Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@08:49:38 GMT

چهار میلیون زن در کشور سرپرست خانوار هستند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۰۲۴۲

چهار میلیون زن در کشور سرپرست خانوار هستند

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار شنبه در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی شماره یک اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق آخرین آمار حدود 27 درصد اززنان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارند و علاقمند به ورود به بازار کار هستند و بسیاری دیگر هم نیازمند کار هستند.
وی گفت: مسئله اشتغال برای زنان ایرانی بسیار مهم است و باید برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتکار افزود: با تسهیلاتی که دولت از صندوق توسعه ملی تهیه کرده تحولات خوبی در زمینه رشد و ایجاد فرصت های جدید برای کار زنان ایجاد شده است.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده اظهار داشت: دولت نیز به منظور توان افزایی زنان ، ایجاد کسب و کارهای جدید و مهارت افزایی کارهای خوبی انجام داده است.
وی گفت: نشستی را با یک تشکل بزرگ در کشور برای کارآفرینی و کسب مهارت های مرتبط با کسب و کارهای زنان فارغ التحصیل انجام دادیم که برای عملیاتی شدن تصمیمات و برنامه هایی که ایجاد شده است نیاز به تسهیلات است.
وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان صنایع دستی می تواند در ایجاد اشتغال بیشتر بانوان کمک کند.
ابتکار با اشاره به اینکه زنان روستایی در چند سال اخیر از طرح های اشتغالزا بسیار استقبال کرده اند بیان کرد : زنان روستایی درصد قابل توجهی از تسهیلات اشتغال کشور را دریافت کرده اند و در ایجاد کسب و کار موفق عمل کرده اند.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای بانوان به انسجام خانواده بسیار کمک می کند اظهار داشت : اشتغال بانوان به اقتصاد ملی و خانوار کمک زیادی می کند.
وی افزود: اشتغال به کاهش آسیب های اجتماعی که زنان را تهدید می کند نیز کمک می کند، افزایش مهارت های زندگی زنان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه به بانوان در داشتن زندگی موفق کمک زیادی می کند و آنان را از آسیب های اجتماعی دور می کند.

** 70 درصد متقاضیان مشاغل خانگی کشور زنان هستند

معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده بیان کرد: مشاغل خانگی به اشتغال بانوان بسیار کمک کرده است و 70 درصد از یک میلیون و 200 هزار نفری که در کشور در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طرح مشاغل خانگی ثبت نام کردند ، زن بودند.
وی گفت: انتظار داریم سایت مشاغل خانگی همچنان فعال باشد و خانم ها ازاین فرصت برای مشاغل خانگی استفاده کنند.
' معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در سفری یک روزه صبح امروز شنبه به اهواز سفر کرد.
از جمله برنامه های وی در اهواز دیدار با کارآفرینان، فعالان اجتماعی و اقتصادی استان و نشست ملی خانواده با حضور احزاب و دانشگاهیان استان است.
7158/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب خانواده صنایع دستی کسب و کار معصومه ابتکار وزارت صنعت معدن و تجارت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در دیدار با نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا گفته است با حاکمیت طالبان حقوق زنان تأمین شده و حکومت سرپرست به هیچ‌‌ کس اجازه نمی‌دهد که حقوق زنان را پایمال کند. 

شیخ محمد خالد حنفی افزوده است، وزارت امر به‌ معروف افزون بر واپس‌گیری حق میراث پنج هزار زن و واگذاری آن به آن‌ها در سه سال گذشته، از ازدواج بد زنان به‌گونه کامل جلوگیری کرده است.

از سویی هم، نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا در این دیدار گفته‌اند که با برگشت به کشور، نگرانی‌ آنان در مورد حقوق زنان افغانستان از بین رفته و افزوده‌اند، شایعات نشرشده در مورد حقوق زنان افغان بی‌اساس است. 

از سویی هم وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان از دیدار نمایندگان افغانستانی‌های مقیم اروپا با سرپرست این وزارت خبر می‌دهد. 

به نقل از خبرنامه این وزارت هیأتی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان‌های مقیم خارج از کشور، در دیدار با شیخ نور محمد ثاقب، سرپرست وزارت ارشاد، حج و اوقاف گفت، افغان‌هایی‌که در خارج از کشور به‌سر می‌برند آماده‌اند، ظرفیت‌ها و امکانات اقتصادی، علمی و اجتماعی خود را با حکومت سرپرست شریک کنند. 

این هیأت افزود، با حاکمیت طالبان فرصت‌های زیادی در بخش‌های تجارت و سرمایه‌گذاری در ‎افغانستان فراهم شده و ‎افغان‌ها از مصونیت جانی و مالی برخوردار شده‌اند. 

از سویی هم شیخ نور محمد ثاقب گفت، افغانستان خانه مشترک ما است و افغان‌هایی که در خارج به‌سر می‌برند به افغانستان برگردند و در آبادی کشور سهیم شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی درآذربایجان‌غربی
  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان