Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، دکتر مسعود برومند در نشستی که در معاونت علمی برگزار شد، گفت: نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش فناوری و فن بازار کشور همزمان با ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از سوم تا ششم دی ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به منظور هم افزایی و ارسال پیامی مبنی بر با هم بودن در صدد آمدیم این نمایشگاه را با همکاری معاونت علمی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برومند خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه ها ۵۱ دانشگاه، ۱۵ پژوهشگاه، ۴۰ پارک علم و فناوری، ۷۹ مرکز رشد و ۱۴ موسسه تحقیقاتی فناوری های خود را به عرضه نشاندند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه شرکت های استارت آپی و دانش بنیان فناوری های خود را عرضه کرده اند، گفت: برای طرح ها در مجموع ۲.۵ میلیارد تومان گرنت مالی اختصاص داده ایم که برای هر طرح حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تعداد طرح هایی که در این دوره نمایشگاه ارائه شده برابر با ۳۱۹۹ طرح بوده است، گفت: مراکز رشد ۱۱ درصد، پژوهشگاه ها ۵ درصد، پارک های علم و فناوری ۱۶ درصد، موسسات تحقیقاتی ۵ درصد، دانشگاه ها ۵۸ درصد در این دوره از نمایشگاه مشارکت در عرصه فناوری داشته اند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پارک ها توانسته اند ۵۰۵ طرح فناورانه، پژوهشگاه ها ۱۷۴ طرح، مراکز رشد ۳۵۷ طرح، دانشگاه ها ۱۸۵۴ طرح، موسسات تحقیقاتی ۱۶۳ طرح و سایر موسسات ۱۴۶ طرح ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح های ارائه شده به نمایشگاه به تفکیک هر استان گفت: استان تهران با بیشترین طرح رتبه اول را در این دوره از نمایشگاه به خود اختصاص داده و ۳۲۰ طرح فناورانه را ارائه کرده است.

به گفته وی بعد از تهران، استان گلستان ۲۵۵ طرح، گیلان ۱۳۱ طرح، مازندران ۱۳۰ طرح، خراسان رضوی با ۱۱۸ طرح، البرز ۱۱۱ طرح، اردبیل ۱۰۹ طرح، اصفهان ۱۰۳، یزد ۵۷ طرح، سمنان ۵۴ طرح، کرمان ۳۳ طرح،  سیستان و بلوچستان۲۴ طرح، آذربایجان ۲۳ طرح، آذربایجان غربی ۲۴ طرح، فارس ۲۲ طرح طرح ارائه کرده اند.

برومند با بیان اینکه طرحی با عنوان یارانه به فناوری در این دوره از نمایشگاه اختصاص داده ایم، گفت: در این طرح از پروژه هایی که با نوآوری همراه هستند یا به مرحله تجاری سازی رسیده اند حمایت هایی خواهیم داشت. میزان حجم قرارداد، رشد یافتگی (TRL)، میزان تولید داخلی و ... در اعطای این گرنت نیز موثر هستند.

وی با بیان اینکه چندین کارگاه در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود، گفت: همچنین از طرفی از دستگاه های اجرایی دعوت کرده ایم با فناوران به همکاری بنشینند تاکنون برخی از این دستگاه ها از ۵۰۰ فناوری در راستای اجرایی شدن حمایت کردند.

برومند با اشاره به میزان فروش کل شرکت های حاضر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار گفت: این شرکت ها توانستند ۷۸۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین بعضی از این شرکت ها عضو پارک ها و مراکز رشد شدند که این حاصل برگزاری نمایشگاه سال گذشته بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، غرفه سیستان وبلوچستان هم کانون توجه سرمایه گذاران داخل و خارجی قرار گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن