Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نتایج میانگین سن ازدواج بر اساس داده های ثبتی، نشان می دهد که میانگین سن ازدواج برای مردان 29،8 سال و برای زنان 26،1 سال است.
وی افزود: میانگین سن ازدواج در مناطق شهری استان 29،8 سال برای مردان و 26 سال برای زنان است درحالیکه سن ازدواج در مناطق روستایی برای مردان 29،7 سال و برای زنان 26،4 سال در سرشماری سال 1395 ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری فر یادآور شد: ازدواج و طلاق یکی از مهم ترین آمارها در کنار وقایع حیاتی دیگر چون تولد و مرگ و میر هستند که از جنبه ها و ابعاد گوناگون شایسته بررسی و مطالعه است.
وی تاکید کرد: در کشورمان که به لحاظ ساختار سنی، بخش اعظم جمعیت آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهد مطالعه این امر اهمیت زیاد به خصوص از نظر سیاستگذاری و برنامه ریزی دارد، زیرا نابسامانی های موجود در این بخش می تواند پیامدهای ناخواسته فرهنگی و اجتماعی ناگواری در سطح فردی واجتماعی بدنبال داشته باشد.
دکتر ناصری فر با بیان اینکه آثار ازدواج و طلاق بیش از آنکه در فرد قابل ملاحظه باشد، در سطح کلان اجتماع قابل مشاهده است، گفت: از سال 90 تا 93 ازدواج روند رو به افزایش و از سال 93 تا 95 روند کاهشی داشته که به دلیل تغییر ساختار سنی جمعیت و کاهش گروه سنی در شرف ازدواج و جابجایی میانه سنی گروه جوانان از گروه سنی 20 تا 24 سال به گروه سنی 25 تا 29 رسیده است.
وی یادآور شد: تعداد طلاق های ثبت شده در سال های مورد بررسی، روند صعودی داشته بطوریکه نسبت ازدواج به طلاق از سال 90 تا سال 96 به ترتیب از 13،9 به 5،9 به شدت کاهش داشته که این نسبت در مناطق شهری از 3/13 به 3/5 و در مناطق روستایی از 12/15 به 4/11 است.
ناصری فر تاکید کرد: یکی از مهم ترین شاخص های تحلیل وضعیت ازدواج و نشان دهنده سیمای کلی وضع ازدواج در جامعه میانگین سن ازدواج است که در جوامع مختلف و در سطح بین المللی هم زمان با توسعه جامعه، میانگین سن ازدواج نیز افزایش می یابد و هم زمان با این افزایش فاصله سنی میانگین سن ازدواج بین مردان و زنان نیز کاهش می یابد.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام میانگین سن ازدواج متاثر از سطح توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه است و جوامع دارای سطح توسعه متفاوت دارای میانگین سن ازدواج متفاوتی نیز هستند.
7180/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب ازدواج تولد زنان شاخص مردان و زنان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود

مجتبی میهن‌پرست معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: فعالیت این سیستم از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سامانه فوق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: بارش‌های این سیستم به صورت رگبار بهاری است که طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه به تناوب و به صورت نقطه‌ای و منقطع شدت می‌یابد.

میهن پرست ادامه داد: این سیستم از ظرفیت بارشی قوی برخوردار است و کل استان را در برمی‌گیرد، اما هسته اصلی نزولات جوی سامانه مذبور در مناطق شمال، مرکز شرق و جنوب شرق استان است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، وزش باد شدید لحظه‌ای و بارش‌های تند رگباری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بروز روان آب و اختلال در تردد از جمله پیامد‌های این سیستم خواهد بود.

میهن پرست در خصوص احتمال آسیب دیدن باغات و اراضی زراعی، عدم صعود به ارتفاعات به علت خطر اصابت صاعقه، تحکیم سازه‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رود‌ها هشدار داد.

میهن پرست بیان کرد: دمای هوای روزانه در مدت فعالیت سیستم بین هشت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام