Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – رییس شورای سیاسی گروه مقاومت اسلامی «جنبش النجباء» عراق گفت که آمریکا می خواهد خروج نظامی خود را از سوریه با افزایش حضور نظامی در خاک عراق جبران کند.

به گزارش ایرنا، «شیخ علی الاسدی» روز شنبه با انتشار بیانیه ای گفته است: محور شر (آمریکا) به فکر جایگزین است تا خساراتی را که در سوریه متحمل شده، جبران کند و اکنون در تلاش است برای جبران خسارت ها در سوریه، حضور و نفوذ نظامی خود را در داخل عراق گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت مخالفت دولت عراق با حضور نظامی آمریکا افزوده است که دولت عراق ضروری است با حضور غیرقانونی نظامیان آمریکا از جمله پایگاه های مشکوک آنها در کردستان عراق مخالفت کند.
شیخ الاسدی تشدید کنترل مرزهای عراق و سوریه را بعد از خروج نظامی آمریکا حائز اهمیت خوانده و گفته است که پرکردن خلاء نظامی آمریکا در سوریه توسط گروه تروریستی داعش یک طرح از پیش طراحی شده است که با تشدید رقابت و نظارت بر مرزهای عراق و سوریه، باید این نقشه را خنثی کرد.
این مسوول ارشد در جنبش النجباء عراق تاکید کرده است که خروج نظامی آمریکا از سوریه نشانه قدرت میدانی محور مقاومت و فرماندهی حکیمانه آن است که توانست به داعش و گروه های ضد انسانیت که همگی ساخته و پرداخته دست آمریکا هستند، خسارت بزند.
وی خاطرنشان ساخته است که نباید در برابر این خروج نظامی آمریکا سستی کرد و خیلی شادمان بود زیرا محور شر همواره به فکر جایگزین است تا خسارت های خود را جبران کند و این جایگزین عراق است.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در حالی اعلام خروج نظامی از سوریه کرده که در مقابل حضور و پایگاه های نظامی خود را در داخل عراق طی ماههای اخیر افزایش داده، امری که ناظران سیاسی و امنیتی عراق را نسبت به این رفتار دوگانه آمریکا نگران کرده است.
کارشناسان سیاسی و امنیتی عراق - که پیشتر ایرنا گزارشی از آن را منتشر کرده - گفته اند که اگر بهانه آمریکا برای خروج نظامیانش از سوریه، پایان تهدید داعش است، عراق یکسال است که پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرده و سزاوار است که واشنگتن پیش از سوریه، نیروهایش را از عراق بیرون بکشد.
بر اساس برخی اخبار تایید نشد، نیروهای نظامی آمریکا بعد از خروج از سوریه، روانه اقلیم کردستان در شمال عراق شده اند امری که بیش از پیش باعث نگرانی شده و در بیانیه رییس شورای سیاسی جنبش النجباء نیز به آن و پایگاه های مشکوک نظامی آمریکا که در شمال عراق ایجاد کرده اشاره شده است.
آمریکا علاوه بر تقویت حضور نظامی خود در شمال عراق در ماههای اخیر، از حیث سیاسی نیز در حال ساخت بزرگترین کنسولگری خود در اقلیم کردستان عراق است که همه این رفتارهای مشکوک، ناظران سیاسی و امنیتی عراق را نقشه های واشنگتن نگران کرده است.
یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی آمریکا در حال حاضر در شهر اربیل ایجاد شده و علاوه بر آن، پایگاه نظامی «رینگ» در کرکوک غنی از نفت، از دیگر پایگاه های مهم آمریکایی ها در شمال عراق به شمار می رود.
براساس گزارش منابع پارلمانی عراق، آمریکایی ها دارای 8 پایگاه نظامی اصلی در عراق و 10 تا 15 هزار نیروی نظامی هستند که برخی، حتی آمار نظامیان آمریکا را تا بیش از 20 هزار نفر برآورد کرده اند.
خاورم *4*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا سوريه جنبش النجباء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید

دولت تروریست پرور آمریکا با ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی، باعث و بانی بحران‌های چند ده اخیر در خاورمیانه بوده است؛ بحران هایی که دامن مردم بیگناه کشورهای غربی را نیز گرفته است. در این ویدیو به گروگان‌های ناشناخته ای که توسط طالبان به گروگان گرفته شده اند، پرداخته می‌شود که می‌توانند هدف مبادله قرار گیرند. درباره سابقه گروه های تروریستی، تفاوت در عملکردشان و گروگان های آنها را با زیرنویس فارسی در تابناک ویدیو ببینید.

 

 

چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟

آمریکا با ۸۰۰ پایگاه نظامی، بیشترین پایگاه نظامی را در سرتاسر جهان دارد. با توجه به هزینه های سرسام آور این پایگاه ها و ناموفق بودن سلطه استکباری آمریکا در هفتاد سال گذشته، داشتن این پایگاه ها با چه هدف و چه هزینه کردی صورت می‌گیرد؟ باز نگه داشتن این تعداد پایگاه نظامی در جهان چه هزینه ای برای مالیات دهندگان آمریکایی دارد؟

 

 

چرا کشورها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟

چه چیزی باعث جنگ می‌شود و چرا دو کشور فکر می‌کنند راه رسیدن به خواسته‌شان می‌تواند جنگ باشد. جنگ یک اتفاق کاملا سیاسی است، ولی می‌توان با استراتژی‌هایی از آن جلوگیری کرد.

 

 

چگونه داعش به وجود آمد؟

دولت اسلامی عراق و شام، گروه تروریستی که در دنیا وحشت ایجاد کرد، شروعی رمزآلود داشت. در این ویدیو تاریخچه‌ای از به وجود آمدن داعش با زیرنویس فارسی شرح داده می‌شود که نقش بسزای محور مقاومت نادیده انگاشته می‌شود و از تامین مالی آن توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و طرح کلینتون برای سرنگونی دولت اسد توسط آن حرفی به میان نمی‌آید. با این حال، این روایت غربی از این ماجر می‌تواند مورد توجه واقع شود.

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • ارتش آلمان حضور نظامی در اقیانوس هند و آرام را تقویت می‌کند
  • جزییات سومین دوره آموزشی حلقه‌های میانی «حامیم» در دانشگاه علامه اعلام شد
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به هدفی نظامی، اینبار در جولان اشغالی
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟