Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@16:06:34 GMT

سوختگی شدید، درد علاج ناپذیر است

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۰۳۷۴

سوختگی شدید، درد علاج ناپذیر است

دکتر محمدعلی حقوقی شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بسیاری از مردم چنین می پندارند که سوختگی یک بیماری حاد است در حالی که فرد مصدوم با سوختگی با محدودیت‌ها و معلولیت‌هایی برای تمام عمر روبرو می شود.
وی با بیان اینکه البته استفاده از روش‌های درمانی مدرن و پیشرفته و اهدای پوست و مراقبت‌های کیفی بیمارستانی پزشکان می توانند سوختگی‌های عمیق را تا حدودی بهبود بخشند گفت: پوست مانند اعضایی نظیر قرنیه، کبد و کلیه، قابلیت پیوند ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حقوقی افزود: آنچه تحت عنوان پیوند پوست مطرح می‌شود، ایجاد پوششی برای نقاط آسیب دیده فرد مصدوم است؛ در واقع پوست سوخته هیچ فرد مصدومی ساختاری برای جایگزینی سلول‌ها ندارد.
رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی امیرالمومنین(ع) گفت: در هشت ماه امسال در شیراز ٤٤٤ بیمار سوختگی در این بیمارستان بستری شده‌ اند و ٨٠ مورد از آنها به دلیل سوختگی بیش از ٤٠ درصد فوت کرده اند.
وی از شیراز به‌عنوان اولین شهری که پیوند پوست را انجام داده است نام برد و گفت: بیمارستان حضرت امیر المومنین (ع) در شیراز پذیرای بیماران مختلفی از نقاط مختلف کشور به‌ ویژه مناطق جنوبی است.
به گفته رئیس بیمارستان حضرت امیر المومنین (ع) شیراز ، درمان سوختگی با استفاده از پوست اهدایی در کنار مراقبت‌های قبل و بعد از عمل باعث شده که بیماران با سوختگی‌های عمیق و درصدهای بالا نیز شانس زیادی برای ادامه حیات پیدا کنند.
وی اضافه کرد : بیش از ٥٦ درصد از بیماران پذیرش شده در این بیمارستان در سال گذشته مردان و مابقی زنان بوده‌اند، ٥٣.٩ درصد از سوختگی‌های بیماران پذیرش شده در سال گذشته به دلیل مایعات داغ، ١٦.٧ درصد به دلیل اشیای داغ، ١٥.٤ درصد به دلیل آتش‌سوزی، ١٤.٩ درصد به دلیل انفجار، ٢.٧ درصد به دلیل سوختگی برقی و الکتریکی و ٢.٥٥ درصد به دلیل سوختگی شیمیایی بوده است.
حقوقی ادامه داد: به دلیل نزدیکی استان فارس به مرکز صنعتی عسلویه و استان بوشهر ، هر ساله شاهد پذیرش تعداد زیادی از بیماران سوختگی از این مناطق هستیم.
6113 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آتش سوزی استان بوشهر استان فارس درمان فوت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان

  محمد کاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شکاف لب و کام، یکی از شایعترین نقص مادرزادی در نواحی صورت و جمجمه در نوزادان محسوب می شود که باتوجه به پیچیدگی درمان بیماران مبتلا و انجام فرآیند عمل توسط تعداد متخصصین رشته های گوناگون،  امکان درمان این بیماران در تمام مراکز درمانی وجود ندارد و بر همین اساس فاز اول مرکز متمرکز جراحی های شکاف کام و لب در زاهدان راه اندازی شد
 
وی ادامه داد: درمان این اختلال بر اساس یک برنامه درمانی و مراقبتی متناسب با شرایط کودک ممکن است در چند ماهگی و یا در چند سالگی آغاز و تا سنین جوانی ادامه یابد.
 
  مومنی عنوان کرد: خانواده این کودکان به محض مشاهده و تشخیص این ناهنجاری باید به بیمارستان الزهرا (س) زاهدان مراجعه کنند تا کودکان درمان های فوق تخصصی را دریافت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان