Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- «اوله گانر سولسشر» تعویض طلایی منچستریونایتد، پس از به دست گرفتن سکان هدایت این تیم می بایست برای احیای شیاطین سرخ ریخت و پاش های به جا مانده از «آقای خاص» مغضوب را در اولدترافورد سر و سامان دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای «ترایبال فوتبال» در گزارش نوشت: بدنبال اخراج «خوزه مورینیو» سرمربی تیم منچستریونایتد، مقامات این تیم «اوله گانر سولسشر» ستاره اسبق این تیم را به عنوان جانشین موقت وی انتخاب کردند و حالا مرد نروژی اسبق یونایتدی ها پس از به دست گرفتن سکان هدایت شیاطین سرخ بحران زده می بایست در جستجو برای بازگرداندن بخت های این تیم و همچنین جلوگیری از پیشرفت و گسترش ذهنیت منفی پیرامون اولدترافورد، موضوعات زیادی را سر و سامان ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما در بین این چالش ها، ظاهرا رسیدگی به سه موضوع نسبت به مشکلات بی شمار تلبار شده در رختکن شیاطین سرخ، اولویت دارد:
** بالا بردن روحیه تیم
بازی کردن تحت هدایت مورینیو که از انتقاد علنی از بازیکنانش و بیان اظهارات تند و پرخاشگرانه در مورد آنها هیچ ابائی نداشت، تاثیراتی مخرب و اجتناب ناپذیری روی یونایتدی ها بر جای گذاشت.
با افزودن تاکتیک های خشک مورد استفاده از آقای خاص و همچنین تنش های ملموس موجود پیرامون الودترافورد به فهرست آثار مخرب به جا مانده از وی، می توانید اوج بحران را تا اندازه ای حس کنید.
در نتیجه، شیاطین سرخ در مارپیچی نزولی و غول پیکر، محصور شده اند؛ مارپیچی که موجب شده تا آن ها در حال حاضر با 19 امتیاز اختلاف نسبت به لیورپول صدرنشین، در رتبه ششم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس جا خوش کنند؛ رتبه ای که به هیچ عنوان با کیفیت و شان باشگاهی همچون منچستریونایتد همخوانی ندارد.
و حالا نخستین چالش پیش روی سولسشر پس از به دست گرفتن سکان هدایت یونایتد، بازگرداندن حس اعتماد به نفس و تزریق نگرش مثبت به گروهی تشنه اعتماد است.
نکته مهم و حائز اهمیت در این مسیر، سابقه سولسشر در پست های پیشنیش در خصوص حمایت از بازیکنان و القای حس اعتماد به نفس به تیم های تحت هدایتش است و این اتفاق بدون شک هوای تازه ای به شش های تیمی خواهد دمید که به وضوح از سبک تخریب گرانه و رویکرد منفی مورینیو، به ستوه آمده بودند.

** سر و سامان دادن به پوگبا
روابط تیره و تار «پل پوگبا» هافبک فرانسوی یونایتد و موینیو برای مدت های طولانی به یکی از داستان های ناامید کننده و تکراری اولدترافورد تبدیل شده بود؛ در حالی که مورینیو با انتقادهای شدید علنی و مکرر از پوگبا و نیمکت نشین کردن مرتب وی، آتش تنش را شعله ور می کرد، در سوی مقابل هافبک ملی پوش شیاطین سرخ هم با رفتارهای عجیب و غریب و صراحت لهجه اش که همواره او را به دردسر می اندازد، نه تنها هیچ تلاشی برای کاستن تنش ها نمی کرد بلکه در چندین مورد، موجب از کوره در رفتن آقای خاص نیز شد.
با این حال، مورینیو که در اعماق وجودش نسبت به پوگبا اطمینان نداشت، برای گرفتن بهترین بازی از ستاره 89 میلیون پوندی تیمش تقلای زیادی کرد.
این در حالی است که سولسشر که پیش تر یعنی همزمان با هدایت تیم دوم یونایتد، پوگبا را مورد تحسین قرار داده بود، از فرصت به وجود آمده برای استفاده هر چه بیشتر از ستاره مستعد و پیشین یوونتوس بهره خواهد برد.
سولسشر در ماه آگوست در اظهار نظری اظهار داشت: بدون شک تیم را حول محور پوگبا می سازم چرا که تنها این کار باعث شکوفا شدن او می شود؛ پوگبا بازیکنی فوق العاده است و امیدوارم بتوانیم با نگه داشتنش، تیم را با او بسازیم.
بنابراین انتظار می رود پوگبای بی اندازه مستعد را بار دیگر در ترکیب اصلی تیم در بازی پیش روی یونایتد مقابل کاردیف سیتی ببینیم، چرا که با توجه به اظهارات سرمربی 45 ساله، هافبک مرموز فرانسوی جزء اصلی نقشه های او است.

** بازگشت فوتبال هجومی
همزمان با بالا گرفتن تنش ها در چندین جبهه، تاکتیک های ناخوشایند و به اصطلاح خفه ای که توسط مرد پرتغالی به اجرا گذاشته می شد، یکی از مواردی بود که همواره از سوی بسیاری مورد انتقاد قرار می گرفت.
با توجه به سابقه سولسشر، او می بایست فوتبال جسورانه تر و هجومی تری را به اولدترافورد بازگرداند؛ چیزی که همچون موسیقی خوش آهنگ، گوش های هواداران وفادار یونایتد را بنوازد.
اگرچه تثبیت کردن این ایده ها کمی زمان می برد اما زمانی که آن ها در جای خود مستقر شوند، سولسشر می تواند امیدوار باشد تا تیم تحت هدایتش فوتبالی هجومی، مالکانه و آمیخته با هیجان ارائه دهد.
در راستای این هدف، تعویض طلایی یونایتدها که از «سر الکس فرگوسن» و «پپ گواردیولا» به عنوان الگوهای فوتبالی خود یاد کرده و هرگز از اطمینان کردن به جوانان نهراسیده است، از آخرین نقطه، شروع به ترمیم ستون فقرات تیمش خواهد کرد و برای این منظور مدافعان عقب را کمی جلوتر آورده و از سرعت خیره کننده و تحرک بازیکنانی همچون «آنتونی مارسیال» و «مارکوس رشفورد» برای باز کردن دفاع حریفان استفاده خواهد کرد.
تمام موضوعات گفته شده، مویدی است بر وظیفه سنگین سولسشر برای بازگرداندن منچستر و احیای شیاطین سرخ آسیب دیده؛ به عبارت دیگر، با توجه به عشق و علاقه وافر وی به باشگاه، احاطه داشتن بر جو حاکم بر اولدترافورد، تمایل به ارائه فوتبال هجومی و بازگرداندن حس لذت از فوتبال به بازیکنان بی انگیزه تحت اختیارش، تماشای او در حالی که برای احیای یونایتد دوست داشتنیش، از تمام وجود مایه می گذارد، می تواند به سرگرمی جذاب برای فوتبال دوستان تبدیل شود.
ورزشی**3991**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش منچستريونايتد آقاي خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!

به گزارش "ورزش سه"، ظهر امروز کمیته انضباطی پیرو صحبت‌های عبدالله ویسی سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری هفته گذشته خود مقابل آلومینیوم اراک، او را با مبلغ عجیب 2 میلیارد تومان جریمه کرد تا عجیب‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران برای این مرد 53 ساله نوشته شود. سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در این مورد نوشت: «عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهارنظر غیرمسئولانه و غیرحرفه‌ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ دو میلیارد تومان جریمه نقدی شد. مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.»

گفتنی است سازمان لیگ هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود از این پس مربیان و بازیکنان با اظهارات غیرمسئولانه با جریمه دو میلیاردی روبه‌رو می‌شوند که اولین جریمه شامل ویسی، سرمربی فولاد شد که پس از دیدار با مس رفسنجان اظهاراتی را مطرح کرده بود.

اکنون این حکم در شرایطی توسط کمیته انضباطی اعلام شد که این عدد در مقایسه با جریمه اعمال شده برای رفتارهای غیر ورزشی ستارگان مشهور فوتبال اروپا نیز عجیب است. یکی از سکانس‌های تاریخ فوتبال همان ضربه‌ای بود که اریک کانتونا در جریان بازی با کریستال پالاس به‌صورت هولیگان حاضر در سلهرست پارک زد که بعد از آن اتحادیه فوتبال انگلیس، این بازیکن را 20 هزار پوند جریمه کرد که در آن زمان با توجه به شرایط متفاوت پرداخت دستمزد‌ها نسبت به وضعیت کنونی فوتبال مدرن، یکی از گران‌ترین احکام انضباطی در تاریخ این ورزش به‌شمار می‌رود؛ اکنون این حکم را اگر به نرخ پوند امروز در نظر بگریم، این عدد تبدیل به 1 میلیارد و 521 میلیون و 840 هزار تومان خواهد شد!

با این اوصاف کمیته انضباطی حکمی را برای عبدالله ویسی سرمربی فولاد در نظر گرفته که در تاریخ فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است. عبدالله ویسی در کنفرانس خبری امروزش نیز واکنش قابل توجهی به این حکم نشان داد و گفت: من هفته گذشته صحبتی داشتم که به برخی از دوستان که برای من قابل احترام هستند، برخورد و شنیدم فدراسیون ۲ میلیارد ریال من را جریمه کرده است، زیرا خواسته بودم که بازی‌ها را رصد کنند. خب رصد نکنید و ۱۰۰ میلیون تومان دیگر هم من را جریمه کنید. مگر من چه گفتم فقط خواستم بازی‌ها را رصد کنند. گواردیولا و مورینیو هم این را می‌گویند اما هنوز به کمیته انضباطی نرفته‌ام برای من حکم بستند.

صحبت‌های سرمربی فولاد در حالی است که او به اشتباه گمان می‌کرد 2 میلیارد ریال معادل 200 میلیون تومان جریمه شده در حالی که مبلغ در نظر گرفته شده  برای ویسی ده برابر آن است و اکنون او باید 2 میلیارد تومان به‌عنوان جریمه پرداخت کند که این عدد می‌تواند با دستمزد این فصل او در فولاد نیز برابر باشد.

دیگر خبرها

  • رسمی: فصل برای ستاره یونایتد تمام شد
  • جدیدترین هالیوودی فوتبال انگلیس؛ ویل فرل سهام لیدز را می‌خرد
  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!
  • پیروزی لیدز یونایتد مقابل آرسنال و قطعی شدن قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس (4 می، 2003)
  • تن‌هاخ:آژاکس؟دوست دارم برگردم اما فصل بعد هم با ‌‌یونایتدم
  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • پیام مهم: تن‌هاخ حاضر نیست از یونایتد برود!
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان
  • سانچو قصد بازگشت به منچستریونایتد را ندارد؛ دورتموند به فکر یک انتقال قرضی دیگر