Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ محمد صادق اکبری در هفتمین جلسه «شورای قضایی» و چهارمین نشست «کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان» اظهار داشت: در پی صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی به مشکلات زندانیان مهریه و تعدیل و تقسیط محکومیت افراد ناتوان در پرداخت این دیون مالی، تا انتهای آذرماه امسال، ۶۳ زندانی مهریه از  مجموع ۹۰ نفر، از  زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از اهتمام اعضای کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان و همکاری اداره کل زندان‌ها در فراهم نمودن زمینه اجرای این بخشنامه افزود: در نتیجه این اتفاق خجسته ، ۷۰ درصد از  زندانیان مهریه استان، آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه بر تلاش و جدیت هرچه بیشتر مسئولان قضایی و مدیران سازمان های وابسته به قوه قضائیه در راستای بهره‌گیری از تأسیسات نوین قضایی و مجازات های جایگزین حبس به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان ها تأکید کرد و یادآور شد: این تغییر نگرش با توجه به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های مهریه ایجاد شد که می‌توان همین شاخص را در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها به سایر تصمیمات قضایی در جرائم غیر عمد و مالی نیز تسری داد تا استفاده از این ظرفیت‌های قانونی به یک دیدگاه ثابت و پایدار تبدیل شود.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اهمیت توجه به موضوع امنیت اجتماعی در کنترل جمعیت کیفری زندان ها خاطر نشان کرد: منظور از کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان رهایی مجرمان حرفه ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه نمی باشد، بلکه هدف از اعمال آن ، برخورداری زندانیان مستحق از ارفاق های قانونی و همچنین کاهش جمعیت ورودی به زندان ها از طریق پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی و کنترل جمعیت زندانیان زیر هجده سال خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کاهش جمعیت کیفری کانون اصلاح و تربیت به صورت ویژه در دستورکار کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان های استان هرمزگان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین لزوم پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان نیازمند را یادآور شد و نقش فعالیت‌های مددکاری را در رفع مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت عنوان کرد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده شاخص قوه قضائیه مهریه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز
  • افزایش ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در خوزستان
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان