Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:  

احداث صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی از سال ۱۳۸۹ به همت ستاد بازسازی عتبات و کمک خیران کشورمان آغاز شد.

به گزارش فارس این صحن از دو بخش زیارتی و غیرزیارتی تشکیل شده است که بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) شامل چند طبقه همچون مثبت یک، همکف و منفی یک است.

 

 

صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی نزدیک به ۵ هزار مترمربع فضای روباز دارد

حامد امیری مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تکمیل طبقه مثبت یک (۱+) صحن حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: طبقه اول بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی چسبیده به ضلع غربی حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) منظر چشم نوازی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع بخش مسقف در طبقه مثبت یک صحن حضرت زهرا (س) داریم، خاطر نشان کرد: این بخش از دو سالن بزرگ با تزئینات خاص تشکیل شده است. همچنین صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی نزدیک به ۵ هزار مترمربع فضای روباز دارد که مجموع میزان سنگ‌گاری دیوار و کف این دو قسمت نزدیک به ۱۸ هزار مترمربع است.

 

 

امیری با اشاره به ستون‌های به کار رفته شده در طبقه مثبت یک صحن حضرت زهرا (س)، گفت: در فضای مسقف طبقه مثبت یک این صحن با توجه به سازه‌‌ای که اجرا شده ۲۱۶ ستون با تزئینات سنگ قرار داده شده است. همچنین نزدیک به ۱۸۴ دهنه سقف گچی تخت ترکیبی با معماری خاص اسلامی و آینه کاری زیبا در این قسمت تعبیه شده است.

 

 

به کارگیری حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ هزار مترمربع آینه کاری در طبقه 1+ صحن حضرت زهرا (س)

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع) با بیان اینکه کارهای گچ‌بری در این صحن توسط تزئینات آینه پوشیده شده است، افزود: در طبقه مثبت صحن حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ هزار مترمربع آینه کاری داشتیم که به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ گنبد غیرتیپ در فضاهای خاص مثل کفشداری‌ها قرار دارد، گفت: در پله‌ها نیز سنگ‌های خاصی قرار داده شده است که یک هزار و ۶۰۰ مترمربع آن انجام شده است. علاوه بر این، ۳ هزار مترمربع نمای اجری در این بخش داریم و ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع کاشی‌کاری سنتی شامل کاشی هفت رنگ و معرق در فضای مثبت یک صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی نصب شده است.

 

امیری با بیان اینکه مجموعه طبقه مثبت یک صحن حضرت زهرا (س) تکمیل شده است، خاطر نشان کرد: امسال برای دومین بار در اربعین این بخش برای اسکان زائران حسینی مورد استفاده قرار گرفت و در آینده نزدیک این مجموعه را به طور کامل برای بهره‌برداری زائران در اختیار عتبه علویه (ع) قرار می‌دهیم.

 

در سایر اعتاب مقدسه چنین معماری را شاهد نبودیم

مدیر پروژه صحن حضرت زهرا (س) حرم امام علی (ع) با اشاره به اینکه معماری صحن معماری ایرانی اسلامی دوران صفویه است که با معماری، کاشی، آینه و سنگ کاری پوشیده شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به قرابت طبقه مثبت یک به حرم امیرالمؤمنین (ع) و منظری که با گنبد و بام حرم دارد، کار ویژه‌ای در این بخش انجام شده که در سایر اعتاب مقدسه چنین معماری را شاهد نبودیم؛ به طوری که زائر می‌تواند با حضور در این فضای بی‌نظیر از منظره زیبای گنبد حرم مطهر امیرالمؤمنین (ع) استفاده کند.

 

وی با بیان اینکه فضای طبقه مثبت یک حرم صحن حضرت زهرا (س) به منظور برپایی اجتماعات مختلف نیز پیش‌بینی شده است، گفت: نکته خاصی که در این مجموعه است با توجه به نوع بهره‌برداری از مجموعه صحن، سعی کردیم سالن‌هایی با میزان کمتری ستون اجرا شود تا در جلسات و محافل انس با قرآن و همخوانی قرآنی یا اجتماعات حرم در طول سال مورد استفاده قرار گیرد.

امیری با اشاره به اینکه در این بخش جز نورپردازی فضای حیاط ها سایر بخش‌ها تکمیل شده است، افزود: امیدواریم به زودی صحن حضرت زهرا (س) به طور کامل تکمیل شده و در اختیار زائران قرار بگیرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: صحن حضرت زهرا س حرم امام علی ع بازسازی عتبات صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۵۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایی از یک آپارتمان در بالاترین طبقه برج ایفل + فیلم

در بالاترین طبقه برج ایفل یک آپارتمان مخفی ایجاد شده که متعلق به گوستاو ایفل، طراح برج  ایفل است و اکنون به یک موزه برای علاقه مندان تبدیل شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • آغاز لوله‌گذاری آبرسانی به روستا‌های محروم خرمشهر
  • کفن و دفن جدیدی در آرامستان‌های قدیمی شهر تهران انجام نمی‌شود
  • مزایده
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • خون پاک شهدا نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی را تسریع می کند
  • نمایی از یک آپارتمان در بالاترین طبقه برج ایفل + فیلم