Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری کلاس دانش‌افزایی داوران در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در ماهی که گذشت، 3 کلاس داوری برگزار کردیم که نماینده هایی از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آمده بودند و این جلسه برای داوران کمتر از 35 سال است که سرمایه گذاری فدراسیون فوتبال روی این داوران مفیدتر است، زیرا می توانند در داوری حضور داشته باشند و کمک زیادی به ما کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌ هایی که در لیگ بیشتر اعتراض کردند، سود بیشتری بردند

او افزود: بهترین مدرسان فیفا در این جلسه حضور داشتند، زیرا اشتباهات داوری، تاثیرات نامطلوبی روی فوتبال کشور می گذارد و در  هفته های آخر اعتراضات زیادی مطرح شد که این مسئله برای فوتبال ایران خوب نیست. من نوع اعتراض را نمی پسندم، زیرا تیم‌ هایی که بیشتر اعتراض کردند، سود بیشتری بردند. هر هفته در کمیته داوران و دپارتمان داوری، 3 نفر (غیاثی، عسگری و اصفهانیان) قضاوت‌های داوران را مورد ارزیابی قرار می دهند و مشخص شده که چه باشگاه‌ هایی متضرر شدند و چه باشگاه‌هایی سود بردند. نمونه بررسی ها را مشاهده کردم که برخی باشگاه ها ضرر کردند.

باید تلاش کنیم تا اشتباهات داوری را به کمترین حد خود برسانیم

تاج ادامه داد: در صحبتی که امروز انجام دادم، گفتم که کمیته داوران نباید این نگاه را داشته باشد که باشگاهی  ۲ بار سود کرده و ۲ بار متضرر شده است، پس مشکلی نیست بلکه مجموعه این اشتباهات ۴ اشتباه تأثیرگذار را تشکیل می‌دهد که باید رسیدگی شود. البته امروز هم نماینده فیفا در صحبت‌های خود اشاره کرد که هیچگاه اشتباهات داوری به صفر نخواهد رسید و باید در فوتبال ایران تلاش کنیم تا اشتباهات را به کمترین حد خود برسانیم.

بحث استفاده از VAR شروع شده و الان ۱۱ درصد دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌ کنند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بحث سیستم ویدئو چک داوری (VAR) اظهار کرد: فردا یک بار نحوه استفاده از VAR مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اگر جواب داد، کم کم همه کارها را جلو می بریم و از این تکنولوژی استفاده کنیم. براساس مؤلفه‌ ای که در فیفا وجود دارد و کمتر به آن رسیدگی می شود، در بحث VAR تکلیف یک صحنه باید در کمتر از 90 ثانیه مشخص شود تا بازی از جذابیت نیفتد. اگر سیستمی را بیاوریم و داور در صحنه ای 2-3 دقیقه بخواهد زمان بگذارد، فوتبال از جذابیت خواهد افتاد. بحث استفاده از VAR شروع شده و الان ۱۱ درصد دنیا از این تکنولوژی استفاده می‌ کنند و رفته رفته هم به این درصد افزوده می‌شود. این جلسه به احتمال زیاد در ورزشگاه دستگردی خواهد بود. قرار است دوشنبه هم در آکادمی یا ورزشگاه آزادی سیستم دیگری را هم آزمایش کنیم.

وی درباره اینکه آیا از نیم فصل دوم سیستم VAR به فوتبال ایران اضافه خواهد شد، خاطرنشان کرد: سیستم هایی که قرار است بررسی شود،  یک سیستم بومی و یک سیستم هم نمونه خارجی است. درحال تلاش هستیم تا از نیم فصل دوم از این سیستم استفاده کنیم، البته مولفه هایی که دارد که یکی از آنها بودجه است. این مسئله نیاز به بودجه دارد و همچنین باید کلاس آموزشی هم برگزار کرد، باید با صدا و سیما هم هماهنگ کنیم و برخی دوربین‌ها را آنها و برخی را ما نصب کنیم. درحال تلاش هستیم تا این کار انجام شود.

برای مراسم بدرقه حامی مالی گرفتیم و اگر شرایط مناسب باشد بدرقه را برگزار می‌کنیم

تاج در مورد وضعیت تیم ملی فوتبال گفت: روحیه تیم خیلی خوب است و تنها نگرانی، وضعیت مالی فدراسیون است. امیدواریم با کمک وزارت ورزش و ... این مشکلات را رفع کنیم. اردوهای متفاوتی در رده های سنی مختلف داریم که مشاهده کردید تیم امید در کیش حضور داشت و قرار است تیم ساحلی ما به برزیل اعزام شود و همچنین فوتسال هم یک اعزام در پیش دارد، ممکن است برخی از این اعزام‌ ها را به تأخیر بیاندازیم.

تیم ملی در قطر ۳ بازی دوستانه می‌ کند

او گفت: مشکلات مالی وجود دارد اما تیم ملی بزرگسالان در اولویت است و امیدواریم که بتواند باز هم مانند جام جهانی باعث شادی مردم شود.  تیم ملی در قطر ۳ بازی دوستانه می‌ کند و ما برای مراسم بدرقه هم اسپانسر گرفتیم و اگر شرایط مناسب باشد بدرقه را برگزار می‌کنیم. خروج قبلی تیم ملی از ایران برای بازی‌های دوستانه بود و آخرین خروج قبل از اعزام به جام ملت‌ها از جزیره کیش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تاج: خیز مجموعه فوتبال ایران برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست/ وزیر از فوتبال حمایت می‌کند

دعوای فدراسیون فوتبال و وزارت علنی شد/ تمام لایه‌های پنهان یک دعوای حقوقی!

کی روش: منظور من از بی‌احترامی به تیم ملی، شخص وزیر ورزش است/ توقع جشن و مراسم نداریم، فقط احترام بگذارند/ همه بازیکنان برای فهرست نهایی شانس یکسان دارند

انتهای پیام/

اظهارات مهدی تاج درباره سیستم VAR در فوتبال ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است

بازیکن سابق سپاهان در گفتگو با طرفداری در خصوص بازی حساس سپاهان و پرسپولیس صحبت کرد.

طرفداری | مهدی جعفرپور معتقد است فدراسیون و اکثر ارکان های فوتبال علیه سپاهان هجمه ایجاد می کنند.

مهدی جعفرپور، بازیکن سابق سپاهان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار طرفداری درباره بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار داشت:

بازی از نظر پرسپولیسی‌ها حساس است و برای سپاهان که حرفه‌ای است یک بازی 3 امتیازی مانند سایر بازی‌هاست؛ هجمه‌ای که پرسپولیسی‌ها وارد می‌کنند به دلیل ترس از سپاهان و شخصیت این باشگاه بزرگ است.

وی ادامه داد:

سپاهان یکی از غول‌های آسیاست و در دل سایر تیم‌ها از سپاهان ترس وجود دارد، هجمه‌های زیادی که به راه افتاده به دلیل همین ترس است و همه تیم‌ها باانگیزه و ترس مقابل سپاهان بازی می‌کنند.

جعفرپور تصریح کرد:

سپاهان به گونه‌ای شده که قطب فوتبال را تغییر داده و اکنون تیم‌ها از سپاهان می‌ترسند، سپاهان شخصیتی گرفته و به تیم پرقدرتی تبدیل شده که حرفه‌ای است که بالاتر از قهرمانی است؛ این اتفاق زیبایی است که باید هواداران سپاهان به آن افتخار کنند.

پیشکسوت فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد:

فدراسیون، کمیته انضباطی و همه ارکان فوتبال هجمه‌های زیاد و عجیبی علیه سپاهان ایجاد کردند که قابل باور نبود، این تیم نیز برای ایران است که در آسیا آبروداری می‌کند، شخصیت بالایی دارد و به خاطر ایجاد ترس هجمه وارد می‌کنند.

وی در مورد صحبت‌های اوسمار در برنامه فوتبال برتر گفت:

وقتی به عنوان سرمربی یک تیم انتخاب می‌شوی باید در مورد همه صحبت‌ها جزییات را در نظر گرفت، باید حرفه‌ای بود و در این مقطع زمانی از فصل لیگ برتر فوتبال چنین صحبت‌هایی را انجام ندهد، عمل غیرحرفه‌ای را در آنتن زنده تلوزیون انجام داد و شاید اتاق فکر پشت این موضوع بود ولی نباید چنین صحبت‌هایی مطرح می‌کرد و حرفه‌ای نبود و فکر می‌کنم این صحبت‌ها برای پرسپولیس نیز بد خواهد شد‌

جعفرپور در مورد داوری‌ها نیز بیان داشت:

اتفاقات و اشتباهات داوری علیه سپاهان فقط برای امسال نیست، چند سال است داوری به سود یک تیم خاص است، چرا لیگ برتر برگزار می‌شود، بهتر است یک کاپ برای پرسپولیس در نظر بگیرند و لیگ را برای بقیه تیم‌ها برگزار کنند، حتی هواداران واقعی و پیش‌کسوتان پرسپولیس از قهرمانی با چنین رفتارهایی از سوی کمیته انضباطی و داوران را نمی‌پسندند.

پیش‌کسوت فوتبال سپاهان یادآور شد:

چطور VAR تاکنون در ایران استفاده نمی‌شود، ما که ندار نیستیم اما برای سود بردن یک تیم خاص از داوری‌ها این اتفاق نیفتاده است و حتی رئیس کمیته داوران اعلام می‌کند که چه اتفاقاتی برای این تیم خاص افتاده است.

وی همچنین عنوان کرد:

کمیته انضباطی روی همه ارکان سپاهان چند دوربین گذاشته و کوچک‌ترین رفتارها را بررسی می‌کنند اما نگاه‌هایشان نسبت به بازیکنان تیم‌های پایتخت متفاوت است، تفاوت رأی امید نورافکن و دانیال اسماعیلی‌فر نشان می‌دهد، پشت پرده چیزهایی وجود دارد.

جعفرپور در پایان گفت:

مورایس مربی بادانش و باکیفت است و در مقطعی از فصل دچار جو رسانه‌ها، فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی شد و فشار زیادی روی این مربی وارد شد که سبب انجام برخی اشتباهات شد، هواداران سپاهان توقع بیشتری از مورایس داشتند زیرا زیرا کاربلد و بادانش است.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • شکست استقلال در دیدار دوستانه
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • اشتباهات داوری به ضرر چادرملو و به سود رقیبان است