Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به هدف برگزاری نمایشگاه تستا برای حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، گفت: در روز افتتاحیه نمایشگاه ۷۵ دستاورد و فناوری رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و فن بازار ساخت ایران که صبح امروز در ساختمان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نوزدهمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فن بازار با حضور دانشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و مراکز پژوهشی به همراه برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی مرتبط از سوم تا ششم دی ماه هم زمان با پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی این سه روز برنامه‌هایی از قبیل ارزیابی فناوری‌های حاضر در نمایشگاه، معرفی فناوری‌های جدید به سرمایه گذاران برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین عقد قرارداد‌های تجاری با شرکت‌های دانش بنیان که محصولی تولید می‌کنند، برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: در روز افتتاحیه نمایشگاه ۷۵ دستاورد و فناوری رونمایی خواهد شد همچنین در این نمایشگاه ۱۹۹ طرح عرضه خواهد شد که از این تعداد ۵۱ طرح دانشگاهی، ۱۵ پژوهشکده، ۴۰ طرح پارک و علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی حضور دارند.

برومند گفت: از تعداد ۳۱۹۹ طرح ارائه شده ۵۸ درصد دانشگاهی، ۵ درصد مربوط به موسسات تحقیقاتی، ۵ درصد مربوط به پژوهشگاه ها، ۱۶ درصد پارک‌های علم و فناوری، ۱۱ درصد مراکز رشد و ۵ درصد مربوط به سایر طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌هایی که در این نمایشگاه برگزار می‌شود با حضور فناوران در حوزه کسب و کار است و در حاشیه این مراسم دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: در بحث نمایشگاه تقاضای فناوری مطرح است و برای اولین بار با همکاری مراکز توسعه فناوری ریاست جمهوری و دبیرخانه عتف تصمیم گرفتیم از سازمان‌های دولتی و خصوصی دعوت کنیم تا نیاز‌های خود را در شرایط تحریم ظالمانه‌ای که یک طرفه بر کشورمان تحمیل شده اعلام کنند و فعالیت خود در عرصه فناوری را تبیین نمایند.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه تستا حمایت از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تولید ملی است.

برومند افزود: جلسات بسیاری در خصوص برگزاری این نمایشگاه برگزار شد و دبیرخانه شورای عتف مسئول برگزاری این دوره از نمایشگاه است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: برای حضور همه گروه‌ها در این نمایشگاه از صندوق‌های سرمایه گذاری، گروه‌های اصلی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی، صنعت، گاز و انرژی و ... دعوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: تا به امروز ۹۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند و صندوق نوآوری برای ارائه تسهیلات در کنار ما حضور خواهد داشت و امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: برومند نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات

کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات به منظور تمهید برگزاری جلسه ۲۷ ام شورای اجرایی فناوری اطلاعات و بررسی وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی خدمات در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اعضای شورای اجرایی برگزار شد، وضعیت هوشمندسازی دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر مصوبات جلسات ۲۴، ۲۵ و ۲۶ شورای اجرایی و آیین نامه بند (ج) تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۲ آیین نامه مربوطه بررسی شد.

همچنین وضعیت اجرا و آسیب شناسی پروژه‌های پیشران دولت هوشمند که در جلسه ۲۶ شورای اجرایی تصویب شده است مورد واکاوی قرار گرفت.
اعضای کمیسیون راهبردی اهم توجه به متناسب سازی برنامه‌های هوشمندسازی و تحول دیجیتال دولت با استعداد‌های ساختاری و سرمایه انسانی دستگاه‌ها در حوزه فناوری اطلاعات برای ارائه و تصمیم گیری در جلسه ۲۷ ام شورا تاکید داشتند.

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود