را به مخاطبان در شمار بالا ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

در ادامه محمد حمزه‌ای گفت: بخش فرهنگی سفارت جمهوری ساحل در ایران در نظر دارد  حسن اختتام این نمایشگاه را با تقدیر و تجلیل از استاد خسرو سینایی به اتمام برساند. خسرو سینایی در آثارش به حوزه هنرهای تجسمی توجه ویژه‌ای داشته است و مستندهای زیادی از هنرمندان تجسمی مانند ژاژه طباطبایی مجسمه ساز ، محمد ابراهیم جعفری ، فرح اصولی ، گیزلا وارکا ساخته و در آثارش به فرهنگ اقوام  توجه خاصی داشته است.

در ادامه مراسم از خسرو سینایی با حضور کاردار سفارت ساحل عاج در تهران تجلیل شد.

خسرور سینایی نیز با تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه گفت: هنر می‌تواند بین ملت‌ها و فرهنگ‌ها پل بزند تا بدانیم در هر جای جهان افراد خلاقی هستند. این نمایشگاه از جذاب‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در چند سال اخیر دیدم. هنرمندان بزرگ جهان از این آثار الهام گرفته‌اند.

  همچنین از سوی کاردار سفارت ساحل عاج در تهران هدایایی به حسین محجوبی و بهزاد شیشه گران و شهلا همایونی و تعداد دیگری از هنرمندان اهدا شد.

در اختتامیه این نمایشگاه هنرمندانی از جمله حسین محجوبی، بهزاد شیشه گران، ژیلا کامیاب، شهلا همایونی، کتایون مقدم، فرزاد توحیدی، هونیا عباسی، امیر سهرابی، کورش نریمانی، ارسیا صنعتی، ناصر میرباقری، امیر انوشفر، افشین گنج بخش، منصور اسکندری، سعید سمیعی، تیما امیری، عبدالجبار کاکایی، عباس میرقائد رضایی، پرهام دیده ور، تیما امیری، مهدی ملک زاده، پونه جعفری نژاد، همایون سلیمی، محمود شالویی، پیام پارسافر، صفا بنایی و بهناز نادری حضور داشتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: نمایشگاه خسرو سينايی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس

 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم هفده نفر از هنرمندان شهرستان سلماس آثار نقاشی خود را در حمام تاریخی شیخ این شهرستان در معرض دید عموم قرار دادند.

در این نمایشگاه هنری که تا ۱۸ اردیبهشت برای بازدید عموم برپا شده است بیش از ۱۵۰ اثر نقاشی در سبک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، تکنیک پاستیل، و نقاشی خط  به نمایش گذاشته شده و امکان خریداری و سفارش اثر‌ها برای علاقمندان امکان پذیر است.

طراحی چهره به ویژه  چهره مقام معظم رهبری، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، استاد شهریار،و شخصیتهای دینی و سیاسی موضوع اصلی آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه گروهی در سه روز گذشته بیش از ۵۰۰ نفر بازدید کننده داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • فیلم های پایان هفته تلویزیون از نگاهی دیگر
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • بازگشایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • تجلیل مسئولان از مقام شامخ معلم در کلاسهای درس
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • با عشق به ایران در ارمنستان