Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:45:04 GMT

بزرگ ترین کرسی کشور در اردبیل برپا شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۸۵۹۴

بزرگ ترین کرسی کشور در اردبیل برپا شد

با برگزاری جشن‌های شب یلدا در شهرهای اردبیل نه تنها فصل نوینی در گردشگری زمستانی گشوده شده، بلکه این رویداد با استقبال کم نظیر از سوی مردم استان مواجه شد.

به گزارش ایسنا، امسال با رویکردی متفاوت شب یلدا بهانه ای برای ورود به فصل زمستان و آغاز برنامه های گردشگری زمستانی اردبیل بود. 

زمستان بیدار که سیاست گذاری طرح شده از سوی استاندار اردبیل است، در فاز نخست برنامه های خود توانست گروه های مختلف مردمی، مسئولان و خود مردم را برای بهره گیری از زمستانی گرم و رونق گردشگری زمستانی همراه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

تا جایی که برگزاری 12 جشن شب یلدا در تک تک شهرستان‌ها، با استقبال کم نظیر مواجه شد و در اغلب سالن‌ها و محوطه ها در دقایق اولیه جشن، درب‌های ورودی بسته شد.  

یکی از شهروندان مشکین شهری که شاهد برگزاری جشن شب یلدا در محوطه تاریخی کهنه قلعه بود از این اقدام اداره کل میراث فرهنگی استان تقدیر کرده و خواستار تکرار آن شد.  

دل مردم در طولانی ترین شب سال شاد شد

 معصومه محمدی مشکینی با اذعان به اینکه شب یلدا یکی از رسوم کهن محسوب می شود، اضافه کرد: البته در مناطق مختلف این سنت با اسامی و ویژگی های متفاوتی برگزار می شود که در جشن شب یلدا به آن توجه شده بود و این موضوع قابل تقدیر است. 

 او تاکید کرد: برگزاری جشن‌های شاد و مفرح برای نشاط عموم مردم ضروری است و درخواست من تکرار رویدادهایی این چنینی است. 

جشن شب یلدا تنها نشاط و شور و شوق مردم را به دنبال نداشته و از سوی مسئولان نیز استقبال شد. 

 امام جمعه بیله سوار بعد از برگزاری این جشن و در خطبه های نماز جمعه اقدام میراث فرهنگی را ستودنی و قابل تقدیر دانست.

حجت الاسلام اصغر جدایی با تاکید به اینکه احیای رسوم ارزشمند و نشاط آفرینی ضروری است، خواستار تکرار اقداماتی از این دست شد. 

در عین حال نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی عملکرد چند ماه اخیر اداره کل میراث فرهنگی را مقبول دانست و تاکید کرد: سرعت پروژه ها و اقدامات با رشد قابل توجه همراه است. 

ولی ملکی برگزاری رویدادهای جشن و شادی را به منظور ارتقا نشاط اجتماعی ضروری خواند و افزود: ترویج نشاط اجتماعی می تواند از سطح آسیب های اجتماعی بکاهد. 

معرفی جاذبه های تاریخی در قالب جشنواره‌ها

ملکی برپایی بزرگترین کرسی شب یلدا در شهرستان مشکین شهر را اقدام قابل توجهی برای معرفی آیین های شب یلدا عنوان و بیان کرد: به ویژه برگزاری این جشنواره در محوطه کهنه قلعه به عنوان اثر دوره ساسانی در راستای معرفی جاذبه های تاریخی قابل توجه است.

در ماه‌های اخیر ساماندهی محوطه کهنه قلعه مشکین شهر که یکی از مطالبات مردم این شهرستان بود در جشن‌های شب یلدا به شکل مطلوبی نمود خارجی یافت و تلاش های اداره کل میراث فرهنگی به ثمر نشست. 

در شهرهای دیگر نیز جشن‌های شب یلدا با استقبال مواجه شد؛ در شهر خلخال، نمین، گیوی، گرمی، نیر، سرعین، پارس آباد و در چند نقطه از اردبیل این جشن با استقبال مواجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزاری جشن های شب یلدا را با هدف ارتقاء نشاط اجتماعی و آغاز جشن های زمستانی در اردبیل دانست. 

تدارک 10 هفته برنامه شاد و مفرح در زمستان

نادر فلاحی تاکید کرد: در جشن های شب یلدا تلاش بر این بود که سنت های کهن مناطق از جمله صنایع دستی، البسه های زمستانی، غذاهای زمستانی، برپایی کرسی، مراسم خنچا بران عروس و موسیقی سنتی در سطح گسترده معرفی شود. 

 وی با بیان اینکه در جشن های برگزار شده از ظرفیت گروه های مردمی استفاده شد و برنامه ها با مشارکت ادارات شهرستانی برگزار شد، ادامه داد: استقبال کم نظیر از این رویداد بیانگر اتخاذ رویکرد صحیح و مردم محور است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در عین حال متذکر شد: در سال جاری رویکرد زمستان بیدار اردبیل به منظور رونق گردشگری زمستانی دنبال می شود و برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است. 

فلاحی به اجرای 10 هفته برنامه از هفته دوم دی ماه اشاره کرد و افزود: تا پایان زمستان جشن های مختلفی در سطح استان برگزار شده و جاذبه ها و توانمندی های گردشگری زمستانی به شکل گسترده معرفی می شود.

گزارش از: ونوس بهنوده، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند

بهروز زلالی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تنها حوزه باقیمانده در مرحله دوم است که انتخابات آن جمعه آینده در بیش از ۲۷۰ شعبه تعریف شده در شمال استان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ستاد انتخابات استان اردبیل بر این است تا این انتخابات در نهایت آرامش و امنیت و با مشارکت بالای مردم شهرهای پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز و بخش جعفرآباد برگزار شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در تک حوزه انتخابیه استان اردبیل انتخابات الکترونیکی نخواهد بود و قرار است به شکل نیمه الکترونیکی و با احراز هویت و آنلاین از طریق پنج سند هویتی این کار انجام شود.

زلالی گفت: براساس قانون انتخابات افرادی حق رای دارند که در مرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز رای داده باشند و یا در مرحله اول رای نداده باشند.

وی افزود: افرادی که در سایر حوزه های انتخابیه رای داده اند امکان حضور در این مرحله را نخواهند داشت و عوامل اجرایی از رای دادن چنین افرادی طبق قانون جلوگیری خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل به آغاز تبلیغات کاندیداها از روز گذشته اشاره و تصریح کرد: فرآیند تبلیغات تا ساع ۸ صبح بیستم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و ما با دعوت از کاندیداها از آنها خواسته ایم تا به طرفداران خود متذکر شوند که مواد قانونی ۸۰ و ۸۲ قانون انتخابات را به دقت رعایت کنند.

زلالی ادامه داد: هرگونه تخریب، تهدی، تطمیع و یا فعالیت های خلاف مقررات قانونی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مجموعه های نظارتی و بازرسی اجازه وقوع تخلفات را نخواهند داد و امیدواریم کاندیدا و طرفداران آنها با رعایت قانون و حفظ آرامش و امنیت به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم قول داده اند تا با همراهی هواداران در نهایت اخلاقمداری تبلیغات خود را در فضای حقیقی و مجازی انجام داده و کوچکترین تخلفی را مرتبکب نشوند.

زلالی گفت: پخش مناظره تلویزیونی هر دو کاندیدا از روز دوشنبه به همراه برنامه های تبلیغی آنها از صداوسیما آغاز خواهد شد و شبکه سبلان ظرفیت خوبی را ایجاد کرده تا تبلیغات مناسب برای آشنایی بیشتر مردم شمال استان انجام شود.

وی افزود: روز جمعه رای گیری در ۲۷۰ شعبه در هر سه شهرستان آغاز خواهد شد و امیدواریم ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین نماینده استان در مجلس مشخص شده تا هفتم خرداد ماه شاهد شروع مجلس دوازدهم باشیم.

کد خبر 6095548

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • بازگشت هوای زمستانی به شهرهای استان خوزستان و خاموش شدن کولرها
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • برگزاری جشنواره‌‎های گل محمدی و آئین گلابگیری در قزوین
  • خلبانی، رویای کودکی هرکول طلایی ایران!