Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهران قربانی، عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حاشیه مراسم آموزش استانداردسازی و حمل مواد خطرناک با بیان اینکه روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مواد خطرناک از نوع سوختی توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای حمل می‌شود، اظهار کرد: به طور معمول این مواد خطرناک متناسب با بخش جاده‌ای نیست و رانندگان آشنایی خاصی با حمل این مواد ندارند، همین موضوع خطرات جانی را در بخش جاده‌ای تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه جهت ارتقای ایمنی در حمل مواد سوختنی دوره‌های آموزشی مشترکی را با سازمان راهداری و پلیس راهور برگزار کرده‌ایم، افزود: مواد خطرناک در گروه‌های منفجره، مواد گازی، مواد سوختنی، مواد خطرناک جامد، رادیواکتیو، سمی و...  طبقه بندی می‌شوند. این مواد‌ها از محموله‌های خطرناکی است که توسط رانندگان در جاده‌ها جابجا می‌شود.

قربانی گفت: کلیه کنترل کنندگان این مواد خطرناک، باید در زمان حمل بار، باراندازی و در زمان بارگیری استاندارد‌های لازم را رانندگان کنترل کنند.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری تصریح کرد: هم اکنون ۱۲۰ هزار راننده این مواد خطرناک را جابجا می‌کنند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها به صورت دائم و ۱۰۰ هزار نفر به صورت موقت و فصلی این مواد را جابجا می‌کنند که باید تمامی آن‌ها دوره‌های آموزشی تخصصی را بگذرانند تا در حین جابجایی بار‌ها دچار مشکل نشوند.

وی اظهار کرد: برای عوامل راهداری این دوره‌های آموزشی برگزار شده و هم اکنون دوره‌های آموزشی برای نیرو‌های پلیس راهور برگزار می‌شود و اولویت اول برگزاری این دوره‌ها برای ۲۰ هزار راننده‌ای است که این مواد خطرناک را جابجا می‌کنند.

قربانی توضیح داد: طبق آیین نامه‌ای که در سال ۸۲ توسط پلیس راهور تصویب شد، ضوابط خاصی برای ناوگان و شرکت‌های حمل و نقلی جهت حمل بار خطرناک دیده نشده است، اما ما سعی خواهیم کرد ضوابط مشخصی را در این دوره‌های آموزشی برای رانندگان تعیین کنیم.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری در پایان گفت: خوشبختانه تا به امروز شرایط حادی در بخش حمل بار مواد خطرناک ایجاد نشده و ما امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی شاهد اتفاقات خطرناکی در این بخش نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین

تین نیوز

عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در بخش مجتمع های خدماتی رفاهی 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سال گذشته تیم مشترک نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین متشکل از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز ۶۰۹ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی این استان انجام داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان