Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- به دنبال برگزاری نشست کابینه اسپانیا در شهر بارسلون، معترضان جدایی طلب کاتالونیا روز گذشته در اعتراض به این اقدام تظاهرات کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند که منجر به دستگیری 13 نفر و زخمی شدن بیش از 30 نفر دیگر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، کارشناسان بر این باورند که اقدام دولت مرکزی اسپانیا برای برگزاری نشست کابینه در شهر بارسلون تلاشی برای نشان دادن قدرت دولت مرکزی و مذاکره با هدف حل تنش ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نشست های کابینه در شهر مادرید برگزار می شد و جدایی طلبان کاتلونیا این اقدام دولت مرکزی را تحریک آمیز توصیف کرده اند.
جدایی طلبان روز گذشته از لاستیک خودروها و اشغال برای ایجاد مانع در چند مسیر مهم استفاده کردند. به دنبال اعتراض ها معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند. این درگیری ها 13 بازداشتی و 32 مجروح برجای گذاشت.
اعتراض ها در حالی تا اواخر روز گذشته ادامه داشت که نیروهای پلیس نیز در چند منطقه مستقر بودند.
برخی از رسانه های اسپانیا اعلام کردند که دولت 'پدرو سانچز' نخست وزیر اسپانیا با برگزاری این نشست به دنبال حل و فصل تنش ها با ایالت کاتالونیا بوده است.
روز پنجشنبه سانچز و کیم تورا که هدایت دولت منطقه ای حامی استقلال در کاتلونیا را برعهده دارد، دیدار کردند. دو طرف توافق کردند که مذاکرات بیشتری را برای حل و فصل تنش ها و اختلافات برگزار کنند.
به گزارش ایرنا، کاتالونیا بخشی خودمختار با 7 میلیون و 523 هزار نفر جمعیت در شمال شرق اسپانیا بوده که خواستار استقلال از دولت مرکزی است . این بخش به لحاظ مالی و بانکی و امور بندری مهمترین بخش خودمختار اسپانیا به‌شمار می‌رود و نزدیک به 20 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را شامل می شود.
ایالت کاتالونیا سال گذشته با فرارسیدن موعد 1 اکتبر(9 مهر ) روز پر تنشی را برای فرایند همه پرسی‌ استقلال خود از اسپانیا پشت سر گذاشت.
اصرار جدایی طلبان به سرکردگی دولت محلی این ایالت برای برگزاری همه پرسی غیرقانونی از یک طرف و سرسختی مادرید در جلوگیری از برگزاری همه پرسی صحنه های خشنی را در شهرهای مختلف کاتالونیا بخصوص شهر بارسلونا رقم زد.
اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كاتالونيا درگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در شهرک دیر غصون در شمال طولکرم، یکی از نظامیان این رژیم از یگان ویژه یمام زخمی شده است.

این در حالی است که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از ۱۲ ساعت تخریب و محاصره خانه‌ای در روستای «دیر الغصون» در شمال طولکرم عقب‌نشینی از این منطقه را آغاز کردند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی در این یورش ۲ مبارز تحت تعقیب فلسطینی را به شهادت رسانده است.

برخی منابع نیز گزارش دادند که یک مبارز فلسطینی در جریان این یورش نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و پیکر وی از سوی نظامیان صهیونیست ربوده شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی چند زخمی و احتمالاً شهید را از منطقه‌های پیرامونی این خانه محاصره‌شده به یک خودرو نظامی منتقل کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار المیادین به نقل از شاهدان عینی ۳ فلسطینی در جریان یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به دیرالغصون به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی به روستای بیت ریما در شمال غرب رام الله در کرانه باختری حمله ور شد.

در جریان این یورش یک جوان فلسطینی به شدت زخمی شد.

کد خبر 6096572

دیگر خبرها

  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه و چهار کشته و زخمی در زاهدان
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام