Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:02:32 GMT

مرور آثار «هانیه توسلی» در شبکه نمایش

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۱۳۸۴

مرور آثار «هانیه توسلی» در شبکه نمایش

تهران- ایرنا- این هفته شبکه نمایش در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم هایی از «هانیه توسلی» را به روی آنتن خواهد برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این هفته شبکه نمایش تصمیم دارد در بخش مرور پرونده های بازیگران، فیلم های «عصر روز دهم»، « دهلیز »، « غیر منتظره »، «سه ماهی» ، «خط ویژه » ، «سیانور »، «جایی برای زندگی» با بازی هانیه توسلی را به ترتیب از 1 دی ماه تا جمعه 7دی ماه ، ساعت 21 پخش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هانیه توسلی متولد 14 خرداد 1358 در همدان است. او سالها است که به عنوان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در عرصه هنر فعالیت دارد. این بازیگر دیپلم علوم تجربی دارد و دانش‌آموختهٔ کارشناسی نمایشنامه‌نویسی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.
«هانیه توسلی» سالها پیش در نمایش، «پدر دوست داشتنی» در یکی از جشنواره‌های تئاتر، در تبریز روی صحنه رفت، در آن اجرا نصرالله قادری که به عنوان داور حضور داشت،بازی توسلی را دید و او را برای بازی در نمایش «پدر» انتخاب کرد.
یک سال پس از آن، این بازیگر در فیلم کوتاه «روی جاده نمناک» مهدی کرم‌پور و سریال «غریبه »جواد اردکانی بازی کرد و سرانجام با «شام آخر» وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد.
«شب‌های روشن»یکی از فیلم هایی بود که توسلی با بازی در آن مورد توجه قرار گرفت. او دریکی از دو نقش اصلی این فیلم مقابل دوربین رفت و موفق شد بازی خوبی از خود به جا بگذارد. موفقیت نسبی این فیلم نزد مردم و منتقدان و جایزه‌ای که برای بازی دراین فیلم برد باعث شد این بازیگر جوان خیلی زود چهره شود.
فیلم بعدی وی، «یک شب» بود. این فیلم جزو معدود فیلم‌های سینمای ایران است که با حضور بازیگران حرفه‌ای، در عرصه جهانی مطرح شد.
توسلی درست زمانی که امکان داشت در نقش زن روشنفکر فیلم‌های ایرانی کلیشه شود یک تصمیم حرفه ای گرفت و مقابل دوربین سامان مقدم در فیلم «کافه ستاره» قرار گرفت. پس از آن این بازیگر در فیلم‌های متعدد و موفقی حضوری حرفه ای داشت که در بین آن‌ها برای فیلم‌های «زمان می‌ایستد» علیرضا امینی و «ندارها» محمدرضا عرب کاندید سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شد و در نهایت در سال 1391 برای بازی در فیلم «دهلیز» بهروز شعیبی برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شد.
توسلی در سال 1396 نیز کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «سوءتفاهم» شد.
این بازیگر تا کنون در تئاتر هایی چون خشم و هیاهو به کارگردانی مهرداد رایانی، نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه اثر کیومرث مرادی، مرثیه ای برای کتابسوزی‌ها به کارگردانی علی اتحاد، قرار از سیامک احصایی، آمدیم نبودید رفتیم اثر رضا حداد، جیره‌بندی پر خروس به کارگردانی علی نرگس نژاد ، پروفسور بوبوس به کارگردانی آتیلا پسیانی، پدر کاری از نصرالله قادری، قرمز و دیگران به کارگردانی محمد یعقوبی و گل‌های شمعدانی اثر محمد یعقوبی ایفای نقش کرده است.
او همچنین در پروژه های تلویزیونی چون غریبه اثر جواد اردکانی، وفا ساخته محمدحسین لطیفی، میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی و شمس‌العماره ساخته سامان مقدم بازی کرده است.

** سه ماهی
سه ماهی یکی از فیلم هایی است که در این هفته از شبکه نمایش پخش خواهد شد. سه ماهی نخستین فیلم حمیدرضا قربانی در مقام کارگردان است. این فیلم در سال ۱۳۹۲ با بازی هانیه توسلی، علیرضا کمالی نژاد، شیوا ابراهیمی، بهرام شاه ‌محمدلو، رویا افشار، بابک کریمی، امید روحانی، طوفان مهردادیان، حمید جانانه، صمد عدالت خواه، مینو شیخان، زهرا طاهری منش و یدالله شادمانی ساخته شده است.
داستان این فیلم درباره با دختری به نام الهام است که در یک روز بارانی پسرش را برای بازی به پارک برده می برد اما در اثر زمین‌خوردن پسرش از دنیا می‌رود، او خود را مسبب این اتفاق تلخ می‌داند. توسلی در یک دفتر هنری کاشیکاری کار می‌کند و همسرش امیر استاد دانشگاه است. الهام در موقعیت بد روحی متوجه می‌شود که توموری در سر خود دارد که به سرعت باید عمل شود.
** دهلیز
دهلیز فیلمی است به کارگردانی بهروز شعیبی ، رضا عطاران، هانیه توسلی، محمد را شیر خانلو و شاهرخ فروتنیان در این فیلم مقابل دوربین شعیبی رفتند.
دهلیز داستان زندگی شیوا (هانیه توسلی)زنی جوان است که پس از به زندان افتادن شوهرش (رضا عطاران) از امیرعلی (محمدرضا شیرخانلو) پسرشان به سختی مراقبت می‌کند. امیرعلی که حالا کلاس اول دبستان است با تصمیم مادرش و مددکار اجتماعی، پی می‌برد پدرش در زندان محبوس است. پدر امیرعلی معلمی است که در یک درگیری خیابانی فردی را به قتل رسانده و در آستانه قصاص نفس قرار گرفته است. او از مرگ می‌هراسد و دوست دارد برای فرزندش پدری کند اما اولیای دم، به خصوص خواهر دو قلوی مقتول هنوز قاتل را نبخشیده‌ است.
** سیانور
سیانور ساخته بهروز شعیبی فیلم دیگری با بازی هانیه توسلی است که قرار است از شبکه نمایش پخش شود. نگارش این فیلم را مسعود احمدیان و تهیه کنندگی این کار را محمود رضوی برعهده داشتند. مهدی هاشمی، هانیه توسلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، هنوش طباطبایی و آتیلا پسیانی ازجمله بازیگران این فیلم هستند.
داستان این فیلم برگرفته از روایات رسمی دولت ایران از وقایع درونی سازمان مجاهدین خلق ایران پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران است. این فیلم بازگوکننده اختلافات میان دو دسته در سازمان مجاهدین خلق و درگیری میان چهره‌های کلیدی آن مانند تقی شهرام، مرتضی صمدیه لباف و مجید شریف واقفی در متن یک داستان عاشقانه نافرجام است.
داستان سیانور در دهه ۱۳۵۰ می‌گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می‌شود. در پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را می‌یابند در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند؛ سیانور یا زندگی! و هما سیانور را انتخاب می‌کنند.
** جایی برای زندگی
جایی برای زندگی، دیگر فیلمی است که دراین هفته از شبکه نمایش پخش می شود. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی محمد بزرگ‌نیا و تهیه‌کنندگی حسن بشکوفه محصول سال ۱۳۸۳ است. هدیه تهرانی، زنده یاد عزت الله انتظامی، آتیلا پسیانی و هانیه توسلی از جمله بازیگران این فیلم هستند.
داستان این فیلم با شروع جنگ در خانواده بزرگ عیدی محمد که ساکن استان ایلام هستند کلید می خورد و درباره با مسائل و مشکلات این خانواده است. یکی از دامادهای عیدی محمد، عراقی است و او تصمیم می گیرد همراه با دامادش به عراق برود، رعنا و حامد که هر دو نوه عیدی محمد هستند و قرار است ازدواج کنند بنا به این تصمیم مجبور می شوند از هم جدا شوند. عیدی محمد می گوید که رعنا و حامد باید ازدواج کنند و بردن رعنا معنی ندارد و پدر رعنا نیز می گوید از نظر او هیچ دل بستگی وجود ندارد و رعنا در عراق ازدواج خواهد کرد. به رغم تصمیم بزرگترها رعنا به حامد قول می دهد که برای پیدا کردن او حتما باز خواهد گشت و قرار آن ها این است که حامد آخرین نشانی خود را در جیب مترسک مزرعه بگذارد.

فراهنگ**9210 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تلويزيون هانيه توسلي شبكه نمايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت

با دستور رئیس سازمان سینمایی کشور، کلیه آثار سینمایی خارجی که در پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌شوند، باید تائیدیه سازمان سینمایی را جهت نمایش از این سکوها اخذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان سینمایی، محمد خزاعی در این نامه خطاب به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با اشاره به حضور پررنگ آثار سینمایی خارجی شامل آثار مستند، کوتاه، انیمیشن و آثار بلند سینمایی در سکوهای نمایش فیلم کشور آورده است: با استناد به ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ایجاد ساز و کار راه‌اندازی بخش نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم، از این پس عرضه این آثار منوط به اخذ تاییدیه نمایش از سازمان سینمایی است.

در این نامه بر تهیه سازوکارهای لازم جهت تشکیل و اداره این مجموعه نظارتی و نیز تدوین دستورالعمل نحوه نظارت و صدور تاییدیه محتوایی فیلم‌ها و آثار سمعی و بصری متقاضی نشر بر سکوهای نمایش فیلم تاکید شده است.

خزاعی در این نامه همچنین تدوین ضوابط ناظر بر فیلم‌های خارجی متقاضی نشر بر بسترهای نمایش فیلم و نیز برگزاری جلسات مختلف با بخش‌های مربوطه را خواستار شده است.

با توجه به اهمیت نظارت بر آثار سینمایی خارجی و پایش محتوایی این آثار صدور این ابلاغیه فصل تازه‌ای در تخصصی شدن و تمرکز بیشتر بر ماهیت آثار خارجی ارزیابی می‌شود.

کد خبر 749813

دیگر خبرها

  • عمو پورنگ با «لالایی» به شبکه نمایش خانگی می‌آید
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • عمو پورنگ بازیگر شد
  • تلویزیون در تعطیلات آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • بادیگارد، طلا و مس با مصلحت در آخر هفته تلویزیون
  • تأییدیه سازمان سینمایی؛ شرط پخش فیلم خارجی از پلتفرم‌ها
  • آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت
  • با عشق به ایران در ارمنستان