Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-01@02:06:24 GMT

نوبخت: بودجه ۹۸ با نگرش ۲ ساله اصلاح شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۵۸۹۱۶

نوبخت: بودجه ۹۸ با نگرش ۲ ساله اصلاح شد

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ وهنر میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  لایحه بودجه سال آینده با نگرش ۲ ساله دوباره تنظیم شده و یکشنبه یا سه شنبه آینده به مجلس تقدیم می شود.

نوبخت افزود: جزئیات بیشتر درخصوص تغییرات لایحه بودجه سال آینده را در فرصت مناسب ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  ادامه داد: این لایحه در ۱۴ جلد به همراه پیوست و اصلاحات آن آماده شده است.

بر اساس این گزارش تفاهم نامه «برنامه تولید و اشتغال حوزه فرهنگ و هنر» امروز در سازمان برنامه و بودجه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد. براساس این تفاهم نامه ۳ نوع فعالیت در رسته‌های دیجیتال، فرهنگی، هنری است.

نحو تامین مالی این تفاهم نامه نیز به صورت تسهیلات نظام بانکی نرخ ۱۸ درصد است که سازمان برنامه و بودجه ۲ درصد یارانه سود برای این سهیلات در نظر گرفته است.

دوره باز پرداخت این تسهیلات ۴ سال با اقساط ماهیانه وکمک بلاعوض به ازای هرنفر شغل ۲۰۰ هزار تومان است. سرانه پرداخت تسهیلات ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در مجموع ۲ هزارمیلیارد تومان تسهیلات و ۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۸۲ میلیارد تومان یارانه سود پرداخت می‌شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بودجه دولت نماینده نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تا کمتر از سه ماه دیگر باید کاروان ورزش ایران در المپیک 2024 پاریس شرکت کند و سپس بازی های داخل سالن آسیا و همچنین المپیک زمستانی را در سال جاری در پیش دارد، بودجه مدنظر این کمیته از سوی مجلس رد شده و کاهش یافته است.

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد کاهش بودجه کمیته ملی المپیک عنوان کرد: "در مورد بودجه  رایزنی خوبی با سازمان برنامه ریزی بودجه داشتیم اما در  لایحه  بودجه که به مجلس رفت، ردیف اصلی بودجه ما که مربوط به رویدادهای بین المللی بود، حذف شد و  سازمان برنامه‌ریزی و بودجه تلاش کرد و قسمتی از آن عدد برگشت تا برای سه رویداد  مشکلی نداشته باشیم اما اگر آن عدد تغییر نمی کرد بودجه خوبی داشتیم. شاید الان بودجه رشد زیادی نداشته باشد اما باز هم در مجلس در حال بررسی است و اصلاحات اولیه صورت گرفته و منتظر رقم نهایی هستیم."

او در بخش بعدی این اتفاق را یک شوک بزرگ در سال المپیک می داند: "انتظار نبود در سال المپیک چنین اتفاقی برای بودجه کمیته ملی المپیک رخ دهد. شوک بزرگی در سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیات اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی، رئیس و من به عنوان دبیرکل با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخشی زیادی از اشکالاتی که در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک بود را اصلاح کنیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومانی را سازمان برنامه‌ریزی و بودجه برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند و اگر این دو اتفاق رخ دهد عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدودا برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، این گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال گذشته تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد در پیش رو داریم. "

دیگر خبرها

  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / لایحه برنامه هفتم پیشرفت اصلاح شد
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم