Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۸ پیش‌بینی نشده، اما بر روی ایجاد انضباط در مصرف کار می‌شود.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، محاسبات و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بر اساس جداول ارائه شده  از لایحه بودجه سال 98 حذف یارانه دهک‌های پر درآمد پیش‌بینی نشده است، گفت: سه دهک‌ پر درآمد باز هم در بودجه سال آینده قرار داده شده و بعید می‌دانم که آنها حذف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه دولت عزمی برای حذف یارانه دهک‌های پر درآمد ندارد و دریافت یارانه توسط 98 درصد جمعیت کشور بیانگر همین موضوع است.

تاجگردون تأکید کرد: ما هر سال در مجلس موضوع حذف یارانه پر درآمدها را تصویب می‌کنیم، اما دولت یا نمی‌خواهد اینکار را انجام دهد و یا آنکه اعلام می‌کند اطلاعات لازم برای حذف این سه دهک را ندارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین با اشاره به بحث قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 98 هم گفت: دولت بر اساس برنامه‌های پنجم و ششم توسعه اختیار دارد تا قیمت حامل‌ها را افزایش دهد که این موضوع را در بودجه سال آینده اعمال نکرده است.

وی ادامه داد: البته درباره زیرساخت‌های ایجاد انضباط در مصرف حامل‌های انرژی اقدامات و بررسی‌های لازم انجام می‌شود ولی پیش‌بینی برای افزایش قیمت آنها در بودجه سال 98 نشده است.

تاجگردون در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تعیین تکلیف و ساماندهی قیمت حامل‌های انرژی نمی‌توانست در این شرایط از لحاظ اقتصادی به نفع کشور باشد، گفت: بله می‌توانست اما اکنون شرایط کشور از لحاظ اقتصادی متفاوت شده و مسئولان و رئیس‌جمهور از آثار تورمی بر مردم نگران هستند وگرنه همه معتقدند باید قیمت‌ حامل‌های انرژی ساماندهی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با توجه به تورم شدید در سال جاری بحث افزایش حامل‌های انرژی حتی می‌تواند بحث روانی افزایش تورم را بر مردم بیشتر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد

حذف انرژی زغال‌سنگ و چالش‌های موجود در استخدام کارگران ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، قیمت برق در استرالیا را تا سال ۲۰۳۰ به بالاترین حد تاریخی خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بر اساس یک گزارش جدید، خروج تدریجی نیروگاه‌های زغال‌سنگ از رده تولید و کمبود نیروی کار ماهر برای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در استرالیا، قیمت برق را تا سال ۲۰۳۰ افزایش می‌دهد و به بالاترین حد تاریخی می‌رساند. با این حال استرالیا پس از عبور از این بحران به شرایط تعدیل هزینه خواهد رسید و ممکن است تنها به‌صورت گهگاه ملزم به افزایش هزینه برق شود.

فرازونشیب‌های قیمت برق استرالیا تا پایان دهه

پیش‌بینی می‌شود با حذف واحدهای زغال‌سنگ قیمت انرژی در سراسر مناطق استرالیا تا پایان دهه به بالای ۱۰۰ دلار استرالیا (۵۲.۳ پوند) به ازای هر مگاوات ساعت برسد. این مبلغ در نیوساوت‌ولز و کوئینزلند با افزایش بیشتر به ۱۷۰ دلار (۸۸.۹ پوند) تا پایان سال ۲۰۲۸ و ۱۶۴ دلار استرالیا (۸۵.۸ پوند) تا سال ۲۰۲۹ خواهد رسید. از سوی دیگر تا این زمان کمبود نیروی کار مانع استقرار پروژه‌های تجدیدپذیر ضروری می‌شود و فشار بر قیمت برق را تشدید می‌کند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که استرالیا طی دو دهه آینده به بیش از ۷۰ هزار کارگر ماهر برای ایجاد و نگهداری زیرساخت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر جدید نیاز خواهد داشت که این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰ هزار نفر بود. پرداختن به این کمبود از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های بازآموزی و افزایش بودجه برای مؤسسات، بسیار مهم تلقی می‌شود.

با این حال استرالیا پس از عبور از این دوره بحرانی با کاهش قیمت برق در اوایل دهه ۲۰۳۰ مواجه خواهد شد، زیرا منابع انرژی تجدیدپذیر در سراسر آن رایج‌تر و جایگزین انرژی تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی می‌شوند، هرچند این اقدام ممکن است منجر به کاهش سرعت ورود ظرفیت جدید، همراه با افزایش تقاضا از طریق برق‌رسانی اقتصادی و بسته شدن واحدهای زغال‌سنگ باقی‌مانده شود که ممکن است در برهه‌ای از زمان با افزایش مجدد قیمت برق همراه باشد.

کد خبر 747142

دیگر خبرها

  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • تامین بودجه دولت از جیب مردم / عوارض خروج از کشور هیچ نقشی در بخش گردشگری ندارد
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • ببینید | آمار جنجالی کارشناس برنامه تلویزیون درباره دولت؛ تامین کسری بودجه با برداشت از بازار سرمایه؟