Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

‌سید احسن علوی  از پرداخت حق منطقه جنگی به معلمان استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: استان های کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه و خوزستان پنج منطقه مرزی و جنگی در کشور هستند که پرداخت حق منطقه جنگی به فرهنگیان در این استان ها به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش از این، در استان کردستان، به معلمان شهرستان های بانه، سقز و مریوان حق مرزی بودن پرداخت می شد، افزود: علی رغم تلاش های صورت گرفته متاسفانه نتوانستیم برای شهرستان های کامیاران، سنندج و دیواندره به دلیل دور بودن از مرز این حق را منظور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اکنون بر اساس این طرح، حق منطقه جنگی به شهرهای استان کردستان به جز سقز و بانه و مریوان که دارای حق منطقه مرزی هستند از دی ماه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به حقوق نازل معلمین و افزایش حق الزحمه و ایجاد انگیزه در این قشر، و همچنین باتوجه به توان دولت و بودجه ای که در اختیار دارد، این مهم باید اجرایی شود.

علوی خاطرنشان کرد: معلمین قشری هستند که همیشه برای بالندگی و رشد علمی کشور تلاش می کنند، لذا باید دولت برای حمایت از این قشر اهتمام ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: مناطق جنگی منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق گفت که نیروهای عراقی کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را دست گرفتند.
 
به گزارش انتخاب؛ پیشتر، تهران و بغداد در مارس 2023 با امضای یک توافقنامه امنیتی در خصوص خلع سلاح احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق به توافق رسیدند. در این توافقنامه بر عدم تبدیل خاک عراق به مرکزی برای حضور گروه‌های مسلح یا نقطه شروعی برای هدف قرار دادن همسایگان این کشور و عدم تضعیف حاکمیت عراق تاکید شده است.
 
الشمری در این مصاحبه روز شنبه 26 اسفند همچنین تاکید کرد که دولت بغداد اجازه نخواهد داد حزب «پ ک ک» بهانه‌ای برای هدف قرار دادن خاک عراق شود.
 
وزیر کشور عراق با اشاره به آغاز روند اعطای مجوز حمل سلاح‌ سبک برای شهروندان عراقی و خریداری اسلحه سنگین از شهروندان توسط دولت، تاکید کرد که سلاح باید تنها در اختیار دولت باشد.
 
وضعیت مرزی با ترکیه
 
وزیر دفاع پیشتر درباره تنش مرزی با ترکیه به دلیل حضور حزب کارگران کردستان «پ‌ک ک» در خاک اقلیم کردستان، آن را نگران کننده توصیف کرده و گفت: «مداخله ترکیه تا تصرف مناطق مرزی پیش رفته که از آنها به عنوان میدان جنگ (علیه حزب کارگران کردستان) استفاده کند.»
 
الشمری اظهار داشت که مرز دهوک در شمال عراق در معرض مداخله نظامی ترکیه است و به منطقه‌ای برای درگیری با «پ‌ک‌ک» تبدیل شده است.
 
او افزود: «دولت در خصوص حزب کارگران کردستان با ترکیه هماهنگی کرده است، اما این موضوع به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه از نظر جغرافیایی نیاز به زمان دارد.»
 
عراق می‌گوید عملیات‌ نظامی ترکیه در شمال، حاکمیت این کشور را نقض می‌کند، اما آنکارا با تاکید بر ضرورت ادامه این حملات برای محافظت از خاک خود، نسبت به تهاجم جدید هشدار داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر خوش برای فرهنگیان
  • پنجم شدن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در بین مناطق آزاد و ویژه کشور
  • آغاز اسکان نوروزی فرهنگیان در کردستان
  • موفقیت رزمی کاران کردستانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • آمادگی ۶۱۹ اتاق مدارس کردستان برای اسکان نوروزی فرهنگیان
  • آمادگی ۶۱۹ اتاق مدارس کردستان برای اسکان نوروزی فرهنگی
  • خروج ناوهای جنگی اصلی آمریکا از دریای مدیترانه
  • افتخار آفرینی ورزشکاران کردستانی در مسابقات فیتنس کشور
  • عراق کنترل پایگاه‌های مرزی مخالفان ایران را برعهده گرفت
  • وزیر کشور عراق : کنترل پایگاه‌های مرزی که محل استقرار گروه‌های مخالف ایران بود را به دست گرفتیم