Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@20:16:56 GMT

تالار وحدت بیشتر به سوپرمارکت شباهت دارد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۰۴۸۲

تالار وحدت بیشتر به سوپرمارکت شباهت دارد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، دکتر علی رفیعی شب گذشته پس از اتمام اجرای نمایش «خانه برناردا آلبا» که به دانشجویان اختصاص یافته بود، در جمع دوست‌داران دانشجویش به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

 
وی در مهمترین بخش‌ صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا باز در بنیاد رودکی ورکشاپی برگزار می‌کند، گفت: «این سالن که فاجعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سالن جز کارمندان محترم و عزیز و فدایی، آنچه که مربوط به مدیریت و تشکیلات بالاست، برای من یک فاجعه است. کار کردن در این سالن رنج مطلق است. اینجا بیشتر به یک سوپرمارکت شباهت دارد تا یک تالار وحدت، یک مکان فرهنگی و هنری. ساعت 3 یک برنامه شروع می‌شود و ما نمی‌توانیم زودتر از ساعت 5 بیایم داخل سالن؛ در حالی که ساعت 6 بازیگر باید روی صحنه برود.»

این صحبت‌های علی رفیعی در حالی زده می‌شود که علی‌اکبر صفی‌پور مدیر بنیاد رودکی در شبکه چهار اعلام کرده بود اثر علی رفیعی تحت حمایت کامل این بنیاد است.

سه تا چهار ساعت وقت لازم دارد که گریم شود، تمرکز کند، روی متنش کار کند، روی خودش کار کند و بعد هم نمایش که تمام می‌شود، بروید بیرون، بروید بیرون. یک برنامه دیگر ساعت 9 شب است. بنابراین کجا ورکشاپ برگزار کنم؟ در چه سالنی؟ در چه مکانی؟ با چه تضمینی؟ با چه برنامه‌ریزی‌؟ اصلاً هر بار یک نمایش آوردن روی صحنه کلمه معجزه دارد. واقعاً در این سرزمین حکم معجزه دارد.»

وی درباره علت انتخاب متن لورکا از موقعیت زن در جامعه انسانی و مقایسه آن با زن در جامعه ایرانی گفت و تأکید کرد در این اثر به سراغ نقش خرافات، تعصب کورکورانه و مردسالاری رفته است که نقش مهمی در جامعه بشری داشته و به شخصیت‌ها اعتبار می‌بخشد.

دکتر رفیعی همچنین درباره دراماتورژی سخن گفت. وی دراماتورژی را یک تخصص و علم دانست و اذعان داشت کارگردان نیز می‌تواند در یک اثر نقش دراماتورژ را داشته باشد، دراماتورژ باید شانه به شانه کارگردان در تمرین و صحنه حاضر باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ رئیس جمهور: عملیات وعده صادق وحدت آفرین بود

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور: تمام جریان‌های سیاسی بر ضروری و وحدت‌بخش بودن عملیات "وعده صادق" اتفاق نظر دارند.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
  • فیلم/ رئیس جمهور: عملیات وعده صادق وحدت آفرین بود
  • دلیل کیفیت خواب پایین تر زنان نسبت به مردان مشخص شد
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • درآمد کودکان زباله گرد چقدر است؟
  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • دروازه‌بان جوان پرسپولیس، هر روز 5 ساعت در مسلخ است!
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • ۳ سریال کره‌ای که طرفداران «جومونگ» نباید از دست بدهند