Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام حمید واحدی زاده، مسئول دفتر نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، امروز، اول دی ماه، در گفت وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اساسنامه نهاد رهبری تصریح کرد: توسعه و ترویج آموزه‌های دینی و پاسداشت از فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی درمیان دانشجویان، اساتید و کارکنان، رفع شبهات درحوزه‌های دینی، فرهنگی و سیاسی، توسعه نمود‌ها و مظاهر ارزشی و انقلابی دانشگاه، حمایت از فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی، و کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و همکاری با مدیریت دانشگاه و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، از جمله فعالیت‌هایی است که اساسنامه نهاد برای دفاتر دانشگاهی تعیین نموده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نهاد رهبری درکلیه جلسات برنامه‌های فرهنگی آموزشی دانشگاه و شورا‌های مختلف مانند شورای دانشگاه، هیات رئیسه، هیات جذب اساتید و شورای فرهنگی، شورای قرآن و عترت، ستاد اقامه نماز و کمیته امر به معروف و نهی از منکر، کمیته عفاف وحجاب، کرسی‌های آزاد اندیشی، نظارت بر فعالیت تشکل‌های دانشجویی و کمیته ناظر بر نشریات و ... حضور فعال داشته و در راستای فرهنگ سازی مناسب و بسط و توسعه آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی با مسئولین دانشگاه تعامل سازنده و صمیمی دارد.
واحدی زاده افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با برگزاری جلسات دفتر هم اندیشی اساتید از فکر وایده‌های سازنده اساتید در زمینه‌های مختلف فرهنگی و رشد و تعالی معنوی و اخلاقی دانشجویان و اساتید محترم استفاده می‌کند. برگزاری دوره‌های ضیافت اندیشه با همکاری معاونت محترم آموزشی دانشگاه برای اساتید محترم از برنامه‌های دیگر دفتر هم اندیشی اساتید می‌باشد.
وی با اشاره به برگزاری زیارت عتبات عالیات و اردو‌های آموزشی، فرهنگی در مشهد مقدس برای کارکنان و اساتید و دانشجویان در راستای تحقق اهداف فرهنگی، از فعالیت فرهنگی و اقامه نماز جماعت ۲۸ نفر از روحانیون خوش ذوق در دانشکده ها، خوابگاه ها، بیمارستان‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.
مسئول دفتر نمایندگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: نهاد رهبری دردانشگاه با تاسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری و بررسی دغدغه‌های دانشجویان در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، ایجاد فضای پرسش گری در دانشگاه علوم پزشکی، پیشگام بوده و زمینه سازی برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و کرسی‌های آزاد اندیشی را درسرلوحه برنامه‌های خود دارد و از همه موضوعات دراین مورد استقبال می‌کند.
واحدی زاده افزود: نهاد رهبری از تمام فعالیت‌های دانشحویان ازجمله تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های مختلف فرهنگی دانشگاه و همچنین برنامه انجمن‌های علمی در حد توان خود پشتیبانی معنوی و مالی نیز می‌نماید.
وی درپاسخ به این سوال که آیا فضای دانشگاه دینی است؟ گفت: به اعتقاد من با نگرش توسعه محور نسبت به آموزه‌های دینی، فضای عمومی دانشگاه مناسب بوده و می‌تواند با برنامه ریزی مناسب و اعتماد به دانشجویان فهیم و دغدغه‌مند و اساتید مجرب و استفاده از ظرفت‌های فراگیر گروه معارف دانشگاه در مسیر ایده آل و مطلوب قدم برداشت.
وی گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان نیز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سالهاست که با تشکیل ستاد ازدواج دانشجویی، دانشجویان واجد شرایط را تشویق به امر ازدواج کرده و از مزدوجین هر سال ثبت نام می‌نماید. برگزاری اردو‌های آموزشی و فرهنگی برای مزدوجین در مشهد مقدس و برگزاری کارگاه‌های مختلف با استفاده از اساتید کشوری درراستای تحکیم امرمقدس خانواده و شیوه‌های تقویت ارتباط مناسب همسران و تربیت فرزندان، ازجمله فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می‌باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی علوم پزشکی اردبیل روحانیون قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان از آغاز فعالیت این دانشگاه در مرز شلمچه برای ارائه خدمات در اربعین حسینی(ع) از نیمه مرداد خبر داد و گفت: ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران فعالیت خواهند کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اسماعیل ویسی در نخستین ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) دانشگاه علوم پزشکی آبادان که امروز  برگزار شد، اظهار کرد: در اربعین حسینی(ع)  از 15 مرداد فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز می‌شود و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت 11 پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با 10 دستگاه آمبولانس و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه و هواپیمای بیماربر نیز در منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد به منظور رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و موسسات همکار، نیز از دیگر اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال