Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان تغذیه و سلامت در مطالعه‌ای جدید به شواهد بیشتری از ارتباط بین رژیم غذایی و حفظ سلامت مغز با بالا رفتن سن دست پیدا کردند. آفتاب‌‌نیوز :  متخصصان با بیان اینکه بین مواد مغذی موجود در رژیم غذایی مدیترانه‌ای با عملکرد ذهنی و شبکه‌های مغزی در افراد مسن ارتباط وجود دارد، اظهار داشتند: در بررسی‌های پیشین مشخص شده بود افراد میانسالی که این رژیم غذایی را دنبال می‌کنند از عملکرد مغزی بهتری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بررسی متخصصان آمریکایی علاوه بر انجام آزمایشاتی روی عملکرد شناختی بیماران با استفاده از MRI به ارزیابی کارایی شبکه‌های مغزی پرداختند.
آنها اظهار داشتند: پرسش اصلی مطرح شده این است که آیا رژیم غذایی و تغذیه با سلامت مغز در دوران پیری مرتبط است؟ همچنین در این مطالعه برای ارزیابی سلامت مغز به طور مستقیم به مطالعه روی MRI پرداخته شد و تست‌های شناختی به کار گرفته نشدند.
در این بررسی متخصصان به اندازه‌گیری نشانگرهای خونی ۳۲ ماده مغذی رژیم غذایی مدیترانه‌ای در ۱۱۶ فرد ۶۵ تا ۷۵ ساله پرداختند.
آنها با بررسی‌های انجام داده و ارزیابی اسکن مغزی این افراد دریافتند بین پنج الگوی زیست شاخص مغذی و عملکرد بهتر در تست‌های هوش و حافظه ارتباط وجود دارد. مواد مغذی موجود در این الگوهای زیست شاخص با یکدیگر فعالیت دارند که شامل اسیدهای چرب امگا ۳، اسیدهای چرب امگا ۶، لیکوپن، کاروتنوئید، ریبوفلاوین، اسید فولیک، ویتامین B۱۲ و ویتامین D است.
به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان همچنین به ارتباط بین سه الگوی زیست شاخص مغذی دیگر و بهبود کارایی شبکه مغز پی بردند که مواد مغذی موجود در این الگوها اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و کاروتن را شامل می‌شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رژیم غذایی رژیم غذایی مدیترانه ای مغز سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۱۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی صفوی عصر سه شنبه در نخستین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر در سال جاری، اظهار داشت: با توجه به اینکه هفت شهرستان در استان، پسماند را به عنوان تهدید اصلی اعلام کرده اند، به احتمال ۹۰ درصد در شورای سلامت و امنیت غذایی استان نیز پسماند به عنوان اولویت سال جاری باشد.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه مدل پسماند جزیره‌ای جواب نمی‌دهد، افزود: اگر قرار باشد در شورای سلامت استان پسماند به‌صورت متمرکز باشد، پسماند چهار شهرستان جنوبی در یک نقطه ساماندهی می‌شود.

صفوی بیان کرد: در حال حاضر ۲ نقطه در دیر و عسلویه برای بحث پسماند جانمایی شده است و بقیه مکان‌ها تأیید علمی ندارند.

وی با بیان اینکه پسماند فرصت خوبی برای درآمدزایی است، یادآور شد: شهرستان دیر در زمینه پسماند نسبت به دیگر شهرستان‌ها جلوتر است.

مشکل اصلی شهرستان دیر پسماند است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرستان مسئله پسماند است.

عباس آدمیت نسب با تاکید بر همت جهادی برای حل موضوع پسماند، افزود: ورود دادستان شهرستان به موضوع پسماند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه موضوع ۳ تا ۴ جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر، پسماند بوده است اما قسمتی از راه را می‌رویم و باز این موضوع ابتر می‌ماند.

کد خبر 6086850

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • کمیته‌های استانی حل معضلات ثبتی فعال می‌شوند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود