Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا گفت: مردم مراقب کلاهبرداران با عنوان "پرداخت سود خارج از عرف بانکی، لیزینگ خودرو و پیش فروش آپارتمان و ویلا" باشند. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ محمدرضا اکبری ضمن هشدار به مردم درباره کلاهبرداری‌هایی با عنوان دریافت سود بالا، اظهار کرد: اخیراً کلاهبرداران از طریق ارسال پیامک و درج آگهی در جراید، مطبوعات و فضای مجازی سعی در جذب سرمایه‌های مردم با عنوان پرداخت سود خارج از عرف بانکی، لیزینگ خودرو و پیش فروش آپارتمان و ویلا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: این افراد پس از برقراری تماس تلفنی یا مراجعه حضوری نزد شهروندان، با استفاده از روشهای متقلبانه سعی در فریب و اخذ سرمایه‌های مردم کرده و در فرصتی مناسب متواری می‌شوند.

وی با تأکید بر افزایش سطح آگاهی و هوشیاری مردم، توصیه کرد: شهروندان به آگهی‌ها درباره وام فوری، فروش قسطی خودرو، پیش فروش آپارتمان، پرداخت سود و ...  که در جراید و فضای مجازی منتشر یا در سطح شهر و معابر عمومی نصب می‌شود، اعتماد نکنند.

اکبری تصریح کرد: درج آگهی در مطبوعات توسط شرکتها، مؤسسات و سایر مراکز، دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده و تأیید آن از سوی مراجع رسمی نیست.تمام پیشنهادهای مربوط به پولدار شدن سریع و درآمدهای وسوسه‌انگیز در پوشش فعالیتهای اقتصادی و مالی، مشکوک و قابل تردید است.

وی از شهروندان خواست مراقب پیامکهایی با محتوای پیشنهاد فروش سکه عتیقه یا برنده شدن در قرعه‌کشی و مسابقات رادیویی که مقدمه فریب و کلاهبرداری است، باشند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی ناجا یادآور شد: شهروندان، اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنج (cvv2)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار نداده و از واریز وجه به حساب فروشندگان کالا قبل از هرگونه معامله و مواجهه حضوری پرهیز کنند.

کشف چند میلیارد تومان طلای قاچاق از مسافران فرودگاهی/ بازداشت جاعل ویزا با 300 شاکی

انتهای پیام/

 

 

R1370/P1014142/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس آگاهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس آگاهی پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دستگیری عاملان کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی در تهران
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج