Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شهریار پاکباز رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت : در مرحله سوم واکسیناسیون (مایه کوبی) تمامی جمعیت دام‌های مربوط به روستاییان و عشایر مستقر در بخش‌های مرکزی، سومار و نفت شهر در برابر بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی گفت : اجرای این طرح توسط سه اکیپ شامل یک اکیپ از دامپزشکی شهرستان قصرشیرین و ۲ اکیپ بخش خصوصی انجام می‌شود و دام‌ها به صورت رایگان و با مراجعه تیم‌ها دامپزشکی به مناطق عشایری و روستا‌های شهرستان واکسینه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: همچنین امسال طی ۲ مرحله ۱۷۰ هزار دام روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند و اکنون مرحله سوم این طرح اجرا می‌شود.

پاکباز گفت: تب برفکی از جمله بیماری‌های ویروسی خطرناک برای دام است که در صورت بی توجهی، این بیماری می‌تواند منجر به از بین رفتن دام‌ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علایمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید گوشت دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.

این مسئول گفت: انجام عملیات واکسیناسیون، رعایت اصول و ضوابط قرنطینه دام و کنترل ورود و خروج دام در پیشگیری از ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد.

وی از انجام سمپاشی ۱۰۰ هزار متر مربع واحد‌های دامی و جایگاه‌های نگهداری دام در روستا‌های مرزی شهرستان قصرشیرین خبر داد.

 

 

انتهای پیام/د

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ علی کاووسی گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که بین نشخوارکنندگان حیات وحش و حیوانات اهلی، مشترک است و بیشتر گوسفند و بز را درگیر و خسارات مالی و اقتصادی فراوانی به دامدار وارد می‌کند.

کاووسی ادامه داد: تب ناگهانی شدید، ترشحات چشمی و دهانی، زخم در دهان، سرفه و اسهال بدبو، از علائم این بیماری است.

وی افزود: از اوایل خرداد نیز واکسیناسیون همین تعداد دام در استان علیه آبله و شاربن آغاز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل