Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل گفت: کاهش ثبت ازدواج در استان به دلیل کاهش نرخ جمعیتی جوان است و در سال جاری برای هر ساعت ۳ ازدواج ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حسن اسدزاده امروز (1 دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها گفت: صدور کارت هوشمند ملی و شناسنامه از مهمترین برنامه های محوری ثبت احوال در راستای خدمات دولت الکترونیک است که در سال های اخیر در استان اردبیل اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل، تصریح کرد: بیش از 75 درصد جمعیت استان حدود 760 هزار نفر کارت ملی هوشمند اخذ کرده اند و روند صدور همچنان ادامه دارد و 55 دفتر پیشخوان در مناطق روستایی و شهری و 10 دفتر پستی در این زمینه همکاری بسیار خوبی در صدور کارت ملی و شناسنامه دارند.

 

این مقام مسئول، عنوان کرد: 14 ایستگاه سیار در زمینه صدور کارت هوشمند ملی در استان فعال داریم که در مناطق محروم و روستایی برای هم استانی ها ارائه خدمات می کنند.

 

اسدزاده، تاکید کرد: کاهش ثبت ازدواج در استان به دلیل کاهش نرخ جمعیتی جوان است و این روند در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت البته در سال جاری برای هر ساعت 3 ازدواج ثبت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شرایط ازدواج جوانان به دلیل مسایل اعتقادی در منطقه در بهترین زمان انجام می شود، افزود: در هشت ماهه سال جاری 8 هزار و 502 ازدواج در دفاتر ثبت شده که کاهش 9/5 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد که روزانه به طور متوسط 35 ازدواج است.

 

مدیر کل ثبت احوال استان، اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و تقویت و تشویق خانواده در زمینه های آموزش ازدواج یکی از اولویت های کاهش نرخ طلاق می تواند باشد که باید در این زمینه همت بیشتر دستگاه های متولی را می طلبد.

 

اسدزاده، بیان کرد: در هشت ماهه سال جاری 2 هزار و 65 طلاق در استان ثبت شده است که 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان می دهد که روزانه 9 طلاق و در هر 4 ساعت یک طلاق صورت می گیرد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان شب چله وحدت حوزه و دانشگاه هرمزگان آداب و رسوم استان بوشهر آمریکا خطبه نماز جمعه صدور کارت هوشمند ملی کارت هوشمند ملی ازدواج و طلاق ازدواج جوانان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در تجمع پرشور مردم اصفهان در حمایت از طرح نور فراجا، اولویت و هدف اصلی پلیس از اجرای این طرح را زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر در حاشیه مراسم تجمع مردم شهرستان اصفهان در حمایت از اجرای طرح نور فراجا، از همکاری مردم انقلابی، فهیم و ولایتمدار استان به خصوص بانوان عفیف که از ابتدای اجرای طرح تاکنون نهایت همکاری با پلیس را داشته‌اند تشکر و اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی پلیس در اجرای این طرح، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده‌ها به خصوص بانوان و دختران استان شهید پرور اصفهان است و انتظار داریم که همشهریان و خانواده‌های محترم در این طرح نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند.

وی توجه به قانون را وظیفه همه آحاد جامعه دانست و افزود: قانون گریزی و هنجار شکنی به غیر از اینکه دستاویزی برای سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌کند، عایده و منفعتی برای هیچ کسی ندارد و بر همین اساس و بر حسب تکلیفی که بر عهده پلیس است مأموران انتظامی این فرماندهی به صورت مستمر در سطح معابر و اماکن به وظیفه خود که همان دعوت مردم به قانون مداری است عمل می‌کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: انتظار ما از سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز این است که ضمن رعایت و توجه ویژه بر موضوع عفاف و حجاب در مجموعه خود، نهایت همکاری را با پلیس در اجرای این طرح داشته باشند.

کد خبر 748553

دیگر خبرها

  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر