Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهداران سربازان خط مقدم راه همواره برای ایجاد نشاط و امید به مسافران و برای حفاظت از جاده‌ها گمنامانه تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، جاده شریان‌های حیاتی هر کشوری محسوب می‌شود که حفظ و نگهداری مطلوب و به‌هنگام‌ این سرمایه عظیم توسط دستان پرتوان راهداران پرتلاش صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

راهداران به عنوان سربازان خط مقدم راه‌ها همواره به صورت گمنام و با عشق و ایثار برای بازگشایی راه‌‌ها در ایام تعطیل و غیرتعطیل به صورت شبانه روز تلاش می‌کنند.

 

نخستین روز دی ماه که آغازگر فصل سرما و سختی کار راهداران است چندسالی است که به نام روز راهدار نام‌گذاری شده است، این روز نمادی از روزهای سراسر خدمت و تلاش جامعه راهداران است که در گرمای سوزان تابستان و سرمای سخت زمستان برای ایمنی سفر، امید و نشاط هموطنان و همچنین حفظ و مراقبت از راه‌ها می‌کوشند.

 

بدین مناسبت گفتگویی ویژه‌ای با راهدار نمونه گیلان و کشور «غلامحسین بخت‌شاهی» رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تالش و «محمدرضا نازک کار» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است که در زیر می‌خوانید:

 

*فعالیت راهدار در کف جاده‌ها دیده شود

«غلامحسین بخت‌شاهی» با بیان اینکه حفاظت و حراست از راه عشق می‌خواهد، اظهار کرد: راهداری یکی از مشاغل خاص شمرده می‌شود.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش با بیان اینکه در یک نگاه شاید این شغل ساده بنظر آید گفت: جریان عبور و مرور در جاده بدون حضور راهدار امکان‌پذیر نخواهد بود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان تالش اذعان کرد: نیروهای راهدار به‌صورت شبانه روز در جاده‌ها در حال فعالیت هستند.

 

بخت شاهی خاطرنشان کرد: راهدار اگر به کارش عشق نورزد هیچ‌گاه نخواهد توانست در این حوزه فعال باشد.

 

راهدار نمونه گیلان به شیرین‌ترین خاطرات خود حین عملیات راهداری اشاره و اضافه کرد: دو سال پیش خانم خبرنگاری در محور اسالم به خلخال در مسیر خروجی اردبیل به گیلان کاملا زیر برف گیر کرده و فقط آنتن خودرو این مسافر مشخص بود.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش تصریح کرد: با تلاش و کوشش همکاران توانستیم درب این وسیله نقلیه را باز کرده و او را از آن وضعیت حاد و بحرانی نجات دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه نجات جان مصدوم در بحران‌های جاده‌ای بهترین خاطرات یک راهدار حین خدمت شمرده می‌شود، افزود: راهداران همواره با عشق و ایثار به همنوع در جاده‌های شریانی و اصلی فعالیت می کنند.

 

این راهدار نمونه کشور به حساس‌ترین و سخت‌ترین محورهای مواصلاتی گیلان اشاره و اظهار کرد: محور اسالم به خلخال یکی از مهمترین محورهای گیلان و نوریست‌پذیر است که بزرگ‌ترین اکیپ‌های راهداری در این محورها فعال و بهترین امکانات به کاربران جاده‌ای ارائه شود.

وی به مشکلات راهداری اشاره کرد و افزود: این قشر زحمکتش در جاده‌ها حقوقی بس ناچیز دریافت می‌کنند هر چند تلاش و کوشش راهداران در جاده‌ها را نمی‌توان به صورت مادی جبران کرد.

 

این راهدار نمونه گیلان اظهار کرد: فرسودگی ماشین آلات بخش راهداری از دیگر معضلات این بخش شمرده شده و بایستی تدابیری برای نوسازی تجهیزات راهداری صورت گیرد.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تالش با تاکید بر اینکه راهدار در جاده مظلوم واقع شده است تصریح کرد: امیدواریم که تلاش و کوشش راهداران در کف جاده‌ها دیده شوند.

 

*فعالیت 475 نیروی راهدار در گیلان

«محمدرضا نازک کار» راهداری را شغلی بس دشوار و طاقت فرسا دانست و با بیان اینکه از اواخر آذر اکیپ راهداری در محورهای شریانی اصلی و کوهستانی گیلان مستقر خواهد شد، گفت: طرح زمستانه راهداری تا اوایل فروردین ادامه خواهد داشت.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: گیلان دارای 42 اکیپ راهداری، 288 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با 475 نفر نیروی راهدار است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان تصریح کرد: طی هشت ماه نخست امسال 240 کیلومتر برف‌روبی در حوزه استحفاظی و راه‌های روستایی شهرستان‌های رضوانشهر و تالش توسط همکاران راهدار صورت گرفته است.

 

نازک کار به انتخاب راهدار نمونه اشاره وخاطر نشان کرد: همه راهداران به نوعی در جاده‌ها تلاش کرده و نمونه هستند، چرا که به صورت شبانه روز و به عشق نجات از همنوع در مسیرهای مختلف جاده‌ای گیلان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گیلان منطقه توریستی کشور شمرده می‌شود، وظایف سنگینی بر عهده جامعه راهداران است،

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: تلاش‌های شبانه روز راهداران با مادیات قابل جبران نبوده و امیدوارم که خدواند منان اجر و پاداش معنوی به این قشر زحمتکش اعطاء کنند.

 

راهداری یکی از شغل‌های بس دشوار جامعه شمرده شده و این قشر زحمکتش به صورت شبانه روز در جاده‌ها مشغول فعالیت هستند، نوسازی تجهیزاتراهداری و دیده شدن فعالیت‌های راهداران از جمله خواسته‌های راهداران است که امیدواریم مسئولان امر بدان توجه و نگاه ویژه‌ای برای حراست از جاده‌های استان داشته باشند.

 

 

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان هرمزگان وحدت حوزه و دانشگاه آمریکا ایران اصفهان آداب و رسوم استان بوشهر نجات جان مسافر راهداری راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته

صباغ زاده مدیر کل دفتر نگهداری علائم و تجهیزات و توسعه سازمان حمل و نقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال ۱۴۰۲، ۷۲۵ نقطه پرتصادف را اصلاح کرد گفت: این نقاط  را مجموعه پلیس راه در استان صورت جلسه کرده و  کمیسیون ایمنی راه های کشور به عنوان نهاد راهبر ایمنی راه‌ها در سال‌های گذشته دستورالعمل‌ هایی را تهیه کرده بودند. دستگاه‌هایی که در شناسایی نقاط حادثه خیز دخیل هستند مصوب و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای  شناسایی و رفع آن ابلاغ کردند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱،  ۸۸۷ نقطه پرتصادف در سطح کشور شناسایی و اولویت بندی شد و  با پیگیری وزیر راه و شهرسازی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ظرف ۲ سال این ۸۸۷ نقطه را اصلاح کرد.

او بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از  ۸۸۷ نقطه، ۴۱۲ نقطه را اصلاح و بر اساس بررسی‌هایی که انجام شد عملیات اصلاحی انجام گرفت.

صباغ زاده توضیح داد: خارج از ۴۱۲ نقطه ما تعدادی پروژه‌های نیمه تمام از نقاط شناسایی شده قبلی و نقاطی که تحت هر عنوانی بعنوان نقطه پرتصادف تعریف شده است در سال ۱۴۰۲ هم اصلاح کردیم که در مجموع ۷۲۵ نقطه را برطرف کردیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد
  • تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان ایلام باز است
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • حذف نقطه حادثه خیز در حوزه شهرستان بشرویه
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه