Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علی هاشمی با اشاره به کارکرد‌های متفاوت و وسیع کلانتری و پاسگاه‌ها در تامین نظم و امنیت اظهار کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها بیشترین سطح تماس را با مردم در سراسر کشور به نمایندگی از سوی مجموعه ناجا دارند و داشتن این نقش لزوم شناخت ماموریت‌های این رده‌ها را ضروری می‌کند و به تناسب آن باید اهمیت حمایت همه نهاد‌های دولتی و مدنی، نخبگان و آحاد مردم از کلانتری و پاسگاه‌ها برای اجرای مطلوب ماموریت‌ها را موثر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری کارکرد کلانتری و پاسگاه‌ها در ساختار نیروی انتظامی، خاطرنشان کرد: کلانتری و پاسگاه‌ها به جهت گستردگی دامنه ایفای نقش برای تامین نظم و امنیت و پیشگیری از جرم به صورت پیوسته در جغرافیای ماموریت با هر سه رویکرد پیشگیری انتظامی، اجتماعی و وضعی در فرایند پیشگیری از جرم نقش موثر و بی بدیلی دارند، بنابراین می‌توان گفت که این یگان‌های قدرالسهمی بیش از ۵۰ درصد در فرایند پیشگیری از جرم ایفا می‌کند.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا با توجه به اهمیت کلانتری و پاسگاه‌ها در ابعاد سیاسی نیز تاکید کرد: از بعد سیاسی نیز سهم این رده‌ها اهمیت بسزایی دارد، چراکه با دارا بودن بیشترین و پیوسته‌ترین میزان سطح تعامل و ارتباط با شهروندان، می‌توانند در بهبود و یا تخریب چهره حاکمیت نزد مردم و رضایت یا نارضایتی از حاکمیت سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.

سرهنگ هاشمی بیان کرد: در واقع کلانتری و پاسگاه‌ها نقشی راهبردی داشته و می‌توانند در شرایط مختلف یاری‌رسان ساختار‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری باشد، از جمله این اثربخشی‌ها ایجاد رضایت برای شهروندان از حاکمیت با ارائه خدمات درخور، شایسته و مطلوب و پای کار آوردن سایر نهاد‌های خدمات شهری برای امداد رسانی و ارائه خدمات مناسب برای شهروندان است.

این مقام انتظامی کار کرد کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها از بعد امنیتی را نیز دارای اهمیت دانست و تصریح کرد: ایفای نقش این یگان‌ها در بعد امنیتی این بخش از ناجا بدیهی و روشن است، اما در اهمیت کلانتری‌ها از بعد امنیتی، تنها اشاره به همین نکته کافی است که حضور پررنگ و منظم کارکنان کلانتری‌ها در نقاط مختلف و ملموس بودن حضور آنان در سطح محلات و مناطق شهر تاثیر بسزایی در احساس امنیت مطلوب برای شهروندان داشته و باعث ایجاد نگاه مثبت نسبت به نیروی انتظامی و حاکمیت خواهد شد و حضور تیم‌های گشتی کلانتری‎‎‌ها در سطح جامعه موجب افزایش امنیت عینی و ذهنی می‌شود.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا از دیگر کارکرد‌های کلانتری و پاسگاه‌ها را بعد اجتماعی دانست و گفت: با توجه به رسالت پلیس پیشگیری ناجا در پیشگیری اجتماعی و اهتمام این پلیس به اطلاع رسانی وآموزش همگانی شهروندان در راستای پیشگیری از جرم، ارائه این آموزش‌ها از طریق کلانتری و پاسگاه‌ها به عنوان بازو‌های پلیس به شهروندان در سطوح محلی و منطقه‌ای و ارتباط چهره به چهره با لایه‌های جمعیتی را بسیار مهم دانست.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اهمیت‌های راهبردی طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها در ارتقای کیفیت ارائه خدمات انتظامی در نیروی انتظامی افزود: دلیل توجه ویژه فرمانده معظم و معززکل قوا (مدظله العالی) و به تبع آن سردار فرماندهی ناجا به این حوزه را روشن کرده و لزوم توجه بیش از پیش به کلانتری‌ها را با تحقق اهداف فوق ناگزیر دانست؛ که بر این اساس پلیس پیشگیری مسئولیت اجرای این طرح را بر عهده دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا بیشترین حجم مسئولیت شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها را در سطح نیروی انتظامی بر عهده دارد و گفت: در پلیس پیشگیری ناجا موضوعات مرتبط با تحول کلانتری‌ها با بسیج تمام ظرفیت‌ها و منابع درون و برون سازی با جدیت پیگیری شده و اقدامات بسیاری در این حوزه انجام گرفته است که با بهره مندی از تمامی بستر‌ها نظیر نهاد‌های دولتی، مراکز علمی و دانشگاهی، تشکل‌های مردمی و نیروی مقاومت بسیج و تخصص‌های مختلف نسبت به برنامه ریزی جامع برای بالا بردن کیفیت خدمات انتظامی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ هاشمی یادآور شد: تمام توان و دغدغه هیئت رئیسه ناجا و همچنین سردار رئیس پلیس پیشگیری ایجاد تغییر و تحول محسوس و ملموس در حوزه کلانتری و پاسگاه‌ها و هوشمند سازی پلیس است و بستر‌ها و زیر ساخت‌های مناسب فناورانه نیز از طریق دبیرخانه شورای عالی تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها بر آن فراهم شده است و تلاش می‌شود آثار عینی آن در فرآیند ارائه خدمات قابل ارزیابی باشد و شهروندان با تمام وجود احساس کنند که ساختار و رفتار کلانتری در حل و بهبود امداد خواهی آنان روزافزون است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نظم و امنیت نخبگان جرم اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی جامعه بسیج هیئت رئیسه رئیس پلیس اجتماعی و فرهنگی جامعه رئیس پلیس معاون نظم و امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار برنج در یکی از شهرستان‌ها دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، محل کالای احتکار شده را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران در بازرسی از انبار 22 تن برنج احتکار شده کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای احتکار شده بالغ بر 12 میلیارد ریال برآورد شده است. 

دهقان خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با پلیس ضروری است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بیرجند

سرهنگ احمدرضاکارگر فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح 39 دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف و هنجارشکن توقیف شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به نارضایتی شهروندان از مزاحمت‌های صورت گرفته توسط موتورسیکلت و خودروهای دارای صدای ناهنجار و بوق‌های نامتعارف به ویژه در ساعات پایانی شب، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان به مرحله اجرا گذاشته شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: این طرح با حضور تیم‌های گشت راهور و انتظامی شهرستان بیرجند اجرایی شد که ماموران در این رابطه 30 دستگاه موتورسیکلت و 9 دستگاه خودروی متخلف و هنجارشکن شناسایی، توقیف و روانه پارکینگ کردند. راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

کارگر، برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از اهداف پلیس در اجرای این طرح‌ها برشمرد؛ و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند. 

کشف 2 تن شکر احتکارشده در زیرکوه   
 
سرهنگ هادی سلمانی نیز از کشف یک انبار احتکار شکر در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده 714 میلیون ریال برآورد شده است. 

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه اخباری مبنی بر احتکار شکر در یک انبار در سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، انبار احتکار ارزاق عمومی را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی محل مورد نظر را شناسایی کردند. 

 فرمانده  انتظامی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مأموران در بازرسی از انبار 2 تن و 100 کیلو گرم شکر کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای احتکار شده بالغ بر 714 میلیون ریال برآورد شد. مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیرشده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند